Cumartesi, Temmuz 22, 2023

Gerçekleşen Hayaller #2 - Datça

Kaldığımız yerden devam :)

Kampa giriş yaptıktan sonra ilk iş çadırımızı kurup eşyalarımızı çadıra taşıdık. Hava karardığı için ilk akşam yemeğimizi pansiyonun cafesinde yedik. Ertesi sabah da yine cafede kahvaltı ettik ama sonrasında alışverişe çıkıp kendi yemeklerimizi kendimiz hazırladık. Kahvaltılar klasik: tavada yumurta ya da menemen, peynir, zeytin, domates, salatalık, çay. Akşamları makarna, salata, yoğurt; sucuk ekmek; rakı - meze...

Çadırımızı kocaman bir limon ağacının altına kurduk.

Yola çıkmadan önce küçük kamp ocaklarından almıştık bolca tereddüt ederek. Oda spreylerinden hallice bir tüp ile çalışıyor bu ocaklar. Ya 2 çay demleriz de biterse diye diye aldık ama korktuğumuz gibi olmadı. 4-5 kez çay demledim, bir kez filtre kahve için su kaynattım, bir kez tavada yumurta, bir kez menemen, bir kez sucuk ve bir kez de tam paket makarna  pişirdim. Bence gayet iyi idare etti. Ocak 450 TL, bir tüpü 50 TL. Son gün ikinci tüpü kullanmaya başladık. Yedek tüp almakta fayda var :)

Kamp alanının plajı

Kampın ilk iki günü bir yere gitmeden dinlendik. Üçüncü gün Palamutbükü'ne ve Akvaryum (Gerence) koyuna gittik. Palamutbükü sıradan bildiğimiz o aşırı kalabalık tatil yerlerinden biri ama Akvaryum koyu tam bir cennet. Pembe taşlarıyla, cam gibi suyuyla gerçekten adını hak ediyor.

Gerence Akvaryum Koyu

Denizin dibi ve sahil hep bu pembe taşlarla kaplı :)

Gözlüksüz görülüyor su altı :)

Akvaryum koyundan dönünce hazırlanıp Eski Datça'ya gittik. İyi ki de gitmişiz. Çok güzel bir yer ve şimdiye dek gördüğüm en uygun hediyelik eşya ve takı dükkanlarını görmeden dönseydik çok yazık olurmuş. Magnet ler 20 - 25 ve küpe / halhal / bileklik / taç fiyatları 40 TL. Kendime iki tane Datça'ya özgü çaputlu bileklik/halhal, iki çift küpe ve bir çaputlu taç aldım. Arya da kendine anahtarlık, taç, bileklik aldı. Hatıra olarak magnet almayı da es geçmedik tabi ki :))

Can Yücel'in evi

Datça sokaklarında bir garip kız :)))

Eski Datça'ya yemek yedikten sonra kendimizi Devlet Hastanesi'nde bulduk. Korkmayın yemekletle ilgisi yok :D Evrim sancılanınca yine taş sandık ama enfeksiyon kapmış sadece. Serum, iğne, ilaç... Ertesi gün toparlandı.

Kamptaki son günümüzde Gabaklar koyuna ve Knidos Antik Kenti'ne gittik. İkisine de bayıldık.

Gabaklar Koyu

Knidos  Antik Kenti

Knidos Deniz Feneri
(Şu arka soldaki minik şey :))
...

Tatilde yapılacaklar listemizin bu noktaya kadarki tüm maddelerini hatta fazlasını tikledik :)

Bu sabah erken kalkıp hava ısınmadan çadırımızı ve eşyalarımızı toplayıp aracımıza yükledik. Datça'yla vedalaşıp yola koyulduk. Sonraki durağımız Çandarlı (İzmir/Dikili) ama öncesinde Şirince'de küçük bir mola verip Şirince şaraplarını tadalım :)

3. Bölümde görüşmek üzere :)

1. Merhabalar.
    Çok güzel keyifli bir tatil paylaşımı okuduğumu itiraf etmeliyim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Ne mutlu size!

"Evrim sancılanınca yine taş sandık ama enfeksiyon kapmış sadece. Serum, iğne, ilaç.." Evrim kızınız herhalde, hadi tatil yerinde enfeksiyon kapma olasılığı biraz daha fazla, geçmiş olsun. Ya ben? İlçede müstakil bahçeli evde aynı şekilde ben de enfekte olmuşum. Tahliller o kadar büyük bir enfeksiyon değerlerini göstermiyor ama, beni 38,5 derece ateşle iki gün evde yatırdı. Üçüncü günü yavaş yavaş kendimi toparladım. Salgın gibi bir şey galiba. Covid-19 uzantıları olmasın bu yaz hastalıkları?
    Aman sağlığınıza dikkat edin. Her şeyden önce sağlık gelir. Havaların aşırı sıcak olması ve hayat pahalılığı nedenleriyle bu yaz tatil yapmak her babayiğidin harcı olmasa gerek.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

1. Merhabalar Recep Bey,
      Evrim eşim. Tatil öncesi böbrek taşı döktü. Daha doğrusu dökemedi, lazerle kırdılar ve stent taktılar. Stentin çıktığı gün yola çıkmıştık. Arada kapmış enfeksiyon maalesef. Size de çok geçmiş olsun. Covid aşılarını birçok yan etkisi olduğu söyleniyor. Belki de etkisi vardır bir şeylere. Selamlar...

