Çarşamba, Mart 22, 2023

Bıçağın iki yüzü...

Bir yanda ev sahibi, diğer yanda kiracı olmak zor ve garip. 

Kiracısı olduğumuz ev satılığa çıkınca fiyatı yüksek(?) bulduk ama kendi evimiz de iyi(?) bir fiyattan satılsın istiyoruz. Kiracı olduğumuz evi satın almak isteyen biri çıkmasın diye umut ettiğimizi saklayacak değilim; kendi evimiz daha önce satılsın ki elimizde seçenek olsun diyoruz. Oldu ki oturduğumuz eve alıcı çıkarsa evden hemen çıkmayı düşünmüyoruz çünkü pat diye tutabileceğimiz düzgün bir ev yok. 

Durumumuzu araştırdım: Evi satın alan kişi 1 ay içinde bize ihtar çekmeli; bizim de 6 ay içinde evi boşaltmamız gerekiyor. Boşaltmazsak ev sahibi 6 ayın sonunda bize dava açabilir. Açılan davalar 6 ay ile 3 yıl arasında sürebiliyormuş. Bu da demek oluyor ki öyle ya da böyle en az 1 yıl evde kalmaya devam edebiliyoruz.

Evi alan kişiye yazık değil mi diye düşünüyorum. Eve bakmaya gelen olursa durumu anlatacağım. Şu an Hopa'da kiralık ev yok, kendi evimiz satılmazsa bizim ev alma şansımız da yok gibi bir şey. Bu durumda evden çıkmamız mümkün değil. Aynı şeyler kendi evimiz için de geçerli. Biz de evde kiracı olduğunu belirterek satışa çıkardık. O da satıştan sonra çıkmak istemeyebilir. Evi alan kişi bunu göz önünde bulundurmalı. 

Evi satmak ev sahibinin en doğal hakkı ama "barınma hakkı" da en temel insan haklarından. Bu durumda her iki taraf da haklı ama haklı olmak çözüm getirmiyor. Tabi ki ev satılırsa kendimiz için uygun bir ev bulup çıkmaya çalışacağız ama ev bulamazsak yapacak bir şey yok. 

Belki de tüm bu endişelerimiz yersizdir ve çözüm kendiliğinden geliverir :) 

Akışa güveniyorum. 



Sezen Aksu - Kaçın Kurası

16 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bir önceki yazılarınızdan biri de yine bu ev konusuydu ve ben de aynı sizin gibi bu ev konusunda çok şanssız biriyim. Önce duamı edeyim, Allah yar ve yardımcınız olsun, İnşAllah gönlünüzdeki neyse bu ev konusu öyle gelişsin ve şekillensin. Ben de şu anda Ankara'da kendi ikamet etmekteyim, ancak ben tam üç kez ev satıp ev aldım, hiçbiri de istediğim gibi olmadı. Piyasa yükselmemiş olsaydı, yine evi satıp, yeniden başka bir yerlerden ev bakabilirdim. Ancak, şu ortamda ne ev satılır, ne de ev alınır. (birikmişi olan hariç)

    Her akşam Sahibinden platformuna girip, hem ikamet ettiğim evin yöresini, hem de ev alabileceğim yörelerdeki evlerin satış fiyatlarına bakıyorum ve sonuç olarak bu mümkün değil, yani şu anda oturduğum yerde oturmak zorundayım. Ne ev satılır, ne de alınır.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sizi çok iyi anlıyorum şu an :( Ben de durup durup sahibinden sitesine baktım ama nafile. Şu an bu mevzu hiç yokmuş gibi yaşamaya devam etmeye çalışıyorum. Takılıp kalmamak lazım. Elbet olacağına varacak bu mevzu da her daim olduğu gibi :)

      Sil
  2. Aynı durumu oğlum yaşıyor, yaz sonu bir ev aldı, içinde kiracısıyla. Ev zaten kiracıyı çıkaramadıkları için 3 kez el değiştirmiş, çünkü ev sahiplerinin kendilerine ait başka bir evleri varmış. Oğlum her şeyi göze alıp satın aldı evi, haliyle çıkmıyor kiracı. ihtar çekildi, dava da açıldı, mahkeme günü alındı ama ilk duruşmadan bir sonuç çıkacağını sanmıyoruz. Oğlum kirada oturduğu evde üstüste, sıkışık vaziyette oturuyor, kiracısı ise kocaman evde, tek başına, son derece düşük bir kira ile oturmakta. Sinirlenmekten başka yapacak bir şey yok. Burada kiracı evsahibini zor durumda bırakıyor ama tersi de gayet mümkün. Bu iş hep çetrefilli. Umudumuz ikinci duruşmada, başka evleri olmadığı için sanırım boşaltma kararı çıkar, zira beklemekten benzimiz sarardı. Sizlere kolaylıklar diliyorum, bir an önce gönlünüzün dilediği gibi sonuçlansın. Herkes huzura ersin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten üzüldüm, çok geçmiş olsun ve umarım çözülür oğlunuzun ev meselesi. Ben eve alıcı çıktığı zaman durumu açıkça anlatacağım. Başka bir ev bulana dek çıkamayız evden. Ev bulamazsak mahkeme sürecine gidilir. Evi alan kişi bunu bilerek alacaksa alsın. Bugün satıldı, yarın çıkın diyecekse almasın çünkü kiralık ev yok şu an Hopa'da. Biliyorum bizim satılan evden çıkmayacak oluşumuz adil ya da doğru değil ama hayat bazen insanı mecbur bırakıyor :(

      Sil
  3. Umarım her iş çok güzel gider, sonunda kendinizi tam gönlünüze göre bir evde otururken bulursunuz. Bu iki arada derede kalmaları geçen sene bol bol yaşamış biri olarak kolay olmadığını biliyorum. Ama yüreğinizi ferah tutun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin tüm serüveni takip ettiğim için beni anladığına eminim :) Gerçekten zor. İki ucu moklu değnek desem yeri maalesef :( Elbet çözülür diye bakıyoruz, çok da düşünmemeye çalışıyoruz.

      Sil
  4. Allah yolunuzu açık etsin. Zor bir süreç. Herşeyin hayırlısı olsun. Rabbim darlık vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gecenin bir sabahı vardır; kışın sonu bahardır diyorum kendi kendime sürekli. Pozitif olursam sonuç da pozitif olacak gibi hissediyorum. Hayırlısı :)

      Sil
  5. çözülcek nasıl olsaa :)

    YanıtlaSil
  6. Bu aralar her herde sorun ev bulmak, almak... gecen sene buz şimdiki evimizi zor bulup atmıştık kendimizi. Kiralık yok denecek kadar az. Kolay grlsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ciddi bir emlak krizi var şu anda. Son birkaç gündür gazetelerde haberler çıkıyor; kiracılı evler satılmıyor, satılsa da kiracılar çıkmak için satıştan yüzde istiyor vs. diye. Ekonomi bozulunca her yerden bel veriyor sistem.

      Sil
  7. İnşallah kısa sürede bir çözüm bulunur 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelen giden yok :) Mevzu hiç yokmuş gibi davranıyoruz biz de, bakalım :)

      Sil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...