Pazar, Eylül 08, 2024

Eylül... Yeni Yıl...

Daha önce de yazdım; benim için yeni yıl Eyül'de başlıyor. 2 Eylül'den itibaren öğretmenlerin yeni dönem mesaisi başladı; yarın da öğrenciler için yeni eğitim-öğretim yılı başlıyor. 

Son 3-4 saatimi evrak işleri ile geçirdim. Hepsi o kadar boş ve o kadar kağıt israfı ki anlatamam. Sırf prosedür gereği yapılan ama sene boyunca bir kez bile dönüp bakmayacağım evraklar... Her şey tamam da bir bu evraklar olmazsa olmaz sanki! Düzeltilecek o kadar sorun, eğitim adına atılacak o kadar adım varken müfettişler gelecek, kontrol edecek diye bir sürü evrak işine boğulmak... Öğretmenin işi bu olmamalı ama işte ne diyeyim...

Bu yıl 6.sınıf rehber öğretmeniyim, Arya da 6.sınıfa geçti ama ikimiz farklı okullardayız. Bir okulun öğretmeni ve başka bir okulun velisi olarak deneyimlerim birbirinden çok farklı. Arya'nın okulu bazı okullarda uygulanan ağırlıklı yabancı dil sistemi ile eğitim veriyor; biz normal müfredatı uyguluyoruz. Aynı ilçedeki iki devlet okulunda birbirinden bu kadar farklı iki sistem uygulanması iyi mi kötü mü bilemiyorum. 8. sınıf olduklarında her iki okulun öğrencisi de liseye geçmek için aynı sınava girecek. Hoş o sınav da başlı başına ayrı bir tartışma konusu... 

Neyse...

Okul öncesi son hafta sonumuzu mümkün olduğunca iyi değerlendirmeye çalıştık: Dün dereye gittik; bugün kahvaltı, okul alışverişi ve yemek hazırlığı ile geçti. Fiziki koşullar olarak hazırız ama ben psikolojik olarak tam hazır hissetmiyorum kendimi. Tabi ki yapacak bir şey yok; yarın sabah kalkıp hazırlanıp öğrencilerimin karşısına geçeceğim ve muhtemelen hazır olmama halim bitip gidecek :) 

Bu yıl 6. ve 7. sınıfların dersine gireceğim ve haftalık 22 saat dersim var. 2 saat de destek eğitim alabilirim. Bu yıl sınıf dışında da öğrenme ortamları yaratmayı, öğrencilerin iyi ve duyarlı birer birey olarak yetişmelerine katkıda bulunmak için doğru destek noktaları oluşturmayı hedefliyorum. Somut planlarım olduğu gibi henüz somutlaştıramadığım hayallerim de var. İlerleyen günlerde paylaşırım umarım.



"Okul her yerdedir!"


Tüm meslektaşlarıma, öğrencilere ve velilere güzel bir eğitim-öğretim yılı diliyorum.

Bakalım bu yıl neler bekliyor bizi :)

24 yorum:

  1. çok güzel, kolaycacık geçen bir yıl olsun. şahane öğrencilerin olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk güne bakarak bir şey söylemem gerekirse pek kolay olmayacak gibi :))) Ama elbet su akar, yolunu bulur :)

      Sil
    2. Ayy yorgunluktan teşekkür etmeyi bile akıl edemedim. Çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yıl olsun .

    YanıtlaSil
  3. Yeni öğretim yılı hayırlı, uğurlu, umutlu, mutlu ve sağlıklı olsun öğretmenim. Ve bi tanecik kankama da güler yüzlü ve başarılı bir öğretim yılı dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros, kankan gayet neşeyle başladı okula :)

      Sil
  4. Verimli , güzel bir eğitim öğretim yılı olsun ki bu yıl müfredat değişkiliği falan konuşuluyor umarım çocuklarımız için iyi şeylerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Bizim ülkede değişiklikler geceden sabaha ve konunun uygulayıcılarının fikri pek de alınmadan yapıldığı için ne kadar faydalı olur tartışmalı ama umudumuzu koruyalım.

      Sil
  5. Yeni öğretim yılınız hayırlı olsun. Hülya

    YanıtlaSil
  6. hayırlı olsun, kolaylıklaar :) şeyi sorcam, afgan, suriye, ırak filan yeni yabancı öğrenci kaydı var mı çok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok buralarda hiç. Henüz Doğu Karadeniz'e ulaşamadılar.

