Çarşamba, Eylül 07, 2022

Dereyi Görmeden Paçayı Sıvamak


Filtresiz 😍

Atasözlerimizi ve deyimlerimizi oldum olası çok severim; herbiri mutlaka yaşanılmış olaylara, edinilmiş tecrübelere dayanır ve öyle ya da böyle doğru çıkar. Başlıktaki deyimi ve öyle yapmamak lazım diyen atalarımızı bir an unutup "Bu yıl 7.sınıflara gireceğim" diye mutlu mesut geziyordum etrafta günlerdir. Ama tabi ki öyle olmadı. 

Okulda 3 İngilizce öğretmeniyiz ve normalde sınıfları kolayca paylaşıyoruz paylaşıyorduk. Bu yıl aramızdan biri müdür yardımcısı oldu ve işler değişti. Bu değişiklik sebebiyle 7lerin öğretmeni olmak yerine 5. ve 8.sınıf derslerine girmem gerekiyor. Tüm planlarım alt üst oldu. 

5ler ilkokuldan çıkmanın şaşkınlığı, 8ler lise olacak olmanın stresiyle idaresi en zor sınıflar oluyor genelde. Ünite konuları da bir o kadar sıkıcı maalesef :(

Tabi ki sonuçta onlar öğrenci ben de öğretmenim; illa ki bir ritim tutturup beraberce ilerleyeceğiz ama işte dedim ya dereyi görmeden paçaları sıvamış olmanın verdiği bir parça hayal kırıklığı var şu an üzerimde. Neyse ki öğrendiğim andan itibaren bu yeni durumu hazmetmek için önümde 1 hafta vardı. 3ü gitti ama kalan 4 günde alışırım herhâlde :))

Şimdi yıllardır anlatmadığım 5.sınıf konularına göz atmam, kafamda o yaşa uygun bir ders planı oluşturmam ve materyal hazırlamam gerekli. 8ler içinse durum daha ciddi. Sene sonunda girecekleri LGS, gelecekleri için çok önemli. Yapmam gereken her şeyi eksiksiz yapmalıyım ki sene sonunda vicdanım rahat olsun. Çünkü telafisi için başka şans yok.



"Sendeki keyif kimsede yok. 
Bir de vıdı vıdı yapıyorsun!" 
demek geçerse içinizden hiç çekinmeyin :D

Şimdilik durumlar böyle :)

Dersler başlayınca daha pozitif bir yazı yazacağıma eminim :) Akışa güveniyorum ve kendimi akışın şefkatli kollarına bırakıyorum :) 

25 yorum:

  1. Hiç demedim çünkü öğretmenlik en zor meslek ve sen ne kadr özveriyle yapıyorsun. E biraz da kendine zaman kalmasın mı yahu? Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ceren'im 😍😍😍 iyi ki varsın ❤️❤️❤️

      Sil
  2. 25 yıl lise öğretmenliği yapmış ve her sene (en kıdemli olduğumda bile) farklı bir derse girip farklı sınıflarla uğraşmış (Ticaret Lisesi Meslek Dersleri öğretmeniydim ben) biri olarak çok iyi anlıyorum. Tüm motivasyon yerle bir oluyor, yeni baştan plan program, yeni derslere uyum derken ilk günler çok tatsızlaşıyor. Ama işte, çiledir bu, çekeriz hu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekeriz seve seve n'apalım :) Çok teşekkürler, anlaşılmak nefes oluyor insana :)

      Sil
  3. Eminim, üstteki kara bulutlarla kaplı karamsar fotoğrafın yerini güneşli bir gün görüntüsü alacak. Yıllarca eğitimin her kademesinde (öğretmen yetiştiren Eğitim Fakültesi dahil) çalışmış bir eğitimci olarak içtenlikle inandığım bir şey var. Öğrenciler sevdikleri öğretmenlerin derslerinde daha başarılı oluyorlar.
    Yazınızdan da anlaşılıyor, dersi verimli kılmak istiyorsunuz.
    Daha iyiye ulaşma çabanız var, o yüzden kaygı duyuyorsunuz. Bir öğretmen için bu ne güzel bir işaret.
    Yeni Eğitim- Öğretim yılı dilediğiniz gibi geçsin. Ben Başarı öykülerinizi okumaya hazırım.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sevilen öğretmenin dersine daha hevesle çalışılıyor :) Birlikte gülelim, eğlenelim, severek öğreteyim, severek öğrensinler istiyorum. Sevdiğim işi yapmak, yaptığım işten memnun olmak, hem faydalı hem de mutlu olmak istiyorum. Umarım güzel bir okul yılı olur tüm öğretmenler ve öğrenciler için :)

      Sil
  4. Son anda gelen değişimler zordur. Kolaylıklar dilerim, bir şekilde üstesinden geliniyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklenmedik şeyler zor geliyor ilk anda ama insanoğlunun müthiş adaptasyon gücüne güvenim tam :D Şimdi bilgisayar başına oturup yeni durum için gerekli hazırlıklarımı tamamlayacağım. Gerisi gelir elbet :)

      Sil
  5. Bence siz üstesinden gelirsiniz daimaa güçlee devam edeceğiz. Fotoğraflar çok güzel gökyüzünün sadeliği size uğur getirsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumunuz için :) Bu gidişle üstesinden gelmeme fırsat kalmayacak çünkü okulda norm fazlası olmak üzereyim maalesef :( Ekim ayında okulun ders saati için 3 öğretmen fazla sizi bu okuldan alıyoruz diyecekler gibi görünüyor şu anda.

