Pazar, Aralık 15, 2019

Blogger Mimi

Eğitim Pınarı'nın şu yazıma bıraktığı yorum sonucunda okuduğum mim yazısı bende de yazma isteği uyandırdı. Mimi İnci başlatmış. Sorular güzel, bakalım cevaplar nasıl :)

1- Blog dünyasına nasıl adım attın? Hadi anlat bize.

Üniversite yıllarımda ankira.com (yanlış hatırlamıyorsam tabi) diye bir edebiyat sitesi/forumu vardı. Öykülerimi orda yayınlıyordum. Nicknamemim "Lilith"ti. Lilith'in ağzından yazıp anlatıyordum isyankar gençlik hezeyanlarımı. Epey de takip edenim vardı. Hatta yazmayınca üzülen, hadi yazsana diye baskı yapan fanlarım vardı :)))) Gençlik işte :D Ama bir süre sonra ankira.com kapandı. Ben de öykülerim kaybolup gitmesin diye çare ararken blogger'ı keşfettim. Sonra da öykülerimi buraya yazmaya başladım. 2009 senesinden beri de devam ediyorum blog yazmaya. Bu blogdan sonra bir tane yemek blogu, bir tane anne-bebek blogu açtım.  Bir tane de yakın arkadaşlarımla birlikte sağlıklı beslenme ve spor sitesi açtık ki çok da iyi giderken hayat bizi bambaşka dertlerle bambaşka yerlere sürükledi ama site hâlâ duruyor.

2- Bloğunu kısaca tanıt desem neler söylemek istersin ?

Yazıyorum işte aklıma eseni, hayatı, öyküleri, hezeyanları, hayalleri, kalp kırıklıklarımı, kendimi arayışlarımı, yola çıkıp çıkıp geri dönüşlerimi... İnsanlık hallerimi yazıyorum işte :) 

3- Yazarken olmazsa olmazların nelerdir?

Tabi ki müzik! Zaten müziksiz bir hayat düşünemiyorum :) Başka? İçecek bir şeyler de fena olmaz yani :D Kışın sıcak, yazın soğuk :)

4- Ne sıklıkta yayın giriyorsun?

Değişiyor. Ne zaman ilham gelirse ya da hayat ne zaman üstüme fazla gelirse o zaman yazıyorum. Bazen bu ikisi çakışıyor; ilham gelse de hayattan nefes alıp yazamıyorum. Bazen de boş vaktim çok oluyor, bu kez de ilham yüzüme bakmıyor :)))) Ama her gün en az bir kez girip kontrol ediyorum blogumu, yeni yorum varsa cevaplıyorum. İzlediğim bloglarda yeni yazı varsa onları okuyorum, yorum bırakıyorum. 

5-Değiştirebilme imkanın olsaydı Blogger'da neyi değiştirirdin?

Ya kayıtlara gitmek için "Tasarım" sekmesini tıklamak gerekiyor. Ondan sonra çıkıyor "Kayıtlar" ki bu çok saçma ekle oraya bir "Kayıtlar" sekmesi kardeşim! Bir de "Ön izleme" yaparken çıkan hatalar var. Yani ufak tefek teknik aksaklıkları düzeltmek isterdim Blogger'da.

6- Yazıların içinde en fayda sağlayan yazın ya da yazıların nelerdir?

Bu da zor soruymuş ya :D Dur bir bakayım :)

Bu blogta değil de anne-çocuk blogumda yazdığım şu yazı 71.697 kez görüntülenerek yeni doğum yapmış, göğüs acısından, yaralardan bebeğini emziremeyen bir çok anneye çare oldu. 

Bu blog içinse şu yazım mülakata gidecek olan arkadaşlar için ufak tefek öneriler içeriyor. Maalesef iş hâlâ kılık kıyafet ile başlayıp konuşma tarzınızla bitiyor. İlk izlenim çok önemli. Naçizane önerim görüşmeyi hafife almayın :) İlla kot pantolon giyecekseniz de bir tarzınız, bir tavrınız olsun ;)

Bir de fitizbiz.com'daki yazıların hepsi çok faydalı bence ki aktif olarak yazdığımız dönemde siteyi bizden satın almak isteyen talipler bile çıkmıştı. Benim yazılarımın linkini de bırakayım şuraya :)

7- Senin sevdiğin blog türleri hangileri?

