Çarşamba, Mart 24, 2010

Staj'da İlk Gün & İlk İzlenimler

Bugün stajda ilk günüm.

Uzun bir aradan sonra tekrar belli bir rutine alışmaya çalışmak zor geliyor insana:(

İnsan Kaynakları eğitimim devam ederken bir yandan da staj yapmak iyi olur diye düşünerek Adecco Şişli şubesine stajyer olarak girdim. Şimdilik sadece telefon mülakatı yapıyorum. 1-2 ay staj yapıp işi yerinde öğrenmek iyi olacak. İlerleyen zamanlarda gözlemci olarak görüşmelere de katılmayı planlıyorum.

Sabahtan itibaren bir dolu telefon görüşmesi yaptım ve daha şimdiden birçok şey öğrendim. Mülakata çağırırken geçmiş iş deneyimleri her zaman sanıldığı kadar dikkate alınmıyor. Firmanın belirlediği bölümlerden mezun ya da son sınıf öğrencileri telefonla aranılıp eğitim vb. belirli özellikleri check ediliyor. Uygun olanlar da mülakata çağırılıyor.

Bir adayın mülakata gelip gelmeyeceği çoğu zaman telefon görüşmesinden anlaşılabiliyor. Adaylar istekli mi, detaycı mı, enerjik mi gibi bir sürü şey telefonda anlaşılabiliyor.

İlk gün izlenimlerim şimdilik bu kadar.

Aklıma estikçe aktarmaya devam ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konu dönüp dolaşır...

Aşk'a gelir. Selvi Boylum Al Yazmalım'ı izlemenin tadı her yaşta farklıdır. Aşkın tekilliğine ve sonsuzluğuna inanılan gençlik yılla...