Cuma, Haziran 25, 2010

Hadi, Biraz İspanyolca Öğrenelim!

Üniversite 3. sınıfta tanıştığım İspanyolca 'ya aşık olmam beni tanıyanlar için çok da şaşırtıcı olmasa gerek:) O günden beri öğrendiklerimi unutmamak için arada bir her şeyi en baştan tekrarlıyorum. Madem dünkü yazıda e-learning dedim, teknolojiyi ve sosyal ağları faydalı şekilde kullanalım dedim; işte ilk örnek benden olsun: brz İspanyolca çalışalım bugün:) ilk olarak tanışma faslıyla başlayalım. (İspanyolca genel olarak yazıldığı gibi okunan bir dil olduğu için sadece gerekli yerlerde okunuşları parantez içinde yazıyorum)* Konuştuğunuz kişi yaşıtınızsa ve arada resmiyet gerektiren bir durum yoksa adını aşağıdaki gibi sorabilirsiniz: 

- ¿Como te IIamas? Adın ne? (Komo te yamas? olarak okunuyor) 
- Me IIamo Rüya. Adım Rüya. (Me yamo Rüya.) 

 Ancak konuşulan kişi sizden büyükse ya da arada resmiyet varsa: 
- ¿Como se IIama? Adınız nedir? (Komo se yama?) 
- Me IIamo Esin Kaynal

 Klasik tanışma faslına devam edecek olursak:
- ¿De dónde eres? Nerelisin? 
- Eres española. ya da Soy de España. İspanyolum / İspanya'danım. (Eres espanyola) 
- ¿Dónde vives? Nerede yaşıyorsun? 
- Yo vivo en Sevilla. Seville'de yaşıyorum (Sevilla -Seviya olarak okunuyor.) 

 Tüm bunları "siz" olarak sormak için de: 
 -¿De dónde es? Nerelisiniz? 
- Eres española. ya da Soy de España. İspanyolum / İspanya'danım. (Eres espanyola) 
- ¿Dónde vive? Nerede yaşıyorsunuz? 
- Yo vivo en Sevilla. 

Büyük ihtimalle sizin de fark etmiş olduğunuz gibi İspanyolca 'da fiillerin çekimleri kişilere göre değişiyor. Şimdi de çok kullanılan birkaç fiile göz atalım: 

estar: olmak 
trabajar: çalışmak (iş) 
estudiar: okumak, ders çalışmak 
comer: yemek yemek 
beber: içmek 
querer: istemek 
hacer: yapmak 
hablar: konuşmak ilk fırsatta da öznelere ve fiil çekimlerine bakarız:) 

*İspanyolca'da 2 adet "L" yan yana gelince "y" olarak okunuyor. 
*ñ - "ny" olarak okunuyor.

1 yorum:

  1. Teşekkürler İspanyolca keyifli bir dil

    http://www.ispanyolcaogrenelim.com

    YanıtlaSil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...