Pazartesi, Temmuz 29, 2024

Tahinli Dondurma = Mutluluk

Tahinli dondurma benim için bitmeyen bir aşk :)))

Yazları Çandarlı'da her akşam tahinli dondurma yerim. Bu yaz Çandarlı'ya gitmedik ama tamamen şans eseri Eskişehir'de Haller'in içinde tarihi bir muhallebicide ve Isparta'da Yörük Dondurma'da tahinli dondurma bulduk. Tabi ki hem tatile giderken hem de eve dönerken toplamda 4 kez yedim :) 

Tatil biterken içimi "Ben şimdi bir daha nereden bulacağım tahinli dondurma?" hüznü kapladı. Sonra aklıma evde yapma fikri düştü ve tabi ki tarif için internete daldım. Bir sürü tarif var. Kimisinde toz sahlep, kimisinde muz, kimisinde 1 bardak şeker var. Hiçbiri tam istediğim gibi değildi. Ben de kendi tarifimi oluşturdum, şu an buzlukta. Bakalım, sonuç nasıl olacak?


Malzemeler:

  • 1 pkt krema
  • 1 avuç ceviz
  • 200 ml laktozsuz süt (ben ölçü olarak krema kutusunu kullandım :)) 
  • 200 ml tahin (ölçü yine krema kutusu :) 
  • Bal (göz kararı koydum ama sanırım 1 kahve fincanı kadar) 


Hazırlık:

Önce ceviz ve sütü blendardan geçirip süzdüm. Üstüne krema ve bal ekleyip çırptım. En son tahini ekleyip tekrar çırptım. Bu aşamada tadarak bal miktarını arttırabilirsiniz. 

Karışımı buzluğa atıp 1 saat sonrası için alarm kurdum. Buzluktan çıkarıp çırpıp tekrar buzluğa koydum. Netteki tariflerden öğrendiğim üzere dondurma yaparken bu çırpma işlemini 2-3 kez yapmak gerekiyormuş. 

Yazıyı dondurmayı beklerken yazıyorum. Sonucun fotosunu çekip öyle paylaşacağım :) 





Sonuç tam bir tahin rüyası 🎉🍦😍

20 yorum:

  1. Tahinli dondurma hiç yemedim, fakat öyle merak uyandırıcı ifade edilmiş ve severek anlatılmış ki, ilk fırsatta deneyeyim. :)
    Afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Eğer birazcık tahin seviyorsanız mutlaka dondurmasını da deneyin :)

      Sil
  2. ay çok severim tahinli dondurmayı, afiyet şeker olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Bulması zor ama evde yapmak da kolaymış :)

      Sil
  3. Oy oy oy, mis gibi görünüyor, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler öğretmenim, tadı da mis gibiydi :)

      Sil
  4. tahinli dondurmayı hiç denemedim, tarif aklımda olsun, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bir yerde rastlarsanız deneyin mutlaka :)

      Sil
  5. Ben de çok severim, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  6. Bir dondurma manyağı olarak diyebilirim ki bu dondurma olmuş, eline sağlık:) Ve şu sizin pencereye yakın park eden gemiler, dolayısıyla enfes manzara muhteşem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Yarın tekrar yapacağım sanırım :)

      Sil
  7. Deneyeceğim bunu. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Umarım deneyince beğenirsiniz :)

      Sil
  8. Sonuç, tam bir mükemmel dondurma olmuş. Ellerinize sağlık...Enfes ötesi görünüyor. Tahin pek sevmediğimden olsa gerek dondurmasını hiç yemedim. Bu harika tarif ve paylaşımdan sonra denemeliyim dedim. :)
    Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Benim eşim de tahin sevmiyor pek. Bu dondurmayı yiyince "Hımm.. eh yani. Eline sağlık" gibi bişeyler söyledi :)) Ben tahin çok sevdiğim için bence en güzel dondurma da tahinli dondurma :D

      Sil
  9. Tahinli her şeyi severim. Dondurma harika görünüyor.
    Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Nefis bir şeye benziyor :)

    YanıtlaSil

Eylül... Yeni Yıl...

Daha önce de  yazdım ; benim için yeni yıl Eyül'de başlıyor. 2 Eylül'den itibaren öğretmenlerin yeni dönem mesaisi başladı; yarın da...