Cumartesi, Mart 18, 2023

Farklı Kimliklerimiz ve Sebzeli Börekimsi

Aynı anda birden çok şey olmaya çalışınca mutlaka bir şeyler eksik kalıyor ya da ters gidiyor. Öncelik belirlemek ve içinde bulunulan anda sadece bir şey olmak lazım. Misal okul için hazırlık yaparken sadece "öğretmen" olmak, evi temizlerken "temizlikçi" olmak, gerektiğinde sadece anne/eş olmak... O an neysek sadece onun mevzusu ile uğraşmak diğer mevzuları bir kenara itmek gerek. 

Tüm gün farklı kimliklerimin ve sorumluluklarım arasında geçiş yaparken kendimi kaybolmuş/dağılmış buluyorum bazen. Öyle günlerde rahatlamak için sadece "ben" olduğum anlara ve geri kalan her şeyin kafamdan silinmesine ihtiyaç duyuyorum. Şu an ocak başında çorba karıştırırken bir kadeh vişne  şarabı yuvarlayışım bu yüzden.

Tüm gün evi temizledim ve bunun 3 saati Arya'nın odasıydı. Her temizlikte odadan bir büyük boy çöp çıkıyor :( Normalde odasına karışmıyorum "onun odası" olduğu için ama temizlik günlerinde zorla derleyip topluyor odasını. Bu kez ben yaptım çünkü odanın şeklini değiştirip küçülen kıyafetleri ayırmam gerekiyordu. Bir de arada bir dip köşe kontrol ediyorum ki gözümüzden kaçan bir şeyler olmasın. 

Blogu temizlik sonrası yemek pişirirken ocak başında yazıyorum. Fonda slow müzik listesi çalıyor. Menüde tarhana çorbası ve pırasalı - havuçlu - ıspanaklı börekimsi var. Tarifi basit :) 

Sebzeli Börekimsi Tarifi

Evdeki sebzeleri doğrayıp tavada şöyle bir kavurup soğuması için kenara alıyoruz. Normalde soğan - mantar-ıspanak kullanıyorum ama bu kez 3 pırasa, 3 havuç ve 1 paket dondurulmuş ıspanak kullandım. 

Derin bir kapta 3 yumurta (sebzeniz az ise 2 yumurta da olur) ve 1 paket kremayı çırpıyoruz. İçine 3 bardak yulaf ezmesi, 1 pkt kabartma tozu 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karabiber ekleyip karıştırıyoruz. Sevenler pul biber de ekleyebilir. Ilıyan sebzeleri yumurtalı karışıma ekleyip karıştırıyoruz. Tereyağ ile yağladığımız borcama döküp önceden ısıtılmış 200 derece fırında 25-30 dk pişiriyoruz. Dilerseniz fırında biraz piştikten sonra  üzerine kaşar rendeleyip pişirmeye devam edebilir ya da üzerine sadece susam atıp pişirebilirsiniz. Ben yanında ayranla yemeyi çok seviyorum ama çayla da iyi gider :) 

Afiyet olsun :) 




9 yorum:

  1. Pek lezzetli olduğu kesin bir tarif, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Biz hepsini tek seferde yememek için zor tutuyoruz kendimizi :D

      Sil
  2. eline sağlık:) Çocukların odası en zor toparlanan yer oluyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Benim çocukken odam olmadı. Liseye giderken bir çalışmam masam oldu; sadece misafir gelince girilip oturulan salonun köşesinde duruyordu ve tabi ki dağınık bırakmam söz konusu bile değildi. Derli toplu dersimi çalışıp çıkardım salondan. Bu yüzden pek empati yapamıyorum her şeyi olan yeni nesil çocuklar ile.

      Sil
  3. Müzik eşliğinde su gibi okudum :) Börek harika, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Momentoscum :) Benim bugün pek keyfim yok, senin pazar müziklerine bakıp iyi gelecek bir şeyler bulayım kendime :)

      Sil
  4. Teşekkürler :) Her şeyi aynı anda yapmaya / olmaya çalışınca altında ezilip boğuluyormuş gibi hissediyorum. Derin bir nefes alıp tek tek yapmak lazım :)

    YanıtlaSil
  5. böreeeek mi pekuuu :) pırasalı da güzel :)

    YanıtlaSil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...