      Sil
  7. Yeni Eğitim-Öğretim Dönemi yararlı, güzel planlamalar, etkinlikler ve katılımlı uygulamalarla geçsin sevgili Öğretmenim.
    Öğrenci olduğum yıllarda edebiyat, psikoloji ve İngilizce en sevdiğim derslerdi. Öğrenciler sevdikleri, benimsedikleri öğretmenlerin derslerinde de çok başarılı oluyorlar.
    Hedefler ne güzel belirlenmiş. Kutlarım.
    Her yönden sağlıklı bir yıl olsun.
    Sevgiyle-umut ve çabayla, tüm engelleri aşarak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öğretmen - öğrenci arasında doğru frekans tutunca öğrenme hem keyifli hem de kalıcı oluyor Makbule öğretmenim :) Güzel dilekleriniz için teşekkürler :)

      Sil
  8. Merhabalar.
    2024-2025 eğitim ve öğretim yılının hayırlı ve hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Size de bir öğretmen olarak sorunsuz ve başarılı bir eğitim ve öğretim yılı dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Recep Bey. Umarım hem siz hem de eşiniz iyi ve afiyettesinizdir.
      Selamlar, saygılar...

      Sil
    2. Merhabalar Sayın Öğretmenim.
      Bilinen (kanser) rahatsızlıklarımızla iyiyiz. Ancak, hastalıklar hiç bitmiyor. Şu anda ben ilave ederek gidiyorum.
      Her şeyin başı sağlık; size sağlıklı günler dilerim.

      Sil
    3. Damdan düşenin halinden damdan düşer anlar. Ben de mütemadiyen bitmeyen sağlık sorunlarım ile cebelleştiğim için sizi az çok anlıyorum. Hepimize sağlık sıhhat diliyorum diliyorum tez vakitte.

      Sil
  9. Yeni Eğitim ve Öğretim yılı başta siz değerleri öğretmenlerimiz başta olmak üzere, öğrenci ve biz velilelere de hayırlı uğurlu olsun:)

    YanıtlaSil



  10. Merhaba,
    Bu yazı yorum değildir.
    Beyinlerin kasıtlı olarak kısırlaştırılması operasyonlarına karşı olarak, blogcuların nasıl tedbir alabilecekleri konusunda görüşleri tespit etmek için bu çalışmayı yapıyoruz. Düşüncelerinizi OKU blogunun ilgili sayfasındaki yorumlara yazarsanız memnun oluruz.
    https://sabahatti.blogspot.com/2024/09/blog-okuyucularn-cogaltmak.html
    Blog Okuyucularının Sayılarını Nasıl Artırabiliriz?
    Türkiye Cumhuriyetinde, Oktay Akbal’ın dediği gibi önce ekmekler bozuldu. Zaman içinde genetiği değiştirilmiş gıda maddeleri çoğaldı. Paketlenmiş gıdalara katkı maddeleri kondu. Bu operasyonlar sonuçlarını medyadan takip ediyoruz: Başta kanser olmak üzere hastalıklar arttı. Daha vahimi cinsiyet konusunda oldu. Kısırlaşmalar görüldü. Ne yazık ki bütün bunları her şey olup bittikten sonra görebiliyoruz ancak.
    Ekmeklerden sonra okuma düzeni bozuldu. Kitap, dergi ve gazete okunma sayıları gittikçe düştü. Tabii blog okumaları da. Birçok sosyal medyada yazma sınırı getirildi. 200 karaktere kadar inen sınırlamalar var...
    Bazılar diyor ki (Çok kişinin kanaati aynı olduğu için isim vermeyi gereksiz görüyoruz.) 10 seneye varmaz kitap mitap kalmaz.
    Bu ne demek? Beynin kısırlaşması demek. Biz zaten düşünmenin ne olduğunu bile bilmeyen bir toplumuz, bir de bu bakımdan kısırlaşırsak vay halimize.
    Kısaca bir okuma yazma seferberliği açmak gerek. Videolar elbette ki güzel. Sosyal medyada binlerce kişiye mesaj atmak da güzel. Ama bir yandan da bilgilerimizi paylaşma görevimiz olduğunu unutmamak gerekir. İşte mesele bu...
    Bloglarda okuyucu sayılarını artırmak için sizce ne yapmalı? Cevaplarımızı OKU bloğunun ilgili sayfasına yazarsanız memnun oluruz. Hem tüm cevaplar bir arada değerlendirilebilir, hem de birbirimizi daha iyi anlar, daha iyi tanımış oluruz.
    İyi günler dileğiyle saygılar ve sevgiler...
    Sabahattin Gencal, Emekli Öğretmen,
    Çekmeköy-İstanbul, 13. 09. 2024.



    YanıtlaSil
  11. Nasıl güzel bir cümle bu; "Okul her yerdedir!"
    Yaşımız kaç oldu halâ öğrenmeye devam ediyoruz.
    Sana tüm yapmak istediklerini uygulayacağın keyifli bir okul dönemi diliyorum KuyruksuzKedim. <3 :)

    YanıtlaSil

*Bir Garip Sevda

Nasıl çarpıyordu kalbi delicesine... İşte oradaydı! Sokağın karşısındaki lambanın altında duran şu arabanın içinde, "Gel" demesini...