Salı, Aralık 08, 2020

Ev Yapımı Hamburger ve Ballı Karamelize Soğan

Bir önceki yazımda bahsetmiştim mutfak aşkıma geri döndüğümden. Epeydir uzak kalınca hamburger yapmak için düştüm netteki tariflerin peşine :)) Bir sürü tarife baktım ama ya malzemeler aklıma yatmadı ya oranlar gramla/mililitreyle yazılmıştı. Ben de Refika'nın tarifini baz alarak kafama göre bi'şey yaptım. Sonuç başarılı :D

Hamburger için malzemeler:

  • 1 kg kıyma (Ben kasabımıza hamburgerlik olsun dedim)
  • 1/2 şişe maden suyu
  • 1 yumurta
  • 1 - 1,5 çay bardağı galeta unu
  • 2 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kimyon (seven daha çok koyabilir) 
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 1 yemek kaşığı hardal
  • 1 yemek kaşığı pekmez
  • İsteyen soğan-sarımsak tozu da ekleyebilir.

Ballı Karamelize Soğan için malzemeler:
  • 4-5 adet soğan 
  • Zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı bal

Hamburger için tüm malzemeleri karıştırıp biraz yoğurdum ve kocaman ama gerçekten kocaman hamburger köfteleri yaptım. Şöyle anlatayım 4 adet kocaman hamburger ve Arya için 5 adet orta boy köfte çıkardım 1 kg kıymadan.

Hamburgerleri fırında çevirerek pişirdim. Fırının teline de ekmekleri koyup hafif çıtır yaptım. Ekmekler hamburger ekmeği değil çünkü hazır hamburger ekmekleri hep bayat oluyor. Bu ekmekleri şans eseri A101'de görüp aldım. Tekli değil de tek kişilik yuvarlak ekmek sanırım. Hamburgerler pişerken bir yandan da soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp tavada karamelize ettim. Soğanlar şeffaflaşıp renkleri dönmeye başlayınca bal ekleyip iyice karamelize olana dek kavurdum. 

Her şey piştikten sonrası keyfinize kalmış, ekmeğinizin içine ister barbeque sos ekleyin, ister turşu, ister yeşillik :D Bu arada hamburger köftelerini fırından çıkarmadan önce üstlerine birer dilim de cheddar peyniri koyarsanız tadından yenmiyor benden söylemesi ;)



Karnımız birer hamburgerle fazlasıyla doydu ama kendimizi durduramayıp ikinci köfteleri de ekmeksiz olarak yedik 😅

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun :) 

14 yorum:

  1. ama gece gece :( ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Biz yeni yediğimiz halde aklımızdan çıkmıyor, ilk fırsatta tekrar yapacağım :))

      Sil
    2. kırmızı etle bir süredir mesafeli olmama rağmen galiba ben de ilk fırsatta yapacağım :))

      Sil
  2. Nefis görünüyorlar Mrs. Kedi:) Mutlaka bir gün bunu deneyeceğim. Hamburger etiketinden arar bulurum mutlaka. Önce bir kg kıyma gözüme çok geldi, o Mc Donalds, Burger King'in kağıt gibi köftelerini düşününce her halde en az yirmi porsiyon çıkar dedim ama siz hakkını vermişsiniz, kocaman olmuşlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dev hamburgerleri yapmak istemiştim, başardım Mr. Kaplan :))) Sanırım bir hamburger köftesi rahat 180-200gr gelirdi.

      Sil
  3. Karbonat duydum da maden suyunun köfteye girdiğini bilmiyordum,yumuşak mı yapıyor acaba?
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçi sulu, yumuşak, dışı çıtır... Tam Fast food reklamı gibi ama pazarlama yalanı değil, tamamen gerçek :))

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor ben de denyeceğim daha önce evde hamburger yapmamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz eşimle McDonald's ve Burger King yemeyi ben hamile kaldığımda bırakmıştık. İstanbul'dayken özel yapım burgercilerde yiyorduk arada bir ama evde de sık sık yapardım ben. Epeydir yapmamıştım, çok iyi geldi bize :)

      Sil
  5. Şu salgın döneminde dışarıdan yiyemediğimiz için evde birçok sokak lezzeti denedim ama hamburger yapmadım. Kıymayı nasıl halledeceğimi düşünüyordum, kasaptan hamburgerlik kıyma istemek aklıma gelmedi:) Vallahi teşekkür ediyorum. Deneyeceğim o zaman:)

    YanıtlaSil
  6. Hey dear! Loved your post and followed your blog, i want invite ou to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    YanıtlaSil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...