Çarşamba, Ağustos 19, 2020

Hayat ve Hayati Kaptan - 6. Bölüm

Hayat ve Rıfat gittikten sonra Hayati Kaptan'ın asılan yüzüne şaşıran Yasemin Hanım:

- Daveti kabul ettiğim için mi asıldı yüzün Hayati? Sen Rıfat Bey'i eve davet ettiğine göre ailecek görüşmemizde bir sakınca olmayacağını düşünerek kabul ettim ama...

- Ben Rıfat Bey'in Hayat Hanım'ı da peşinden sürükleyeceğini düşünmemiştim.

- Aaa neden öyle söylüyorsun? Hayat Hanım, çok tatlı biri! Bence birbirlerine de çok yakışıyorlar.

- Yasemin lütfen bu işe karışma sakın! Rıfat Bey'in uçarı olduğu belli, yarın öbür gün çekip gidecek. Umarım Hayat Hanım'ın boş umutlara kapılmasına yol açmaz.

- Ben hiç de öyle olacağını sanmıyorum. Bence bu kez niyeti giderken Hayat Hanım'ı da götürmek. Yine de sözünü dinleyerek bu işe karışmayacağım. İstersen yarın Hayat Hanım'a gelemeyeceğimizi söylerim ya da sen Rıfat Bey'e söylersin.

- Bir kez kabul ettik daveti, şimdi geri çekilmek kabalık olur.

...

Hayati Kaptan, başını yastığa koymuştu koymasına ama adı gibi biliyordu gözüne uyku girmeyeceğini. Bir yandan Rıfat'ın yemek masasında söyledikleri ve Hayat'a imalı bakışları, bir yandan eşinin ikisini birbirlerine çok yakıştırması... Tüm bunları düşünürken kendi kendine "Sana ne be adam! Sen kendi işine baksana!" diyor; diğer yandan "Hayat Hanım tüm adanın sevgisini kazanmış, iyi biri. Göz göre göre uçarı bir yalı çapkını yüzünden üzülmesine göz yumulmamalı." diyerek kızgınlığına uygun bir sebep bulmaya çalışıyordu.

Hayati Kaptan düşüncelerinden sıyrılıp uyumaya çalıştı ama o da Hayat gibi, sabahın ilk ışıklarına dek içindeki hislerle ve zihninde yankılanan gerçeklerle yüzleşip kendine kızmaktan öteye geçemedi. Uykuya daldığında aklından geçen son şey Hayat Hanım'la göz göze geldiği o ilk andı.


*Şarkı: Çaresizim - Eda Baba

8 yorum:

  1. Ne olacak bu aşıkların hali? İkinci yemek daha ilginç geçecek gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rıfat'a bağlı işler galiba. Onun kendini düşünerek attığı her adım ters tepiyor, aşıkları biraz daha köşeye sıkıştırıyor sanki.

      Sil
  2. oooooo ilk bakış yok muuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk ne garip! İlk görüşte aşk var, ilk konuşmada aşk var, bir de yıllarca arkadaş olduktan sonra aşık olanlar var. Türlü türlü aşk :))))

      Sil
  3. Ah bu şarkıyı Funda' dan dinlemiştim.. çok hüzünlü ama öykü de öyle.. <3

    YanıtlaSil
  4. İşler karıştı. Bir kadına aşık iki erkek...Yasemin'e acımaya başlıyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzüldüm Yasemin'e. Suçu, günahı yok kocasını seviyor, mutlu... Ama Hayati'nin de Hayat'ın da suçu yok. Kazananı olmayan bir bahis gibi bazen hayat!

      Sil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...