Pazar, Aralık 03, 2023

Ortaya Karışık

 Arya ile başlayayım.


Arya'nın ilk tablosu :)


You Are My Sunshine - Jasmine Thompson

"You are my sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away"

Benden kızıma...

...

Bu yıl okulunda resim dersi yok maalesef ama Arya gençlik merkezindeki resim kursuna gidiyor haftada 2 gün. Şimdiye dek kara kalem ve sulu boya çalışmalar yapıyorlardı; 2 hafta önce ilk kez tuvale resim yapmaya başladılar. Arya resim konusunda babasına çekmiş, gerçekten yetenekli. Karakalem çalışmaları da başarılı. En önemlisi de resim yapmaktan gerçekten keyif alması.

...

Günlerdir evde kaldıktan sonra bugün dışarı attım kendimi. Güneşli, güzel bir gündü. Hazır çıkmışken saçlarımı da kestirdim. Kuaförden mutlu ayrılan kadın nadirdir ama ben son 1 yıldır hep mutlu ayrılıyorum. Şanslıyım ki tam aradığım kuaförü buldum. Kendisi de kıvırcık saçlı olduğu için ne dersem anlıyor ve tam istediğim kesimi yapıyor. Bugün de mutlu ayrıldım kuaförden :)

Kuaförden sonra deniz kıyısında en sevdiğim kayaya yaslanarak güneşin tadını çıkardım. Daha uzun süre kalmak istiyordum ama belimin ağrısı artınca eve döndüm.


...

En sevdiğim kayayı ve onu nasıl da kıskanıp bir kaya olmak istediğim yazıyı ararken eski yazılarımı okudum az önce ve bir kez daha iyi ki dedim, iyi ki yazıyorum şu blogu! 

Şunu ben yazmışım mesela, bunu da! Şu öykülerin hepsini ben yazmışım. Okurken yüzüme bir gülümseme yayılıyor; benden bir şeyler kalacak dünyaya, kızıma belki de torunlarıma...

...


Sevdiğim şarkılardan biriyle bitireyim tüm bu karışıklığı :)


Bana Bir Aşk Masalından Şarkılar Söyle - İnce Saz

14 yorum:

  1. Merhabalar.
    Keşke Arya'nın tuvale çizdiği bu resmin tek başına fotoğrafını da çekerek burada paylaşsaydınız. Resmi daha güzel ve yakından inceleme fırsatımız olurdu. Arya'yı tebrik ederim. Geriden ve küçük boyutlu görünse de harika bir yağlı boya resmi çıkmış ortaya.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Çok teşekkürler :) Resim, sergi için kursta. Fotoğrafı öğretmeni çekip gönderdi. Sergiden sonra yakın çekim paylaşabilirim tekrar umarım.
      Selamlar, saygılar...

      Sil
    2. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hatırlıyorum bir zamanlar çocukları sınava hazırlarken bazı sınıf öğretmenleri resim, müzik, beden eğitimi derslerinde de matematik, Fen bilgisi işlerlerdi. Oysa o dersler çocukların yeteneklerini sergileyebilecekleri, rahatlayacakları derslerdi. Resim aynı zamanda çocukları tanıma tekniklerinden biridir.
    Resim derslerinin kaldırıldığını duymamıştım. Sanat bir toplumun ince ayarlarından biri sayılır . Yazık, çok yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resim dersleri tamamen kaldırılmadı ama İngilizce ağırlıklı sınıflar var bazı okullarda. Müzik, beden eğitimi ve resim derslerinden birini alıyorlar sadece. Arya'nın okulu beden eğitimi vermiş bu yıl. Seneye nasıl olur bilmiyoruz.

      Resim, müzik, beden eğitimi dersleri çok önemli sizin de dediğiniz gibi öğretmenim. Akademik başarısı düşük olan ama bu derslerde yetenekli olan öğrencilerin sığınağı gibi her biri. Keşke toplum olarak verebilsek bu derslerin hakettiği değeri.

      Sil
    2. Seçmeli derslerin "zorunlu seçmeli ders" haline dönüşmesi üzücü gerçekten. Çok zeki, yetenekli, başarılı öğrencilerin aynı zamanda sanata yöneldiklerine çok tanık olmuşuzdur. Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra sanata yönelen tıp doktoru sayısı azımsanmayacak kadar çoktur.
      İstanbul Mimar Sinan Güzel Sanatlar Akademisi, ülkemize çok yetenekli kişiler kazandırmıştır. Eskişehir görmeyi çok istediğim bir ilimiz. Belediye Başkanı Sn. Yılmaz Büyükerşen kenti bir sanat merkezi haline getirdi, saygı duyuyoruz.
      Arya'nın en iyi şekilde kendini kanıtlayacağına inanıyor ve güveniyorum. Yolu açık olsun.

      Sil
  3. Arya yetenekli, bunu bir de sanat aşkıyla yapıyor, onu kimse tutamaz bence <3
    Müzik harika, yaşamın tadı tuzu sevdiklerimiz, yaptıklarımız ve aynen dediğin gibi yazdıklarımız.. onlar geriye kalacak tek şey!
    Tadına varacağın keyifli bir gün dilerim KuyruksuzKedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Momentoscum 🥰 Günüm senin podcastler sayesinde pek keyifli geçiyor 😘

      Sil
  4. Maşallah Arya'ya... Bak eşim der ki hep "yetenek bir hediyedir, bir kıvılcımdır ama yetenek yeterli değil, çalışmak gerekir"... Kendisi günde 10 saat sadece çember çizdiğini falan anlatıyordu, çok büyük bir emek ve sevmeden yapılacak iş değil <3 Arya'nın yeteneğinden keyif alması çok güzel gerçekten.. Sen de çok iyi bir annesin onu desteklemek açısından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yetenek tek başına yeterli değil; mutlaka üstüne düşmek, severek uğraşmak, zaman ve emek harcamak gerekiyor Ceren'im. Fırsat sunmaya çalışıyorum Arya'ya elimden geldikçe. Bir sürü şeye heves ediyor, denemese hep aklında kalacak. Deniyor, sevdiğine devam ediyor; sevmediği ardımızda kalıyor. Piyanoyla bir dargın bir barışıktı; son durum bırakmak istiyormuş. Yapacak bir şey yok; zorla güzellik olmuyor. Resim kursuna koşarak, uçarak gidiyor şimdilik. Bakalım :)

      Sil
  5. En güzeli de geriye dönüp dönüp yaşadıklarına uzak bir perspektiften bakabilmesi insanın, blogu en çok bunun için seviyorum sanırım. :)

    YanıtlaSil
  6. en çok deniz kenarına gittiğinde keyif alıyorsun sen bence ve bir de denizin içindeyken :)

    YanıtlaSil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...