Salı, Aralık 08, 2020

Hiç olmadığım kadar...

Hiç olmadığım kadar anne, hiç olmadığım kadar aşçı, hiç olmadığım kadar sakin, hiç olmadığım kadar normalim.

Son bir hafta, 10 gündür bir dinginlik geldi bana. Güneşli havalarda hep iyi hissederim kendimi ama bu kez bir tık daha farklı. Geçtiğimiz hafta sonu hariç her gün Arya ile bazı günler de Evrim dahil maaile sahile inip ufak pikniklerle güneşin tadını çıkardık. Bazı akşamlar yürüyüşe/koşuya da çıktım. Hepsi o kadar iyi geldi ki anlatamam. 




Güneşli havadan aldığım enerjiyle epey bir süredir uzak durduğum mutfak aşkıma geri döndüm diyebilirim. Bir zamanlar çok aktif yazdığım bir mutfak blogum olduğundan bahsetmiştim daha önce. Hopa'ya taşındıktan sonra mutfakla aramda soğuk rüzgarlar esmeye başladı desem yalan olmaz. Giderek uzaklaştım, zevk için değil sadece karın doyurmak için bir şeyler pişirir oldum. Hatta son yıllarda Arya'nın yiyeceği şeyler dışında bize özel pek bir şey yapmayıp koca bir haftayı salata ve çorbalarla geçirdiğimiz çok oldu. Ama son 5 gündür hepsinin acısını çıkardım.

Mutfakta vakit geçirmeyi, farklı tarifler denemeyi, güzel sofralar hazırlamayı ne kadar sevdiğimi ve bu uğraşı ailemle paylaşmaktan ne kadar zevk aldığımı hatırlamak güzel oldu. Son bir hafta içinde menü oldukça renkliydi. Ispanaklı mantarlı kiş, labne soslu ızgara somon, karamelize soğanlı ev yapımı hamburger, karamelize karışık sebze tabağı menüdekilerden birkaçı. Üşenmezsem tarifleri yemek bloguma eklerim :))



Yemek faslı bir yana bu hafta annelik konusunda da sınıf atladım bence. Arya'yı her gün sahile götürüp enerjisini atacak fırsat yarattım. 1-2 kez uçurtma uçurtmayı denedik ama rüzgar pek yardımcı olmadı. Akşamları origami yaptık birlikte. Bir de kız tavlası öğrettim Arya'ya. Kısacası bol bol oynadık, güldük, eğlendik ve neredeyse hiç kavga etmedik.






Sadece içinde olduğum anlara odaklanarak yani son yılların moda deyimi ile "anda kalarak" mutlu olmaya çalıştım ve gerçekten işe yaradığını gördüm. Ne yaptım, neden yaptım, öyle yapmasaydım, böyle olmasaydı ya da böyle değil öyle olsun, bu değil şu olsun diyerek hiçbir yere varılmıyor. Ne demişler yaşanacak tek bir gün var, o da bugün. O yüzden dünü ve yarını bırakıp içinde olduğum günün tadını çıkarmaya odaklanıyorum. Sürekli şikayet ettiğim şeylerin tam kucağına bırakıyorum kendimi. Bırakıyorum hayat sarıp sarmalasın çepeçevre beni! 

Sonbaharın tadını dibine kadar çıkardım, sırada kış var :) Gelsin soğuk havalar! Kar, kış, kıyamet... Battaniyem ve sıcacık kahvem hazır, ya salıncakta Arya ile kucak kucağa ya da koltukta Evrim'le el ele bekliyorum :) 

21 yorum:

  1. Son zamanlarda okuduğum en iç açıcı yazı oldu bu Mrs. Kedi. Sizi ailenizle birlikte mutlu görmek ne kadar güzel. Harikasınız:) İşte budur hayat. Hep böyle olun. Bu arada ellerine sağlık, menü müthiş görünüyor. Ağzımın suları aktı, hele ucundan kenarından Miller'i de görünce... Mutfağa ben de düşkünüm ama eşimden bana fırsat kalmıyor. Mutfak blogunda takip butonu olmadığı için takip etmem zor. Faal duruma getirirseniz takip etmek isterim. Kiş'i bilmiyordum, araştırıp öğrendim. Arya kocaman bir genç kız olmuş, aranızın iyi olduğuna çok sevindim:) Bizim Arya (yeğenim) da yürümeye yeni başladı, müzikle poposunu sallaya sallaya dans ediyor. Video gönderiyorlar, bayılıyoruz izlemeye.
    Sizi böyle görmek çok güzel, eşinizle, Arya ile mutluluğunuz daim olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mr. Kaplan :) Yemek bloguma bir el atıp çeki düzen vermem gerek, bakalım sıra gelir ona da umarım :)

