Cumartesi, Eylül 19, 2020

Hayat ve Hayati Kaptan - 10. Bölüm

Hayati Kaptan ve Yasemin Hanım evden ayrılınca Hayat son bir kez kontrol etmek için mutfağa yöneldi. Rıfat arkasından giderek:


- Hayat her şey için çok teşekkürler. Çok güzel bir geceydi.

- Rica ederim Rıfat. Asıl sana teşekkürler davetin için. Gerçekten güzel bir geceydi. Mutfakta her şey derli toplu, artık gidebiliriz.

- Nasıl istersen...

Hayat çantasını aldı, Rıfat kapıyı kilitledi ve adanın çoktan uykuya dalmış sokaklarında yan yana  yürümeye başladılar.

- Eskiden olduğu gibi iskelenin oradan dolaşarak gidelim mi Hayat?

- Neden olmasın!

- Uzun zamandır konuşma fırsatımız olmadı. Görüşmediğimiz şu son bir kaç senede seni bir çok kez merak ettim.

- Arayıp sorabilirdin Rıfat. Hem sen niye ortadan yok oldun öyle? Yıllardır niye gelmiyorsun adaya? Eskiden yazları hep burada olurdun?

- Son geldiğim yılı hatırlıyor musun?

- Evet, okuldan arkadaşlarla buluşmuştuk hatta sen gitmeden önceki gece ama ertesi gün gideceğini söylememiştin bile o gece.

- Çünkü gitmeye ve uzun süre dönmemeye o gecenin sonunda karar vermiştim.

- Anlayamıyorum. Neden?

- O gece neler olduğu hakkında hiçbir fikrin yok gerçekten değil mi?

- Neden bahsediyorsun Rıfat? Bilmece gibi konuşmayı bırakıp anlatır mısın? Ne olmuş o akşam?

- O akşam her şey çok güzeldi aslında. Sen Arzularla sohbet ederken ben de senin en sevdiğin şarkıyı çalmaları için müzisyen arkadaşlara ricada bulunmaya gitmiştim. Kabul ettiler. Geri dönüp seni dansa kaldırmayı planlıyordum. O sırada Arzu sana "Bence bu kez Rıfat seni almadan şuradan şuraya gitmeyecek." dedi. Sense birden hiddetlenerek "Yıllardır söylüyorum, Rıfat'la benim aramda öyle bir ilişki söz konusu değil. Biz sadece çok yakın arkadaşız. Aşk meşk yok! Anlayın artık şunu lütfen!" dedin. O anda şarkı başladı ama benim bir adım dahi atacak halim kalmamıştı. Çünkü Arzu haklıydı. O gece sana benimle gelmeni teklif etmeyi planlamıştım. Tam da onun dediği gibi "Bu kez seni almadan şuradan şuraya gitmek istemiyorum." diyecektim sana.


*Şarkı: Bana Ellerini Ver - Özdemir Erdoğan


11 yorum:

  1. Rıfat nihayet kartları açtı. Kritik bir durum. Ya Hayat aklını kullanıp Rıfat'a dönecek, ya da duygularına kapılıp Rıfat'la arkadaşlığını bitirip Hayati Bey'le dönülmez akşamın ufkuna doğru yelken açacak. Öykünün devamı için sanırım ikinci yolu tercih eder:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi Hayat n'apsın Mr.Kaplan? En uzun evliliklerin yıllar içinde arkadaş olmayı başaran çiftler arasında olduğu iddia edildiği gibi aynı evi paylaşan iki yakın arkadaşa dönüştükleri için ayrıldıklarını söyleyen çiftler de var. İyi arkadaş olmak, evlilik kurumu söz konusu olduğunda nasıl oluyor da bazen iyi bazen kötü olabiliyor acaba? Arkadaş gibi sevdiği Rıfat'la huzurlu ve mutlu bir hayat sürme ihtimali var Hayat'ın ama diğer yanda aşk var işte! Ama Hayat, Rıfat'ı reddedip ikinci yolu seçse bile önünde büyük engeller var o aşkın.

      Sil
  2. bencesi hayat rıfatla evlenirse hata, insan arkadaşıyla evlenmemeli ki, markadaş kardeş gibi yani, dokunsa bişey hissetmezsin, ama evlilikte yıllar sonra çiftler arkadaş gibi olurmuş o başka tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki Rıfat yeni bir ateş yakar Hayat'ın içinde. Hiç o gözle bakmamış Hayat ama asla bakamayacağı anlamına gelmez belki de. Üstelik eninde sonunda arkadaş gibi olacaksa en baştan arkadaş gibi başlamak da o kadar kötü olmaz belki. Ne çok "belki" var değil mi? Bir umut yaşatan insanı :)

      Sil
    2. ben deep'e katılıyorum. şimdi bu laftan sonra yanarsa o ateş, hayat bence "evlenmeye meraklı" gibi görünecek gözüme. ay çok fettanım biliyorum ama doğru yani onca sene arkadaş gibi bak sonra "e bari evleneyim" diye... olmaz ayol öyle şey. sevgiliden kanka olmaz, kankadan sevgili diyorum. olay ateş mes'elesi bence de.. evlenmesin ya mis gibi hayat işte hayatınki.

      Sil
    3. Oysa Hayat'ın hayali evlilik değil de anne-babasınınki gibi bir "ilk görüşte aşk" masalının parçası olmaktı. İlk görüşte aşkı buldu bulmasına ama işler pek de masallardaki gibi gitmiyor maalesef :(

      Sil
    4. Bence arkadaşlar için de birliktelik yolu vardır, sadece birbirlerine uygun olmalı ki bu öyküde çocuklukları birlikte geçmiş, ilişkilerin ilk zamanlarında birbirlerini tanımak için çaba sarfedip yorulan ve aşklarını da bu uğurda hırpalayanlar gibi olmayacaklar. :) Rıfat uçarı gözükmesine rağmen bir cümleden nasıl etkilenip de gitmiş farkındaysanız bu hassasiyet bizim kızın kalbini çalacak :)))

      Sil
  3. Vayyyyy... nasıl da döndürdün rotayı :))) süpersinnnnn

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...