2. Merhaba tatil yazılarınızı keyifle okuyor resimlere bayılarak bakıyorum❤️ Datça da kaldığınız çadır kampının neresi olduğu bilgisini paylaşabilirsiniz sevinirim Sevgiler Ceren

1. Merhaba :) Biz Ovabükü'nde Gülbahar Pansiyon & Kamp alanında kaldık. Kamp olarak bazı hizmetleri yetersiz. Yeri çok güzel ama buzdolabı vb imkanların iyileştirilmesi gerekiyor. Çadır alanı düzensiz ve yetersiz. Biz 5 gün kalacağımız ve her gün farklı koylara gideceğimiz için çok takılmadık duruma ama deneyimli kampçılar 1- 2 gün kalıp ayrıldılar. Akyaka Karya Camping ve Adrasan Çıralı Jungle Camping alanlarını önerdiler bize. Oralarda imkanlar çok daha güzel ve düzenliymiş. Datça için kesinlikle Aktur kamp alanı tercih edilmeli. Ancak rezervasyonlar her yıl Aralık'a başlayıp Ocak'ta bitiyormuş.

2. Geri dönüşünüz ve bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim iyi tatiller sevgiler Ceren

3. Harika, bayıldım tatilinize.. Sıcaklarla aranız nasıl şu ara bilmiyorum ama eminim keyiftesinizdir. :)

1. Momentoscum, sıcaklar fena :D Ama Datça en iyi seçeneklerden biriydi kamp için çünkü geceleri 1'den sonra esiyor. 1 - 7 arası püfür püfür uyuduk :D Şu an Çandarlı'ya gidiyoruz, orda kliması hayat imkansız :( Sen nasıl oldun?

4. vay yaa deniz çok güzelmiş :) çandarlı ya gitmiştiniz sanki daha önce dey mi :) ege turu yanii :)

1. Deniz süper. Çandarlı'ya geliyoruz her yıl, babam ve kardeşim burda yaşıyor :)

5. Heyecanla bekliyorum devamını :)

1. Devamı babaevi ve tabi ki delice bir temizlik maratonu :))) Ama zor olsa da temizlik faslı bitti, sırada Dikili koylarını keşfetmek var :)

6. Benim güzel Datça'm... Ahhh ne güzel yerler ama değil mi. Sende sonuna kadar keyfini çıkartıp en güzel yerlerini keşfetmişsin. Bayıllllddımmmm :) Ama Şirince şarapları hayal kırklığı yaratabilir :)

1. Datça doğal güzelliğiyle büyüleyici! Biz eşimle meyveli şarap çok seviyoruz o yüzden Şirince şarapları tam bizlik :D

7. Datça, benim de ennnn sevdiklerimden. İçinize sinsin geziniz :)

1. Çok teşekkürler :) Sevilmeyecek gibi değilmiş Datça :)

8. Sizin bu tatil beni de bir hevese getiriyor. Influence oluyorum bakalım bi aksilik çıkmazsa bu haftasonu falan bir kamp denemesi yapabiliriz iyi giderse seneye daha çok yaparız gibime geliyor. :D

1. İlk kamp çok mühim :) Bizim ilk kampımız 1 gecelik ve çok bildiğimiz bir yerdeydi. O sorunsuz geçince gerisi de geliyor bir şekilde :)

9. Datça yı çok merak ediyorum görümcem oraya yerleşti inşallah gideriz en kısa zamanda.

10. Datça...
    Ne güzel bir yer!
    O taraflara yolum düştü fakat ne yazık ki hiç Datça'ya gitme fırsatım olmadı. Umarım yolum düşer. :)
    Hayallerinizi bir bir gerçekleştirmeniz çok güzel. Devamını merakla bekliyor olacağım. :)
    Akvaryum Koyu nasıl da adının hakkını veriyor ama...
    Cam gibi! Ne kadar güzel.
    Çok teşekkürler. Çok keyifli bir yazıydı.
    Can Yücel'i de çok severim. :)

1. Çok teşekkürler :)
      Umarım en kısa zamanda Datça'ya gitme fırsatınız olur :)

11. Tatile çıkamadığım için sizleri takip etmek güzel geliyor bana.

1. Ben de çok seviyorum gezi ve tatil yazılarını okumayı :) Kendim gitmişim gibi canlanıyor gözümde :)

NeverEnding...

Sonu gelmez sorumluluklar... Okulların kapanmasına son 1,5 ay!  Sınavlar kapıda; tüm gün sınav hazırladım. Her sınıf için reading&writin...