Salı, Temmuz 09, 2024

Pamukkale Travertenleri ve Hierapolis #6.Gün

Eskişehir - Marmaris arası gözümüze uzun gelince Denizli'de mola verip Pamukkale traventerlerini görmeye karar verdik. Sabah kahvaltısından sonra yola çıkıp navigasyonla Pamukkale'ye geldik ama 3 alternatif arasında en kötü olan güzergahı seçmişiz. Yine de biraz tersten de olsa vardık hedefimize.

Yoldayken netten bir pansiyon bulup bir gecelik oda tuttum. Fiyat/performans gayet güzel :) Odaya yerleşip çevreyi dolaşmaya çıktık. Çarşının sonunda Kırmızı Su isimli bir termal su kaynağı varmış.

Sıcaklığını kontrol ettikten sonra ayaklarımızı soktuk tabi ki :))

Kırmızı Su'dan sonra tekrar arabaya atlayıp Pamukkale traventerlerine gittik. Güney kapısından girip Hierapolis Antik Kenti'ni de gezdik. Gezdiğimiz alanda 3 adet ufak salondan oluşan bir müze, amfitiyatro, antik yüzme havuzu ve traventerler vardı.

Denizli deyince olmazsa olmaz :))

Giriş 22.30'a kadar açıkmış ama müze salonları 8 gibi kapanıyor. Biz çok yorulduğumuz için hava kararırken ayrıldık ama eminim antik kenti gece ışıklarıyla görmek de ayrı bir zevktir.

Bizim giriş yaptığımız Güney kapısına giderken daha aşağıda solda bir giriş daha var. O girişten daha büyük bir traverten alanına giriliyor sanırım ama ordan yukarıya çıkış var mı emin değilim. Biz Arya ile Güney kapısını kullanarak ücretsiz girdik, Evrim 60 TL ödeyerek müze kart ile girdi. Müze kartı olanlara içerideki işletmeler %50 indirim yapıyor.

Tamamen plansız ama inanılmaz keyifli bir gündü :) Yarın sabah erkenden otele doğru yola çıkacağız. Umarım tatilin otel ayağı da şimdiye kadar olduğu gibi şahane geçer :)

1. Pamukkale'ye gittiğimde tarihi kalıntılara çok şaşırmıştım, sadece traverten var sanıyordum:D

1. Ben de hiç bilmiyordum :) Sonra yolda ararken Hierapolis diye gördüm ama böyle dipdibe olduğunu anlamamıştım, gidince 2.kez şaşırdım :)

2. Plansız günler kesinlikle daha güzeldir.
    Şahane tatiller diliyorum. :)

1. Beklenmedik derecede güzel olabiliyor bazen plansızlık :) çok teşekkürler :)

3. Fotoğraflar harika *-*
    Genelde plansız olan şeyler hep daha çok zevk vermezler mi zaten? :)
    Umarım tüm tatil hayal ettiğinizden de güzel geçer <3

1. Plansız, anlık olunca önceden bir beklenti olmıuyor o yüzden ne olsa güzel geliyor insana sanırım :) çok teşekkürler :)

4. Gezinin Eskişehir ve Denizli ayakları da pek keyifli olmuş, bu arada nazar da çıkmış def'i bela olmuş.
    Marmaris'te de iyi tatiller olsun. :)

1. Çok teşekkürler :) 1 saate Marmaris'te olacağız, heyecan dorukta :)

5. Marmaris dendimi içim bir başka oluyor. 12 Eylül 1980, darbe günü, sokağa çıkmak yasak ve hayatımızın en aksiyonlu ve hoş günü, Marmaris dile gelse de bir anlatsa:)

1. Annemle dayım da tam darbe gecesi Almanya'dan Türkiye'ye dönmüşler. Annem 15, dayım 9 yaşındaymış. Uçaktan inince askerler herkesi toplayıp bekletmişler. Annem genç bir askerin onları koruyup kolladığını, kargaşadan uzak tuttuğunu anlatırdı hep.

6. denizli'de iki güzel antik kent daha var: Triapolis ve Laodikeia. henüz ayrılmadıysanız öneririm. Ben de bir kongre için gidip ok beğenmiştim Denizli'yi

1. Laodikeia tabelalarını gördük ama vaktimiz kısıtlı olduğu için gidemedik. Belki bir dahaki sefere :)

7. tarih de var yani gezide :)

*Bir Garip Sevda

Nasıl çarpıyordu kalbi delicesine... İşte oradaydı! Sokağın karşısındaki lambanın altında duran şu arabanın içinde, "Gel" demesini...