Cuma, Haziran 30, 2023

Ambulansın peşinde...

Geçtiğimiz Cuma hayatımın en zor yolculuğunu yaptım. Evrim'in içinde olduğu ambulansın peşinde 120-140km hızla Hopa'dan Rize'ye araba sürdüm.

Her şey Çarşamba günü Evrim'in sancılanmasıyla başladı. Acile gittik Evrim'e serum takıldı. Evrim sancıdan ilk damar yolunu söktü. Sonra takılan 2 damar yolu da terden ıslanıp kaydı ve çıktı. Son damar yolunu çıkarmaması için elini kolunu tuttum ara ara. Elektrik kesintileri yüzünden röntgen cihazı bozulduğu için teşhis koymaları uzadı, uzayınca da Evrim'in ağrıları iyice çoğaldı. Sonunda röntgenden umudu kesince tomografi çekip 4 ve 6 mm'lik 2 adet taş olduğunu söylediler, bol su için yürüyün diyerek eve gönderdiler. Cuma günü ağrılar dayanılmaz olunca yine gittik acile. Kan tahlili yaptılar ve kreatininin yüksek olduğunu görünce Rize'den bir üroloji doktoruyla görüşüp Evrim'i apar topar ambulansa bindirip Rize'ye sevk ettiler. Arya evde yalnız kalacak diye telaşla arkadaşlarıma ulaşmaya çalıştım ama kimseye ulaşamadım. En son okulun hatunlar grubuna sesli mesaj atıp biri bana dönüş yapsın acilen dedim. Sağ olsun kızlar aradılar, ulaştılar. Arya'yı arkadaşıma emanet edip takıldım ambulansın peşine. 35dk'da vardık Rize'ye ki en az 1 saatte gidiyoruz normalde. Arabayı nasıl kullandım, kaza yapmadan nasıl vardım bilmiyorum.

Hastaneye giriş yaptıktan sonra tekrar kan tahlili yapıp Evrim'i ameliyathaneye aldılar; akşam 8 gibi girip 10 gibi çıktı. Belden uyuşturup taşı kırmışlar, bir parçasını analize göndermek için bize verdiler. Gece hastanede kaldık, ertesi gün öğlen taburcu ettiler. Evrim şu an iyi. Tek derdi böbreğine taktıkları stent. Bir de epidural yapılırken sızan yüzünden çektiği baş ağrısı. Epidural anestezi uygulanırken, omuriliğin içinde bulunduğu zarın dış tarafının delinmesi sonucunda omuriliğin etrafındaki sıvı dışarı kaçınca o zar kendini tamir edene kadar yani yaklaşık 15 gün boyunca baş ağrısı görülebiliyor maalesef. Ama neyse ki daha büyük dertlerimiz yok :)

İlk günler sürekli evdeydik ama sonra Evrim baş ağrısı dışında iyi olduğunu, bizim denize gidebileceğimizi söyleyip evden kibarca kovdu Arya ile beni :P Şaka bir yana günlerce stres sıkıntı yaşadıktan sonra dışarı çıkmak çok iyi geldi. Anne-kız denize gidip güneşin tadını çıkardık; bugün de ailecek kahvaltıya gittik. 


Arya'nın bana iki kulak yapma çabası :))


Yeni saç kesimi ve bikinisiyle Arya'yı kıskanmıyorum desem yalan olur :))

Güneşli iki günden sonra Karadeniz özüne dönüp şakır şakır yağmuru boca etti tabi ki üstümüze. Yağmurlu günlerde en sevdiğim şey camın önündeki tekli koltuğa kıvrılıp kitap okumak tabi ki :) Ama  bugün e-readerıma bir haller olmuş, yıllardır sorunsuzca açtığı pdf dosyalarını açmamaya karar vermiş bir anda. Saatlerce uğraştım; resetledim; tekrar kurdum; kitapları sil baştan yükledim. Bana mısın demedi. En son çare pdf'ten vazgeçip epub'a döndüm. Pdf kitaplarımı epub'a çevirip tekrar yükledim. Şu an okuyabilirim kitaplarımı ve nasıl mutluyum anlatamam :) 


Pencere - Mary Jane



Ve Ben - Yaşlı Amca



İyi Bek Kendine - Manuş Baba ve Hirai Zerdüş

Bu aralar başa alıp alıp dinliyorum sevdiğim bazı şarkıları.


