Pazar, Mart 26, 2023

Hiç durmadan...

Blogu okuyanlar hatırlar belki bir ara hiç kitap okumayamadığım bir süreç olmuştu. Bir süredir bunun tam tersi oluyor. Elimden bırakamıyorum kitabı ve o kadar iyi geliyor ki... Durmadan okuyorum, okudukça okumak istiyorum. Okurken ne dert kalıyor, ne tasa!

En sevdiğim türler bilim kurgu ve fantastik edebiyat. Favori yazarlarımdan biri olan Asimov'un yazdığı neredeyse her şeyi okudum. Bu durum işleri benim için biraz zorlaştırmıştı ki yakın zamanda David Eddings'e sardım. Önce Elenium üçlemesini, ardından da devam serisi olan Tamuli üçlemesini bitirdim. Yeni seriye başlamadan önce The Redemption of Althalus'u okudum. Şimdi Belgariad serisini okuyorum. Evrim de bu yazarı çok seviyor; Elenium ve Tamuli serisi ile Althalus'u o önermişti. Belgariad serisini okumamış ama birlikte yazar ve kitaplarıyla ilgili sohbet etmek pek keyifli oluyor :) 

Kitap okurken film izler gibi hatta o filmin içinde yaşar gibi hissediyorum kendimi. Kelimeler zihnimde sahnelere dönüşüyor ve karakterlerle birlikte bambaşka bir dünyada maceralara atılıyorum. Kitap okumayı sevenler ne demek istediğimi anlayacaktır eminim :) Kitap okumayı sevmeyenlerin bu deneyimi yaşamadıkları için kitapları sevmediğini düşünüyorum. Yani kitabın içine giremedikleri için okumak onlara cazip gelmiyor sanırım. Yoksa bir insan nasıl sevmez ki kitap okumayı? Kitap deyince şuraya bi link bırakayım :D

Bu aralar kitap okumanın dışında yine eski bir alışkanlığa, radyo tiyatrolarına döndük Evrim'le. Bir ara her gün dinliyorduk sonra hayat hızlandı ve pek fırsatımız olmadı. Bugünlerde fırsat bulup dinliyoruz yine. Tabi ki favorimiz her zamanki gibi detektif hikayeleri :) Merak edenler için birkaç link bırakıyorum. Sonuncusu diğerlerinden farklı olarak bir komedi :) 


Agatha Christie - Unutulmuş Bir Cinayet 


Agatha Christie - Geç Gelen Tanık


Bıyık Yarışması 


Kısacası bu aralar günlerim kitaplar, podcastler ve radyo tiyatrosu ile geçiyor ve inanılmaz iyi geliyor bana :) Gereksiz insanlardan ve gereksiz dertlerden uzaklaştıkça zihin yorgunluğum hafifliyor, mantığım geri geliyor. 

Aynen böyle devam etmekle kararlıyım :) 

9 yorum:

  1. Açıkçası şu an ben de maalesef bir süredir kitap okuyamıyorum. Bakalım ne zaman çıkacağız bu işin içinden? 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor herkeste öyle bir dönem galiba. Geçer umarım en kısa sürede :)

      Sil
  2. radyo tiyatroları benim için de çok özeldir. TRT arşiv'de de baya bir radyo tiyatrosu var, aklınızda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Trt arşivi de çok güzel ve bildiğimiz, tanıdığımız oyuncular seslendiriyor bazı oyunları. Öyle olunca daha da güzel oluyor dinlemek :)

      Sil
  3. Ah radyo tiyatroları ne muhteşem.. :) şu anda ilk sıradakini açtım dinliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir haftadır hiç dizi ya da film izlemedim hep kitap ve radyo tiyatrosu :)

      Sil
  4. bütün eddings leri okudum :) polgara :) iyi de mizah var eddings de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi bir banyo takıntısı var adamın; her kitapta illa herkese sık sık banyo yap diyen bir kadın karakter var :))

      Sil
  5. Darısı başınıza :) Radyo tiyatrosu üstüne dün gece bir de son dakika kararı ile bir oyun izlemeye gittik ve o kadar güzeldi ki değmeyin keyfime :)

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...