Cuma, Aralık 22, 2023

Ne istediğine dikkat etmeli insan!

Bazen çok beklediğimiz, delice istediğimiz şeyler gerçekleşir ama hiç de umduğumuz gibi hissettirmez. Hatta tam tersine m.k gibi hissetmemize yol açabilir. İstediğimiz şeyi gözümüzde ne kadar büyüttüğümüzü anlarız elde ettiğimiz anda. Demek ki istediğimiz şeyin gerçekleşmesi, ihtiyacımız olan şeyin gerçekleştiği anlamına gelmiyor aslında. İsteklerimizle ihtiyaçlarımız birbirinden farklı şeyler. 

İslâm'daki "Hayırlısı olsun", "Allah hayırlısını versin", "Allah hayırlısıyla tamamına erdirsin" gibi temenniler çok yerinde geliyor şu anda bana. 

İçten içe ya da açıktan açığa çok istediğimiz ama aslında pek de hayrımıza olmayan şeyler yeni yılda uzak olsun hepimizden! Hayrımıza olan neyse o gelip bulsun bizi!


Mabel Matiz feat. Aşkın Nur Yengi - İki Satır Yara

16 yorum:

  1. Evet. Herşeyin hayırlısı olsun ilk önce.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı ise gelsin o şey bize deriz.

    YanıtlaSil
  3. Hayatı akışına bıraktım, her şey farkına vardığımız hayırla gelsin bizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bırakıyorum akışına ama içten içe yine de müdahale etmeye, müdahil olmaya çalışıyorum sanırım ara ara...

      Sil
  4. rahmetli babam beni okula geçirirken "hayırlı muvaffakiyetler dilerim kızım" derdi. hiç anlamazdım, "başarının hayırlısı mı olur yahu, başarı güzeldir işte "derdim. yıllar içinde anladım ne derece doğru olduğunu oysa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarı gibi ilk bakışta olumlu görünen şeyler bile bazen hayrımıza olmayabiliyor gerçekten. İnsan büyüdükçe daha iyi anlıyor annesini, babasını.

      Sil
  5. Hayır ve afiyetli olsun tüm isteklerimiz...

    YanıtlaSil
  6. En sevdiğimiz pek tatlı aile, yeni yılınız kutlu, sağlıklı ve mutlu olsun. Çok sevgiler.

    Umarım her şey yolundadır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Senin ve enn sevdiğin kadının yeni yılını kutluyorum. Tüm sevdiklerimize sağlık, huzur, mutluluk getirsin 2024 :)

      Sil
  7. Dinle ilgili Arapça kelimeleri pek sevdiğim söylenemez ama dağarcığımda "hayırlısı" kelimesi bir istisna. Tam karşılığı olan eş anlamlı Türkçe bir kelime bulamadım. Fakat İngilizce karşılığına baktığımda "good luck", Fransızca "bonne chance", yani "iyi şanslar" terimlerini gördüm. Farkında olmadan "hayırlısı" yerine "bol şans" ı kullanıyordum zaten. Hayatın tamamen tesadüfler üzerine bina edildiğini düşünüyorum. Bu bakımdan hayırlısı derken önünüze çıkacak fırsatları iyi değerlendireceğiniz şansınızın yüzünüzü güldüreceği bir gelecek diliyoruz. Şans konusunda ibrenin her zaman lehimize dönmeyeceğini bilmemize rağmen daha iyi bir temenni olamaz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi Hayat'ta şans faktörü önemli. %100 emin olmamakla beraber Türkçe'deki "bol şans / iyi şanslar" kullanımı Fransızcadaki "bonne chance"ten geliyor diye biliyorum Mr. Kaplan. Dil çok ilginç bir olgu. Değişik dillerde çok geniş anlamları içine sığdıran ufacık tefecik kelimeler olabiliyor. Tam karşılıklarını tek kelime ile vermek mümkün değil. "Hayırlısı" da öyle bir kelime sanırım.

      Şansımız bol olsun diyerek bitireyim cevabımı :)

      Sil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...