Bizim için son yıllarda bayramlar pek bayram gibi değil ama yine de yazımı bitirmeden;

İyi bayramlar herkese :) Sağlıkla, sıhhatle, huzurla...

42 yorum:

  1. Büyük badire atlatmışsınız! Geçmişler olsun, acil şifalar dilerim. :)
    Sonu iyi bittiğine göre bir de iyi bayramlar dileği iliştireyim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Bayram öncesinde, doktorlar izne çıkmadan ve biz de kamp için yola çıkmadan önce olduğu için şanslı sayıyoruz kendimizi :) Sevgiler :)

      Sil
  2. Ne güzel ki mutlu son:) Bayağı tırsmıştım valla, yazılarına o kadar ara verince... o nedenle gülücük bile koyamadım mesaja:)

    Neyse geçti gitti... Hep gülün ve asla solmasın o güzel gülücükleriniz; pek sevdiğimiz aile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmaya mecalim olmadı epeydir Sevgili Buraneros. Şimdi ailecek daha iyiyiz :) Stent de çıkarılınca tam geçti gitti diyeceğiz umarım :)

      Kamp yolculuğumuz sallantıda ama eğer yola çıkarsak Samsun'dan geçeceğiz. Pandemi sürecinde çok heveslenmiştim ama olmamıştı. Bu kez çok heveslenmeyeyim dedim ama beceremedim sanırım :p Çok isteyince hep bir aksilik oluyor nedense. Eğer başarırsak yola çıkmayı seni ve enn sevdiğin(miz) kadını da görmek istiyorum. Bakalım şans bize bu kez gülecek mi :)

      Sil
  3. canım benim, hep aryanın bikinisi gibi toz pembe olsa keşke hayat ama işte ara sıra korkutuyor ara sıra üzüyor ama neyse güneşli günler kapıda eminim ben, Handan okuyunca diyecektir ama ben de ona özendim: geçti geçti... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o pembe hayat hayallerimiz canım Ceren'im 😍
      Geçiyor geçiyor her şey :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. Taş sancısı kötü derler. İnşallah bir daha yaşamazsınız.
    O baş ağrısı o yüzden demek. İlk doğumumda ne çekmiştim. Yaptığım yerde ağlıyordum. Acilde iki günlük bebemle serum yedim .
    İyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben yaşamadım ama yaşayanlar epidural ağrısı çok kötü bir şey diyorlar. Kahve iyi geliyormuş. Eşim de çok sever kahveyi ve gerçekten işe yaradığını söylüyor.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun Allah şifalar versin. Hülya

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun, sağlık her şeyin başında gerçekten. Daha geçenlerde Ekmekçimle konuşuyorduk, böbrek taşı ağrısı beter bir şey diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben ortaokuldayken taş değil de kum dökmüştüm. O bile korkunçtu, taşı düşünemiyorum :(

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun. *mehtap

    YanıtlaSil
  8. Günlük yaşamda ambülanslar ve siren sesleri ne çok şey çağrıştırır insana. Hele o arabanın içinde olup da o zor anları yaşayanlar...
    Büyük geçmiş olsun. Hastalıklar sağlığın nasıl değerli olduğuna bir kez daha dikkat çekiyor. O sıkıntılı anları panik yaşamadan atlatabilenlere ne mutlu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Kesinlikle sağlık her şeyin başı sözünü daha iyi anlıyor insan böyle zamanlarda.

      Sil
  9. Merhabalar.
    Çok büyük geçmişler olsun. Cenab-ı Hakk Şafi ismiyle şifa versin. Efendim böbrek taşı sancısının daha bir benzeri yok derler. O taş, böbrekten idrar kanalına düştükten sonra büyüklüğüne ve köşeli olma durumuna göre, insanı ağrısından duvarlara tırmandırıyor.
    Gerçekten sıkıntı çekmişsiniz. Aslında ilk acil girişinizde tomografi ile görüntülenen 4 ve 6 mm. 2 taşın bol su içip yürüyerek düşürülemeyecek bir taş olduğunu anlamış olmaları gerekirdi. Eski tip willys jipi ile taşlık bir arazide hoplatılsa yine o taşları düşürmek mümkün olmazdı. Nihayet en sonunda taşlar ameliyatla kırılarak alınmış. Böbreğe takılan stendi alacaklar mı, yoksa böbrekte kalacak mı, onu anlayamadım.
    Sizin de ambulansın peşinden o hızla Rize'ye yaptığınız yolculuk da bir hayli riskli ve tehlikeli bir yolculuk olmuş. Allah esirgemiş.
    Şimdilik iyi olduğunuza sevindim. Tekrar geçmişler olsun. Allah'a emanet olun. İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Recep Bey :) Gerçekten çok korkarak gittim o hızla Rize'ye, hem eşim için hem de kaza yapmamak için. Stenti 13 Temmuz'a alacaklar. En fazla 3 ay kalabiliyormuş sonrasında çürüyüp zararlı hale gelirmiş. Çıkarma işlemi basit işlem dediler, umarım öyledir.

