Pazartesi, Aralık 21, 2020

"Issız"lığa birebir!

Hava günlerdir yağmurlu. Güneş olmayınca enerjim çok düşüyor. Yerine getirecek bir şeyler yapmam şart. Ne yapsam derken bir "Hadi eşimin istediği kekten yapayım" dedim. Bir zamanlar Issız Adam keki diye meşhur olmuştu havuçlu kek 😁😁😁



Malzemeler:

3 yumurta

1 bardak şeker (1,5 da olur :)

1 paket vanilin

1 bardak süt

1 bardak sıvıyağ 

2, 5 bardaktan biraz az un

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı ceviz

1 büyük havuç

1 büyük portakalın kabuğu

1 tatlı kaşığı tarçın


Yumurta, şeker ve vanilini iyice çırptım. Vanilini yumurta ile çırpınca yumurta kokusu yok oluyor 😉 Sütü ve yağı ekleyip tekrar çırptım. Başka bir kapta unu ve kabartma tozunu eleyip yumurtalı karışıma ekleyip çırptım. Portakal kabuğunu ve havucu rendeleyin çekilmiş ceviz ve tarçınla birlikte karışıma ekleyip spatula ile karıştırdım. Yağlayıp unladığım kek kalıbına döküp önceden ısıttığım 185°C fırında 35-40 dk pişirdim. Yanında ister çay, ister kahve ☕🥧😃

3 yumurta, 1,5 bardak şeker, vanilin, 2,5 bardak un ve kabartma tozu benim favori kek karışımım. Bu malzemelere istediğimi ekleyip istediğim keki yapabilirim. Limon kabuğu, portakal kabuğu, kakao, kuru meyveler... O an aklıma ne eserse 😁

Denerseniz şimdiden afiyet olsun :) 


Bazı günler, bazı yollar, bazı köşeler, bazı merdivenler, bazı şarkılar, bazı şiirler, bazı... Bazı bazı zor işte hayat ama geçiyor zor da olsa 🙂 Bazen bir şarkı oluyor hayat, bazen de bir şarkı bitince başlıyor hayat 📻🎶🎵🎶🎵🎶


Tıklayın bakalım şansınız hangi şarkı çıkacak radyoda 🤩

10 yorum:

  1. Kekin arasına, üstüne bir de krem peynirli krema, oohh, ellerine sağlık Kedi, can olsun, kan olsun, Corona ‘ ya kalkan olsun 😁

    YanıtlaSil
  2. Ya yemin ederim sabah çocuklara üzümlü kek yapayım dedim herşey var ama enerji yok. Orda olsam yarısını (ç)almaya dayanırdım kapına, tabak boş verilmezdi ya elbet ;)
    Bu arada birşey merak ettim ıssız deyince sen, sonsuz kelimesi geldi aklıma, deniz diyorum, hiç ufuk çizgisinde belirsizleşiyor mu sis falan olduğunda, sonsuzmuş gibi? Foto isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı hiç deniz öyle, oluyor! Yakalayınca çererim senin için fotoğrafını mutlaka <3 Bu arada yakında olsan her kek yapışta dayanırım elimde kekle kapına zaten :)))

      Sil
  3. Frederico Aubelle - Este Noche çıktı şansıma:) Sözlüğe bakmadan "O Gece" manasını çıkardım, umarım yanılmamışımdır. Kek nefis gorünüyor, afiyet olsun. Biz de de sık sık yapar eşim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esta noche volveré,
      A contarte
      Para pa pa pa,
      Esta noche volveré,
      A buscarte
      Para pa pa pa.

      Bu gece döneceğim
      Sana şarkı söylemek için
      Bu gece döneceğim
      Seni aramak(?) için

      Yanılmıyorsam böyle diyor şarkıda Mr. Kaplan :) Güzelmiş :)

      Sil
    2. Geceyi tutturmuşum ama o değil bu olacakmış:) Esta yerine este yazmışım, bizde de derken iyice saçmalamış biz de de yazmışım. Oysa saat de çok geç değilmiş:)))

      Sil
    3. Rica ederim Mr. Kaplan, saçmalamak de ne demek! Blogger'ın azizliği sadece, insana yazdıklarını düzenleme seçeneği bile sunmuyor. Şuraya bir yere bir düzenle/düzelt butonu eklenmesi gerekli bence mutlaka. Acele ile yazıp yolluyoruz gözümüzden kaçıyor bazen ufak tefek şeyler.

      Sil
  4. oleeey en sevdiğim şey yaaa, kurabiye börek filan sevmem de kek of of :) pekiii havuçlu ıssız kek pekuuuu tenks yuuu :)

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...