Pazar, Ağustos 01, 2021

Yolun yarısı (mı acaba?)

Otuz Beş Yaş

Yaş otuz beş! Yolun yarısı eder.

Dante gibi ortasındayız ömrün.

Delikanlı çağımızdaki cevher,

Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,

Gözünün yaşına bakmadan gider.


Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?

Benim mi Allahım bu çizgili yüz?

Ya gözler altındaki mor halkalar?

Neden böyle düşman görünürsünüz;

Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?


Zamanla nasıl değişiyor insan!

Hangi resmime baksam ben değilim:

Nerde o günler, o şevk, o heyecan?

Bu güler yüzlü adam ben değilim

Yalandır kaygısız olduğum yalan.


Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız;

Hatırası bile yabancı gelir.

Hayata beraber başladığımız

Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir;

Gittikçe artıyor yalnızlığımız.


Gökyüzünün başka rengi de varmış!

Geç farkettim taşın sert olduğunu.

Su insanı boğar, ateş yakarmış!

Her doğan günün bir dert olduğunu,

İnsan bu yaşa gelince anlarmış.


Ayva sarı nar kırmızı sonbahar!

Her yıl biraz daha benimsediğim.

Ne dönüp duruyor havada kuşlar?

Nerden çıktı bu cenaze? Ölen kim?

Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar.


N'eylersin ölüm herkesin başında.

Uyudun uyanamadın olacak

Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında?

Bir namazlık saltanatın olacak.

Taht misali o musalla taşında.

                                   Cahit Sıtkı Tarancı 


Bugün benim doğum günüm, 35 oldum :) Yukarıdaki şiirin şairi Cahit Sıtkı 46 yaşında vefat etmiş. Şiirde bahsi geçen Dante ise 56 yaşına kadar yaşamış. Yani şiir biraz ironik. Umarım benim yol daha uzundur :D









20 yorum:

  1. Çoooooooooooook güzelsiniz ikiniz de, MAŞALLAH.
    35'i bilemeyeceğim, genetik sağlamsa üçte biri ancak :D Bu saçlarla 23sün zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm benimmmm :) Saçlar sahiden de bir gençlik havası verdi galiba Evrim de öyle diyor :D Genetik mevzu karışık :P Babamın baba tarafına çektiysem 100'e kadar yolu var :))))

      Sil
  2. Nice güzel yaşlarının olsun sevdiklerinizle birlikte...

    YanıtlaSil
  3. O şiire ben de kafayı takmıştım bir zamanlar. Ama yok öyle bir şey:) Artık ömrün ortası 50 yaş. Plânlarınızı buna göre yapın ve ailenizle birlikte sağlıklı nice yaşlarınız olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir ironik, ne şairin ne de Dante'nin ömrü tutmuyor yolun gerisine :D Umarız bizlerinki geçer :)))

      Sil
  4. 35 yaş güzeldir, hele 36, 37 :) bence ömrün yarısı değil artık. Doğum günün kutlu olsun canım <3 neşe ve sağlık gönderiyorum sana :))

    YanıtlaSil
  5. saçlar şahane olmuş. bu şarkıya da ayrıca bayılırım, süper bir yaşgünü şarkısı :)
    nice mutlu yaşlarınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) saçlar iyi de dipleri çok kaşınıyor maalesef 😭

      Sil
  6. Ben kırkbeşe yolun yarısı olsun dediydim ama şimdi elli mi yapsam onu acaba diyorum :D

    İyi ki doğmuşsun, iyi ki yollarımız kesişmiş.Nice güzel yılların olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de en güzeli 50 diyelim yarısına, düz hesap olsun :D iyi ki kesişmiş yollarımız gerçekten de :) Çoooook teşekkürlerler 💗

      Sil
  7. saçlar ile ilgili yazdın mı diye bakacağım yazmadın ise muhakkak yaz çok güzel olmuş.Nice mutlu yıllara...

    YanıtlaSil
  8. hadi maşallah maşallah, üçte biri bence yolun :)

    YanıtlaSil
  9. Doğum gününüz kutlu olsun :-) Hayat40tansonra, bekleriz 40lar kulübüne de:-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaldı, bekleyin geliyorum :) Eşim 41 oldu, o da "güzel buralar, gel" diyor :)))

      Sil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...