İçinden geçenleri yazan, kendi öykülerini, gündelik hayatlarını paylaşan bloggerları daha yakın hissediyorum kendime. Üzülerek yazıyorum ki kitap incelemesi yapılan blogları okunmaktan bilinçli olarak kaçınıyorum. Çünkü kitabı merak edip almak zorunda kalıyorum ki evde henüz okuyamadığım onlarca kitabım var; yenisini alsam da o kitaplara sıra gelmiyor. Çok merak edip aldığım kitapları da genelde beğenmiyorum çünkü sevdiğim yazarlar, türler ve üslup belli, dışına çıkınca sarmıyor beni kitap.  Burada bir parentez açıp düzenli okuduğum bir kitap inceleme blogundan bahsetmeyi borç biliyorum çünkü bu blog diğer inceleme bloglarından farklı. Blogun adresi "kitaplardananlayanadam"' Ukalalık değil cidden anlıyor yazar kitaplardan :) O blogu sırf zevkine okuyorum. Dizi ve film incelemeleri paylaşan bloggerları ara ara okuyorum ve ilgimi çekenleri not alıp izlemeye çalışıyorum. Zaten takip ettiğim bloglar sağda görünüyor. Onlar dışında da sık sık uğradığım bloglar mevcut tabi ki :)

8- Blogunla ilgili içine sinmeyen ya da değiştirmek istediğin bir şeyler var mı?

Olunca değiştiriyorum hemen. Bazı yazılarım taslakta bekliyor. Bitirip yayınlamak istiyorum ama bakalım :) Bir de bazı yazılarımı bazı kişiler okur da kırılır üzülür diye yayınlayamıyorum. Bu durum beni gıcık ediyor. 

9- Blogunla ilgili hedefin nedir ?

Valla öyle bir hedefim yok :D Blogu ilk açtığımda öykülerim kaybolmasın, derli toplu bir arada dursun diyerek açmıştım. Sonra ağlama duvarı olarak kullanmaya da başladım. Hâlâ aynı minvalde devam ediyorum :))) Estikçe yazıyorum işte :) Blog yazmak iyidir, blogger olmak can, nefes benim için. Bir de blogger sayesinde kazandığım dostlarım var ki hiçbir şey karşılamaz değerlerini :) 



*Fonda yine 80ler-90lar çalıyordu yazarken :) 



11 yorum:

  1. Blog yazmak gibisi yok...
    Benim tam 10 yıl oldu, 10 yıldır her gün yazmadım tabii ama sürekli güncelledim. :)
    Ben de beklerim blog'a, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert, isminle hitap ediyorum umarım sorun olmaz :) geçen başka bir yazıma da yine "benim bloga beklerim" yazmışsın. Zaten bakıyorum ben senin bloga ara ara :) Ama bu aralar çok zor odaklanıyorum bir şeylere yani pek kusuruma bakma uğramadığımda ya da yorum bırakmadığım için.

      Sil
  2. Yaa iyi ki açmışsın bloğu, ruhen yakın hissettiklerimdensin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok iyi bloggerlarla tanışıp kaynaştıkça ve içimi döküp rahatladıkça iyi ki açmışım diyorum :)

      Sil
  3. Bu mimi yapmam için davet bekledim açıkçası. Kimse davet etmeyince (ya da davet edildim belki farkında olmadan) küstüm, yapmadım:( Aslında çelişkili bir durum benimki:) Şu mim olayında yaptığım davetlere karşılık almayınca üzülüyorum. Bu yüzden davet etme fikrine karşıyım. Sizin cevaplarınız bir rehber niteliğinde. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi mimleyecektim ama YENİ BİR HAYAT serinizi bölmek istemedim :) Ben haberim olan tüm mimlere cevap veriyorum. Haberim olmayanlar var mıdır acaba şimdi endişelendim :( Hadi yapın siz de, bir es vermiş, tazelenmiş olursunuz ;)

      Sil
    2. Çok naziksiniz:) Fakat sizin mime verdiğiniz cevapları görünce benim cevaplarım hayli cılız kalacak, bundan eminim:) Diğer taraftan sorular güzel, aslında kendi kendimize sormamız gereken sorular gibi geldi bana. Yazmaya çalışacağım, teşekkürler:)

      Sil
  4. Okuduğum en doğal mimlerden birisi olmuş kesinlikle. Kalemine sağlık. İtiraf etmeliyim; Ben seni okumaktan aşırı keyif alıyorum ve yollarımız kesiştiği için de çok mutluyum❤ Kitap blogu konusuna gelirsek.. Kitap yorumları yapsam da söylediğin şey benim içinde geçerli. Kitap dizi film yorumları okuduğumda onu da okuyayım bunu da izleyeyim deyip uzun uzun listeler yapıyorum. Sonra o listeler bitmiyor. Anlayabiliyorum o yüzden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni okumaktan çok keyif alıyorum. Bir dilci olarak Japonca öğrenme macerana ve Kore dizileri yazılarına bayılıyorum. Sömestrde İstanbul'a gelince senin önerdiğin Japon Restoranlarından birine gitmeyi kafama koydum hatta belki beraber gideriz diye umut ediyorum :)

      Sil
  5. Güzel ve samimi bir blogger mimi olmuş önceki sitelerinize bloglarına bakarsak da deneyimli bir bogger olduğunuz ortaya çıkıyor evet müzik dinlerken bende bazen yazmayı seviyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 yıl olmuş ilk yazıdan bugüne :) az önce dönüp ilk yazılarıma baktım ve iyi ki yazmışım da hayatta kalmışım dedim bir kez daha :) yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...