Cuma, Haziran 03, 2022

Seni düşünmek...

 




Nazım Hikmet Ran

15 Ocak 1903

3 Haziran 1963



25 yorum:

  1. Çok yakıştı sana Sevgili KuyrıksuzKedi, blogrolda görünce dedim şarkı bu... fakat karşılaştığım daha hoştu, şairi anmak... süpersin:)

    Elim bomboştu gelirken... koştum geri, yakışır dedim güne, aldım geldim.

    https://www.youtube.com/watch?v=2ZyWHArcduQ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Hediyen çok yakıştı gerçekten güne! İyi ki var şiirler, şarkılar! Ümidimizi tazeliyorlar!

      Sil
  2. iyi düşünmüşsün, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Sürekli bakıyorum ya bıktım o mevzudan :( bu Blogger'un başı bu kadar boş mu da kimse çözmüyor bu sorunu acaba?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Konu altına yazacaktım yorumu buraya yazdım :)

      Sil
  4. Sorun neydi bana ulaşırsanız yardımcı olayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlar sürekli spam.a düşüyor. Kontrol edip "spam değil" - "yayınla" demek gerekiyor

      Sil
    2. Ben de de çok oluyor , sürekli spama bakıyorum. işin kötüsü asıl spamlar da yayımlanıyor.

      Sil
    3. Blog Beyi bir yöntem önermiş ama henüz deneyemedim. Bir bakayım, düzelirse sana yazayım :)

      Sil
  5. Merhabalar.

    "Dörtnala gelip Uzak Asya'dan
    Akdeniz'e bir kısrak başı gibi uzanan bu memleket, bizim.
    Bilekler kan içinde, dişler kenetli, ayaklar çıplak
    Ve ipek bir halıya benzeyen toprak bu cehennem, bu cennet bizim.
    Kapansın el kapıları, bir daha açılmasın,
    Yok edin insanın insana kulluğunu, bu dâvet bizim...
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine,
    bu hasret bizim..."

    (Nâzım Hikmet)

    Komünist siyasi düşünceleri yüzünden biz ülkücüler için vetolu bir şairdi. Ama ben her şeye rağmen Nazım Hikmet Ran'ı sevmiştim.

    Paylaşımınız için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. "Yiğidi öldür hakkını yeme" sözüne uyumakta fayda var :) Aynı görüşleri benimsemesem de farklı görüşlere sahip olsa bile çok sevdiğim şairler ve yazarlar var. Sizin de Nazım Hikmet'i sevmenize çok sevindim Recep Bey :)
      Selamlar, sevgiler...

      Sil
  6. https://www.blogbeyi.com/2022/06/blogger-spam-yorum-sorunu.html

    yanii, görmediyseeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıya baktım ama telden halletmek için biraz karışık geldi. Bilgisayardan girip bakmam gerek.

      Sil
  7. iyi ki bu dünyadan geçmiş, ışıklar içinde uyusun büyük usta...

    YanıtlaSil
  8. Ah ne güzel olmuş! sayfan şiir kokmuş.. mis gibi <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirsiz hayat pek tatsız olurdu galiba Momentoscum <3

      Sil
  9. Şiirle güne başlamış oldum sayende ve ne güzel oldu. :)

    YanıtlaSil
  10. Şiir yetenek işi, duygu denizinde yoğurur insanı. Öyle eline kâğıt kalem alan herkesin yapacağı işlerden biri değil şiir yazmak. Nazım, benim gibi en cahiline ve dahi en karşı düşünceye sahip olana, hatta düşmanlarına bile sevdiriyor şiiri. Öldükten sonra kıymetini anlamak insanlık için ne acı...

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...