Pazar, Ocak 10, 2021

Çocukluk Çağının Sonu - *Revize

Normalde pek film ve dizi yazısı yazmam ama bu dizi (en azından bir kısmı) bir istisnayı hak ediyor: Childhood's End

"Childhood" kelimesini "çocukluk" ya da "çocukluk çağı" olarak çevirebiliriz ki bence Arthur C. Clarke kitabında dünya ve insanlık için şu ana dek geçen süreyi çocukluk çağı olarak nitelendirip bu çağın bitişini vurgulamış. Evet, dizi bir kitap uyarlaması. Kitabı okumadım ve neden şimdiye dek okumadım diye hayıflanıyorum şu an. Dizi 3 bölümlük mini bir seri ve ben ilk bölümü az önce izledim. Bölümler 1 saat 20 dakikalık. Diğer bölümleri izlememek için kendimi zor tutuyorum. Dizinin ilk bölümünü Evrim izleyip bana anlattı, çok merak edip izledim. Devamını beraber izleyelim dediğimiz için şu an izleyemiyorum maalesef :( Ama siz  hemen arka arkaya izleyin lütfen. Diğer bölümleri de ilk bölüm kadar beğenir miyim bilmiyorum ama ilk bölümü epey sevdim. 

*Görsel internetten alıntıdır. 
Birçok farklı sitede gördüğüm için ilk kaynağını bilmiyorum ama sanırım dizinin orijinal tanıtım görseli


Yazının bundan sonraki kısımları spoiler içerebilir. Diziyi izlemeden okumayın :)

Dizinin konusu dünyaya gelen uzaylılar ama bu kez savaş çıkarıp insanları öldüren istilacı uzaylılardan bahsedilmiyor. Tam aksine Dünya'yı yeniden yaşanılabilir bir yer yapan, tüm savaşlara, açlığa son veren, hastaları iyileştiren uzaylılardan bahsediliyor. Peki dizinin olayı ne diye soracak olursanız, henüz ben de bilmiyorum ama ilk bölümün sonunda gördüğümüz uzaylıların dış görünüşü tüm dengeleri alt üst edecek gibi geldi bana. 15 yıl içinde ütopya haline gelen Dünya, bir gece de cehenneme dönecek mi çok merak ediyorum ama Evrim'i beklemek zorundayım. 

Hadi siz de izleyin sonra yine konuşalım :)

Revize:

Dizinin 2. ve 3. bölümlerini izledik dün gece Evrim'le ve maalesef hayal kırıklığı yaşadık. Ortada çok iyi bir malzeme varken maalesef pek de iyi olmayan bir sonuç çıkmış ortaya. Asıl üzerinde durulması gereken konuşmalar/mevzular hızlıca geçiştirilmiş, anlamsız sahneler hiç bitmeyecekmiş gibi uzatılmış. Bazı kritik soruların cevapları verilmemiş, havada kalan şeyler olmuş. Kısacası çok şey vaaden bir potansiyel boşa harcanmış. Hikaye o kadar farklı yerlerden ele alınabilirdi ki... 

Evrim dizinin ilk bölümünü anlattığında zihnimizde fikirler uçuşmuş, epeyce teori üretmiştik ama dizinin 2. ve 3. bölümü beklentimizi karşılamadı. 

Dizi bitti ama biz şöyle olsaydı, böyle olurdu diye konuşmaya devam ediyoruz. Evrim'le ilişkimizin en sevdiğim yanı bu. Birlikte fikir yürütebiliyor, var olandan yola çıkıp bambaşka bir yerde biten keyifli, heyecanlı, ilham dolu zihinsel bir yolculuk yapabiliyoruz :) 

9 yorum:

  1. oooo clarke mı çok kitabını okuduuum, süper bilimkurguculardan, bunu bilmiyodum saol :) clarke olucak amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.bölüme geçtik, bu gece bitirip yarın son kararımı yazcam :) şimdilik tek bir hata buldum dizide bakalım devamı nasıl olacak :D Clarke yazıyorum ama otomatik düzeltme Clark yapıyor. Ben çok seviyorum, bilim kurgu fanıyım 🤩

      Sil
  2. Ooo benim de ilgimi çekti. Halen Designated Survivor izliyorum. 15 Temmuz'dan da bahsediliyormuş Deep'in dediğine göre ama şimdi bir de ne göreyim hükümet 2. sezonun 7. bölümünü 15 Temmuz algısı oluşturuyor diye kaldırmış Netflix ten. Filmden korkuyorlar, özgürlükler ülkesi işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trajikomik! Daha neler görüp duyacağız acaba ve daha neleri görmezden, duymazdan gelecek bazılarımız?

      Sil
  3. İyi ki başlamamışım. Kitabı okumayı seçeceğim, revizyon için Danke schön 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitabı okumayı düşünüyorum. Kitabın kapsamını, detayları merak ediyorum. Dizi mi kısır kalmış yoksa kitap mı anlamak için kitabı okumam lazım :)

      Sil
  4. ayy yazının ikinci kısmında sevmediğini söylemişsin ama yine de merak ettim izlerim muhtemelen ben de detaylara çok takılırım bir şey izlerken ama olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim beklentimi Evrim çok yükseltmişti birinci bölümü izleyip bana anlattığında. İlk bölümü cidden potansiyel vaat ediyor dizinin. Genel olarak güzel ama bizim beklediğimiz yönde ilerlemedi, merak ettiğimiz mevzulara pek dokunmadı o yüzden fikrim değişti biraz :)

      Sil
    2. yaa ben de senin gibi sorgulaya sorgulaya izlediğimden hayal gücümü de tutamadığımdan anlayabiliyorum hayal kırıklığı durumunu :D bazen oluyor öyle güzelim potansiyeli olan kurgu gözlerimizin önünde mahvolmuş oluyor çok sorguluyorum ben de izlerken sonunu filan kafamda yazdığım gibi hayal ediyorum o zaman hahah :D

      Sil

Hayat'ın yeni çelmeleri...

Dün sabah okulda rahatsızlandım, 2 kez kustum ve midem delinircesine ağrımaya başladı. Evrim beni okuldan alıp acile götürdü. Bağırsak filmi...