Çarşamba, Nisan 08, 2020

Müzik - Ağaç Ev sohbetleri #33




Bu hafta konu Deep'ten:

"Müzik, günümüzde her kültürde ve toplumda icra edilmektedir. Bazı insanlar müziğin bireylere ve toplumlara faydalı olduğunu düşünür. Ancak, bireyler ve toplumlar üzerinde olumsuz etkisi olduğunu düşünenler de var. Sizce?"

Müziğin insan üzerindeki etkisi yadsınamaz. Hislerimize tercüman olduğu gibi ruh halimizi değiştirebildiğini de hemen herkes kabul edecektir. Canımız sıkıldığında sevdiğimiz bir şarkıyı açıp dinlemek daha iyi hissetmemize yol açabileceği gibi, üzgün olduğumuzda dinleyeceğimiz acıklı parçalar melankolimizi daha da arttırıp bizi olumsuz etkileyebilir.

Ne diyor o meşhur şarkı:

"Çoktan unuturdum ben seni çoktan
  Ah bu şarkıların gözü kör olsun"


Çocukluktan beri hep Türkçe şarkıları daha çok sevdim. İngilizce öğretmeniyim, az biraz Almanca ve İspanyolca da biliyorum ama bayılarak dinlediğim yabancı şarkı sayısı kesinlikle Türkçe şarkılara yetişemez. Neden böyle bilmiyorum. Yazarken kullanmayı çok sevdiğim İngilizce kelimeler varken, müzik dinlerken hislerime ulaşıp onları yansıtan çok fazla İngilizce şarkı yok ya da bana denk gelmedi. Severek dinlediğim yabancı şarkılar var elbet. Hatta blogda da paylaşıyorum sık sık ama işte yine de derdimi sevincimi kendi dilimden şarkılarla yaşamayı daha çok seviyorum ben sanırım.

Eskiden utanırdım sevdiğim bazı şarkılardan, bazı şarkıcılardan ama işte içten içe de sevip dinlerdim gizli gizli :) Çünkü genelde yabancı müzik dinleyen arkadaşlarım benim Türkçe müzik aşkımı "banal" bulacaklar diye çekinirdim. Sonraları - büyüdükçe - fark ettim ki sevdiğim şeyler için kimseden utanmama gerek yok. Mesela ben bayılırım Yıldız Tilbe şarkılarına. Kadın yazıyor arkadaş! Yazmakla kalmıyor, güzel de okuyor. Ben de bayıla bayıla dinliyorum.

Soru müziğin olumsuz etkileri üzerineydi ama ben  nerelere gittim değil mi? Maalesef bugünlerde böyle düşüncelerimin akışı dağınık, yazmak zor. Şimdilik benden bu kadar sanırım. Şuraya da sevdiğim bir kaç şarkıyı bırakayım.





Tam bu noktada Deep'e bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. İyi ki bu konuyu seçmiş. Şarkı ekleyeyim derken 80'ler 90'lar Türkçe pop şarkılarına bir daldım, şu an zevkten dört köşeyim :) Müzik kesinlikle ruhun gıdası! Dinlediğim şarkıları şuraya yazsam... :)))))))))

Diğerlerini olmasa da aşağıdakini mutlaka dinleyin! Pişman olursanız adım Rüya değil :))))))




Biraz da ustalara saygı kuşağı:





Biraz da yabancı şarkı koyayım diyordum ki vazgeçtim. Bugünlük yerli müzikle haşır neşir olayım sadece :) 

Son kararım müzik olmazsa olmaz!



7 yorum:

  1. Baştan sona kadar bütün çıkardığınız şarkıları dinledim. Hepsi bildiğim ve birbirinden güzel şarkılar. Bunu nezaketen söylediğimi sanmayın, hakikaten çok iyiler. Eski şarkılar mı daha güzeldi yoksa toplumun zevki, müzik anlayışı mı değişti bilmiyorum.
    "Çoktan unuturdum ben seni çoktan
    Ah bu şarkıların gözü kör olsun" sözleriyle devam eden şarkı da güzel duygular veriyor bana. Hiç de olumsuz etkilenmiyorum:) Güzel şeyler unutulmaz, unutmaya çalışmanın ne lüzumu var:) Bir de Zeki Müren'den dinleyin bu şarkıyı:)

    Şarkılar hayatın aynası. Aşk var içinde, sevgi, ayrılık hatta ölüm. Şarkılarda buluruz kendimizi. Kendimizden geçeriz şarkılar dinlerken.
    Evet, müziksiz hayat çok yavan olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mr. Kaplan şarkıları beğenmenize çok sevindim :) Ben o anki ruh halime göre bazen aşık olurum yeni bir şarkıya, sonra o halim geçince şarkı da çok manasız gelir. Ama eski şarkılar böyle değil. Her dinlediğimde yine sevecek bir şey buluyorum içlerinde. Ezgileri güzel, sözleri güzel, bir hikayeleri var.

      Bir de o şarkı kafamın içinde hep Zeki Müren'in sesinden çalıyor :)

      Sil
  2. yıldız tilbe tuğba yurt piki hıhım, o zaman bir de kibariyeee hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam bunu anlattım işte yazıda :)) böyle derler diye saklıyordum ama çok boşunaymış :) Kibariye de olur, "Eller kadir kıymet bilmiyor annem, kimse senin kadar yanmıyor annem der, insanın ciğerini söker ama anne hasretini de bir güzel anlatır, ağlatır gider. Her anın, her yaşın, her duygunun müziği farklı bende. Arabesk de olur, rap de olur, rock da olur. Yeter ki derdime derman, ruhuma merhem olsun :)

      Sil
    2. İyi oldu hatırlattığın, epeydir dinlememişim. Sözleri bile karışmış. Bir dinleyeyim, iyi gelir azcık ağlayıp sızlamak da anne özlemine bazen :)

      Sil
  3. sesversus ne iyiymiş öyle..hep bildiklerimden :)

    çook küçükken kuş dili biliyor,parca biliyor diye hava atıyorduk birbirimize :) sonra okullu olunca ingilizce şarkı biliyor diye havalar atıldı ama ülkenin ingilizce seviyesi ortada:)

    Okulda öğrenemediğim ingilizceyi öğrenmeye başladım son iki senedir,b1 seviyeyi bitirip kaldım,şimdilerde ingilizce şarkıları öğrenmeye vesile olsun diye dinliyorum önceden dinlediklerim de kulağıma hoş geldiği içindi,yoksa söylenilen şeylerden bihaberdim:) ,güzel ve hoş şarkılar olmasına rağmen genele vurunca sözlerdeki derinlik türkçe şarkılarda olduğu gibi değil.Kıyas dahi edilemez. Toplumsal farklılıklarımızdan olsa gerek.Bir de türkçe oldukça zengin bir dil,malum :)

    Yıldız bir de türkü albümü yapmıştı,o hali diğerlerine nazaran hep bir tık daha önde benim için:)

    YanıtlaSil
  4. Yabancı şarkılar mı arıyorsunuz? Aradığınız yabancı şarkılar burada: yabancı şarkılar

    YanıtlaSil

Hayat'ın yeni çelmeleri...

Dün sabah okulda rahatsızlandım, 2 kez kustum ve midem delinircesine ağrımaya başladı. Evrim beni okuldan alıp acile götürdü. Bağırsak filmi...