      Sil
  6. Bir öğretmen eşi olarak sizi gayet iyi anlıyorum Mrs. Kedi. Bir de program olayı vardı sanırım. İlk saatte bir ders son saatte bir ders ve günün mahvoluyor. Eşim de sizin gibi öğrencilerine faydalı olmak için çırpınır dururdu. Emekli oluncaya kadar derslere hazırlanmadan gitmezdi. Ne yazık ki ülkemizde sizler gibi mesleğini amatör ruhla yapanlara değer verilmiyor. Müdüre yalakalık yapanlar yan gelip yatıyor, öğrencilerine zerre kadar faydası olmazken çoğu günlerini kafa izniyle geçiriyor. Özetle sadece sizin meslekte değil bütün mesleklerde görev bilinciyle çalışanla işini savsaklayan aynı ölçüde değerlendiriliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Mr. Kaplan çok yoruldum sistemle ve insanlarla mücadele etmekten :( Okuldaki toplam İngilizce ders saati şu anda 49 ve biz 3 öğretmeniz. Aramızdan biri müdür yardımcısı olduğu halde norm kadro hesabında hâlâ İngilizce öğretmeni olarak hesaplanacak. Sadece 6 saat derse gireceği hâlde 21 saate giriyor gibi hesaplanıyor. Böyle olunca 30+21=51sa için norm kadro 2 deniliyor. 3 olması için en az 51+15=66sa ders olması gerekli. Normalde 3 öğretmen derse girecek olsak seçmeli ders ekleniyor programa ve saati tutturuyoruz ama şimdi biri derse girmeyecek diye seçmeli ders eklenmiyor. Zümrelerimden biri öğretmenliği bırakıp müdür yrd. olmak istediği için ben hiç istemediğim hâlde okul değişikliği yapmak zorunda kalacağım büyük ihtimalle :( Normal koşullarda sınava girip atanması, İngilizce kadrosundan çıkıp mdr yrd kadrosuna geçmesi gerekli ama işte "Burası Türkiye, olur öyle" vakalarından biri olarak sadece görevlendirme ile vekaleten mdr. yrd. oluyor. Kadrosu değişmiyor ve bu gidişle olan bana olacak gibi görünüyor :(

      Sil
  7. Selam 17 yıl felsefe grubu 11 yılda rehber öğretmen olarak çalıştım. Sene başı stresi ayrıca norm fazlası olmak sizi etkilemiş. Çözümlenir. Yeni öğretim yılı şimdiden hayırlı olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi illa ki çözülecek ama yaşanılan gerginlik, stres, sinir bozukluğu... Çok teşekkürler :) Sevgiler.

      Sil
  8. Vardır bunda da bir hayır diyelim o zaman, keyif hakkındır dedim gitti. Hatta dedim ki off be ne de güzel keyif yapmış. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sanırım bu yıl okulda yaşayacaklarım yüzünden evde ne kadar keyif yaptıysam anca onunla avunacağım.

      Sil
    2. Bu arada sevgili kedi BKK olarak Eylül ayı için seçilen kitabımız Franz Kafka'nın Şato kitabı oldu. Belki gözden kaçırmışsındır diye yorum bırakmak istedim.
      https://kaplandiary.blogspot.com/2022/08/blogger-kitap-kulubu-bkk.html

      Sil
    3. Mr. Kaplan seçmişti kitabı, gördüm ama şimdilik kendi dertlerimde boğulmadan akışa güvenip sağsalim kıyıya çıkabilmeyi umuyorum sadece. Durumum netleşince katılmaya çalışacağım BKK'ya. Herkese iyi okumalar :)

      Sil
  9. halledersin, kolay gelsin sana balkonda keyif yaparkene :)

    YanıtlaSil
  10. Kolay gelsin, size de öğrencilerinize de başarılar,

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkürler :) Stajda ben ilkokullara da girmiştim ve aklım çıkmıştı :)))) Beterin beteri var aman deyip halime şükredeyim en iyisi :))

    YanıtlaSil
  12. Önceki yazına yorum yazdıktan sonra bu yazını görmek ilginç oldu. Gerçekten dersler başlayana kadar her şey değişebiliyor. Biz her sene aramızda paylaşırız ama o program illaki bir değişir. Şimdiye kadar ilk hâliyle kaldığı hiç olmadı. 5'ler ve 8'ler farklı nedenlerle zor geliyor bana ama eminim sen halledersin. Dersler bir başlasın, o süreçte zaman nasıl geçiyor anlamayacağız bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz her sene anlaşıp bölüşüyorduk; idare de sağ olsun kabul ediyordu. Bu sene birimiz kadrosu değişmeden görevlendirme ile mdr yrd olunca karıştı işler maalesef ama başlayınca gerisi gelir elbet :)

      Sil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...