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun. Sonu iyi bitmiş hayat sürprizlere gebe. Deniz güneş iyi gelmiştir. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Evet hayatın sürprizleri bitmiyor :)) Güneş her daim iyi geliyor, enerji veriyor. Sevgiler :)

      Sil
  11. KuyruksuzKedim, sağlıkta küçük bir oynama her şeyi karartıyor bir anda. Şükür ki sonuca ulaşılmış 🙏
    Keyifli ve sağlıklı günler diliyorum canım. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Momentoscum, sağlık mühim mevzu :) Ben de keyifli ve sağlıklı günler diliyorum herkese :)

      Sil
  12. Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun. Bir çok kişiden bende duymuştum. Epidural anestezi döneminde ki baş ağrıları çok fena oluyormuş. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) 5 ile 15 gün sürebiliyormuş ama şükür geçti eşimin ağrısı 15 gün olmadan.

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun, neyse ki iyi sonuçlanmış, ambulansın peşinden giderkenki duygularınızı çok iyi tahmin ediyorum. Kazasız belasız varmışsınız çok şükür. Bununla geçmiş gitmiş olsun, yaz güzellikler getirsin. Epiduraldaki bu sızıntı olayını bilmiyordum, ben zaten ameliyata embesil modunda girdim, ne yan etki, ne risk, ne ayrıntı sormadan. Belki de iyi ettim. Stent kolaylıkla çıksın, baş ağrıları sona ersin, her şey eski rutinine dönsün dilerim. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Belki de hiç bilmeden girip çıkmak daha iyidir öğretmenim :) Baş ağrısı geçti büyük ölçüde ama naz niyaz devam ediyor maalesef :)) Sevgiler <3

      Sil
  15. poff çok geçmiş olsun yaa. stent kalcakmı yani

    YanıtlaSil
  16. Gelmiş geçmişler olsun. Çeken bilir ne yaman ağrıdır her ikisi de ve ne zordur hem yaşayana hem de sevenlerine. Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ağrı çekmek zor gerçekten. Ben kendimi bildim bileli migrene yaşadığım için alışkınım ama elim için yeni bir deneyim oldu böyle bir ağrı.

      Sil
  17. Ay ay Can da yaşamıştı o sancıları. İşin kötüsü ikinci defa vurrduğunda Endonezya'da uçuştaydı. Yaprak şeklinde abuk bir taşmış, bir sancı tutuyordu, dönüp de akış düzelince düştü sanıyorduk. Onunkini de en sonunda bulup alana kadar iki üç ay yaşadık bunu

    Geçti geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Size de çok geçmiş olsun Handan. Evrim 2. kez yaşıyor bu sıkıntıyı, geçen yaz da yine dökmüştü taş. Umarım bu son olur diyoruz. Kimse yaşamasın böyle bir ağrı. Hastaneye ilk gittiğimizde koskoca adam kıvrandı saatlerce, 2 tane ağrı kesici bile kesmedi ağrıyı. Sakinleştirici vurdular biraz geçti ama 2 gün sonra ameliyatlık oldu işte. Neyse umarım geçip gitmiştir :)

      Sil
  18. Çok geçmiş olsun, gelmiş geçmiş olsun. Böbrek taşı
    sancısının doğum sancısından kötü olduğunu söylerler. Umarım tekrarlanmaz bir daha..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Eşim de en az doğum sancısına eş olduğunu iddia ediyor ama emin olmak için her ikisini de yaşayan birine sormak lazım :) Üst üste 2 yazdır olduğu için her yaz tekrarlanacak gibi geliyor bana ama bakalım belki de olmaz :)

      Sil
  19. Ayyy çok geçmiş olsun okurken ambulansın peşinde deyince ellerim buz kesti bir an... Nasıl korkmuşsunuzdur kim bilir ya... Allah tekrarını yaşatmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O anki hislerimi anlatacak kelime bulamıyorum. Neyse ki geçip gitti. Çok teşekkürler :)

      Sil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...