      Yeğeninizin en tatlı zamanları, bol bol video çekmeye devam etsinler. Zaman çok hızlı akıp geçecek, o da büyüyüp bizim Arya gibi olacak göz açıp kapatana dek :) Tüm ailenize selamlar, sevgiler :)

      Sil
  2. Maşallah 🤗. Okurken ben de kendime notlar aldım 😍. Dünyanın farklı köşelerinde benzer şeyler yaşıyor olmamız güzel günlerin geleceğine bir işaret mi acaba 🙏. Biz de son on beş yirmi gündür ailecek vakit geçiriyoruz eskisi gibi 😍. Sizin için işlerin daha da iyi gitsin inşallah 🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim iyiyi isteyen, iyi için çabalayan, iyiye odaklanan herkesin hayatı iyiye gitsin :) Teşekkürler ve Sevgiler <3

      Sil
  3. Bende blogumda ilk yıllar pişirdiklerimi paylaşıyor, tarıflerini yazıyordum.O zamanlar çocuklar küçüktü ve onlara yemek yapmak en büyük ve sevdiğim işimdi. Şimdi ikisi de kendi ayaklaı üzerinde duruyor şükür. Bak mesela bu karantinada kocamla ikimiz yalnız kaldık. Çocuklar çabuk büyüyor, birlikte zaman geçirmek o kadar değerli ki. Maaile mutluluğunuz daim olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)

      Öğrencilerime her zaman şöyle diyorum:

      "İsteseniz de istemeseniz de zamanınızın büyük bir bölümünü okulda/derste geçirmek zorundasınız. Ya şikayet edip bu zamanı boşa harcayacaksınız ya da öyle ya da böyle akıp gidecek olan bu zamanın bir işe yaramasını sağlayacaksınız. "

      Hayatın geneli için geçerli bir durum aslında. Zaman akıp gidiyor, çocuklar büyüyor, biz yaşlanıyoruz. Ya sürekli mızmızlanacağız ya da yaşadığımıza değdi diyebilmek için içinde olduğumuz anlardan keyif almayı öğreneceğiz :)

      Sil
  4. Hamburger ve bira, en sevdiğim. :)))

    YanıtlaSil
  5. Az enerjinizden alıp kaçayım o vakit.
    Mahsuru yoksa tabi.
    :)

    YanıtlaSil
  6. herkes kendi "normal"inin mimarı, iyi hissetmek için bunun farkına varmak gerek ve C., gerçekten kiş mükemmel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sanırım yorumu yazarken bir yandan da candan ötem Sadece C. geçti aklınızdan, kulaklarını çınlatmış oldunuz :)

      Sil
    2. yukarıdaki yoruma gözüm takılmış olmalı :) her ikinize de kocaman sevgiler :)

      Sil
    3. Tahmin ettim :) çok teşekkürler, sevgiler ❤️

      Sil
  7. Ama aklıma hamburger düştü şimdiiii :D

    Çocuklarla birlikte on beş dakika bile geçirsek öyle sakinleşiyorlar ki. 18 yaşındaki Bilgiç'de bile işe yarıyor. Tek sorun beyfendiyi bilgisayardan yanımıza getirmekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hamburgerin tarifini kesinlikle yazmalıyım, ve kesinlikle denemelisiniz :) Nette epeyce tarife bakıp ortaya karışık yaptım hamburgerleri ama cidden iyi oldu tadı :)

      Benim laptop tamire gidince biz tek bilgisayara kaldık. Başta zor oldu ama şimdi alıştık, sadece dersler için dönüşümlü kullanıyoruz bilgisayarı. Geri kalan zamanda ya sahildeyiz ya da ailecek oyun oynayıp etkinlik yapıyoruz. Hepimize iyi geldi :)

      Sil
  8. Birazdan yatmaya hazırlanacağım.. uykuya girmeden önce senin güzel fotoların, yemekler, sahil ve dünya tatlısı kızını hatırlayıp, gülümseyeceğim :) Çok mutlu oldum biliyor musun, çok. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim mutluluğunda payımız olmasına :) Sevgiler <3 <3 <3

      Sil
  9. fotiler ve arya maşallah maşallah :)

    YanıtlaSil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...