Cumartesi, Temmuz 08, 2023

Başka bir aşk...

"Aşk" deyince akan sular duruyor değil mi Sevgili Okur :))

Ama bugün bahsedeceğim "aşk" başka bir aşk :) Yemek aşkı :)))

Başlık yüzünden kendini biraz kandırılmış hissediyorsan özür dilerim Sevgili Okur ama n'apayım bugün neşem ve muzurluğum üzerimde :) Ama ille de ben "aşk" için gelmiştim diyorsan seni şöyle alayım :)

Bugün tam gün mutfaktaydım desem yanlış olmaz. Kahvaltıda sucuklu, dil peynirli lavaş tost ve patates kızartması ile başlayıp taze fasulye, ilik sulu bulgur pilavı, peynirli poğaça ve damla çikolatalı kurabiye ile devam ettim. Vaktim olunca yani aceleyle değil de severek, keyifle mutfağa girince çok iyi geliyor bana. Hem hazırlarken hem de yerken aşk yaşıyorum elimdekilerle :D Üstüne bir de sevdiklerim de tadıp beğenince değmeyin keyfime :)


Benim gibi mayalı hamur ile uğraşmak gözünüzde büyüdükçe büyüyor ise yıllardır aradığınız o muhteşem mayasız poğaça tarifi işte tam burada! O kadar lezzetli ki siz de mutlaka yapıp yemelisiniz :)


Bu kurabiye ailecek favorimiz :) Ölçüler biraz el oyalıyor ama ölçü bardağı ile hallediliyor.
Asla pişmemiş diye 11-12 dk'dan fazla pişirmeyin çünkü fırından çıkınca da pişmeye devam ediyor. Tuzun ölçüsünü de azaltmayın, 1/2 çay kaşığı tuz gerekli mutlaka. 

Afiyet olsun :)

Gece gece -ya da belki sabah sabah - canımızı çektirdin, başımıza iş açtın Rüya diyerek kulaklarımı çınlatacaksınız gibime geliyor :)) Aklınız dağılsın diye şuraya Handan'ın şarkı falından payıma düşen müzikleri bırakayım :)


Demons - Imagine Dragons


Carry On - The Score & Awolnation

13 yorum:

  1. Bende yaparken mutlu oluyorum.
    Ama sonra yenmezse yada olmamış ise tepetaklak oluyorum.
    Afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen olmuyor ama çok takmamaya çalışıyorum öyle olunca :) Bir de genelde yeni tarif deneyeceksem misafir geleceği zaman değil de boş bir günde deniyorum ki telaşla stres yapmayayım, kötü olursa mahçup olmayayım diye. Evdekileri kobay olarak kullanıyorum yani :)))

      Sil
    2. Bende seviyorum denemeyi.
      Ama evdekiler yemeyince yapmak da istemiyorum artık.

      Sil
  2. ben de çok seviyorum yemek yapmayı ama 1 saati aşan tarifler hemen 3-5dk'da yenince hafiften gıcık oluyorum. geçen tam istediğim gibi bir ortam yakaladım 1 saatte yedi karşımdaki yemeğini ve sürekli konuştu(k) yerken fakat bu sefer de yemek soğudu berbat bir şey oldu :))) bence ben sırf soğuk meze ve salata ve asıl "sohbet" ile beslenmeliyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy öyle saatlerce oturmalı, bol sohbetli masaları ben de çok seviyorum. Eh rakı ve meze de varsa işin içinde başlı başına mutluluk kaynağı :D

      Sil
  3. Mayalı işleri asla beceremiyorum, ellerinize sağlık. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de maya ile hiç aram yok :)) Teşekkürler :)

      Sil
  4. çaklıt çip kukiis en sevdiğim :)

    YanıtlaSil
  5. Asla ama asla bir poğaçayı tutturabilmiş değilim şu hayatta. :D
    Bu kurabiyeden bende yapıyorum enfes oluyor. Maşallah hamaratlığın üzerinde bir gün geçirmişsin. Böyle isteyerek keyifle yaptığım günler bana da çok iyi geliyor mutfak terapisi diyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Poğaça mevzu zor :D Mayalı olunca ben de tutturamıyorum ama bu tarif cidden kolay ve bereketli :) Dün bitti bugün bir tepsi daha yapacağım :)

      Sil
  6. Şöyle bi midem guruldadı okurken. Sabah bakmamalıydım :) Hemen dikkatim dağılsın diye müziği açtım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aç karınla bakmamak lazım 😅 Umarım müzik dağıtmıştır dikkatini 😘

      Sil

NeverEnding...

Sonu gelmez sorumluluklar... Okulların kapanmasına son 1,5 ay!  Sınavlar kapıda; tüm gün sınav hazırladım. Her sınıf için reading&writin...