Salı, Haziran 14, 2022

Sevgili Arsız Ölüm*


Dün gece tek kişilik bir oyun izledim. Öyle muhteşem bir performanstı ki anlatacak kelime bulamıyorum. Olur da karşınıza çıkarsa mutlaka ama mutlaka izleyin. 80-85 dk.lık bir performans ama inanın 8dk gibi geliyor insana.

Köyden kente göçen 4 çocuklu bir ailenin tek kızı Dirmit'in penceresinden izliyoruz ailenin yolculuğunu. Oyun, Latife Tekin'in aynı isimli romanından uyarlanmış. Kitabın linkini şuraya bırakayım. Ben hemen e-kitap olarak aldım kendime :)

Kitabı çok merak ediyorum ama oyun bambaşkaydı. Oyuncunun - Nezaket Erden - performansı kesinlikle olağanüstüydü. Tek bir saniye bile karakterden çıkmadan, gerçeklik hissini dibine kadar hissettirecek 80 dk boyunca sahnede duygudan duyguya geçerek izleyici mest etti. Bir an kahkaha atarken bir an sonra ağlarken bulduk kendimizi.

Oyunla ve seanslarıyla ilgili bilgi için şuraya bakabilirsiniz. 

25 yorum:

  1. ah bu oyuna çok gitmek istiyordum, bir türlü kısmet olmadı. güzel olduğuna eminim :)

    YanıtlaSil
  2. Yazarı merak ediyordum ben de, iyi okumalar. :) Tiyatro ile pek aram yok ama beğendiysen ne güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok seviyorum tiyatroyu :) Yazarı duymuştum ama okumadım daha önce.

      Sil
  3. Kitabı da harikadır, mutlaka okunmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce yazarın herhangi bir eserini okumadım. Tiyatroyu çok sevdim ama kitap için okumadan çok bişey söyleyemiyorum :) Bakalım :)

      Sil
  4. Kitabı ilk çıktığında çok yıllar önce okumuş ve çok sevmiştim. Oyun da hep aklımdaydı. Pandeminin ilk başlarında Moda Sahnesi online olarak bazı oyunları sahneye koydu. Netten bilet alıyor ve ekrandan izliyorduk. Oyuncular canlı performansla sahnede boş koltuklara oynuyor, biz de evden izliyorduk. İlginç bir süreçti, böyle 6-7 oyun izledim. "Dirmit" de bunlardan biriydi, gerçekten iyi bir performanstı. Nezaket Erden'i çok beğeniyorum zaten, her rolün altından başarıyla kalkabilen bir oyuncu. Eğer denk gelirse "Babamı Kim Öldürdü?"yü de tavsiye ederim, o da tek kişilik bir oyun ve harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nezaket Erden gerçekten çok çok yetenekli! Bir saniye bile karakterden çıkmadan, tempoyu hiç düşürmeden 80 dk tek başına tüm sahneyi doldurdu. Hayran olmamak ne mümkün! "Babamı Kim Öldürdü?" oyununu not aldım, çok teşekkürler :)

      Sil
  5. kitabı iyi tabii :) oyunu da güzeldir tabii :)

    YanıtlaSil
  6. Tiyatro büyülü bir şey gerçekten,salondan çıkarken insanın içinde bıraktığı o duygu yoğunluğunu çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir oyun ve iyi bir performans dünyadan koparıp başka bir yere götürüyor insanı bir süreliğine :)

      Sil
  7. Beğenmenize sevindim Mrs. Kedi. Hem kitabı hem de oyuncuyu not ettim. Köyde sergiledikleri oyunun hazırlıklarını konu eden bir filmleri var youtube'ta, çok hoştu. Oyun üzerine bazı röportajlarını da izledim. Bakalım bu taraflara gelirse aklımda olsun, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gelir ve izleme şansınız olur Mr. Kaplan :) Ben de röportaja ve hazırlık videosuna göz atayım :)

      Sil
  8. Ay çok merak ettim ya ama taihleri tutturamadım, yine de takip ederim. Kitap yorumunu da hevesle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki denk gelir, arada derede karşına çıkıverir bir fırsat :)

      Sil
  9. Latife Tekin tarzını sevdiğim bir yazar, çok merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelirse mutlaka izleyin, olmadı kitabı okuyun :)

      Sil
  10. Romanı üniversitedeyken hocamız önermişti ama daha okumadım. Oyunu olduğunu bilmiyordum. Eğer bulunduğum şehre gelirse bir şans vermek isterim. Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim 🤗 Umarım izleme fırsatınız olur 😊

      Sil
  11. Ne güzel İstanbul da olup izlemek isterdim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun oynandığı sahnelerde çok beğenildiği için yerel yönetimlerden çok talep alıyormuş. Turne yapıyorlar, belki size denk gelir :)

      Sil
    2. Ben Avusturya'da yaşıyorum buraya gelmez sanırım ☺️

      Sil
    3. Oyyy pardon ben o detayı atlamışım 🙈

      Sil
  12. Bu sonbahar bu oyunu izlemeyi planlıyorum kısmetse.. senin adına çok sevindim :)))

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...