Çarşamba, Ocak 05, 2022

Yapıl-MA-yacaklar Listesi

Dün internette bir yazıyla karşılaştım, aşağı yukarı şöyle diyordu:

 "Yapılacaklar listesinin yanısıra bir de yapılmayacaklar listesi hazırlamalıyız."

Düşününce çok mantıklı geldi :) İşte listem:

- Canın istemiyorken görevinmiş gibi üzerine yapışan gereksiz işleri yapma. Mesela bugün çöpleri toplayıp atma, akşam için ne pişirsem diye düşünme, bırak çamaşırlar bugün de sepette kalsın. 

- Kesinlikle yapman gereken kaçınılmaz işleri erteleme. (Ne kadar ertelersen o kadar zor gelecek.) 

- Tüm işleri tatil gününe sıkıştırıp tatili iş(kence) gününe dönüştürme.

- Başkası istiyor diye ya da istemiyor diye kendi planlarını erteleme / iptal etme.

- Her koşula uyum sağlama, gerekirse koşullar ve kişiler sana uyum sağlasın.

- Kendini listenin en sonuna koyma.

- İçine sinmeyen hiçbir şeye `Evet` deme.

- `Böyle gelmiş, böyle gider` deme.

- Her şeye özenip iş kendine gelince baştan savma davranma.

- Olumsuzluklara takılıp kalma.

- Yaptığın her şeyden, yaşadığın andan keyif almayı unutma.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Varsa öneriniz hemen ekleyelim listeye :)




27 yorum:

  1. Hımmm, bunlar güzelmiş bende kendi listemi yapayım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz, bakayım ben de, eksiğim varsa ekleyeyim kendi listeme :)

      Sil
  2. ayy çok mantıklı..hepsinin altına imzamı atıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çıktısını alıp gözümün önünde bir yerlere yapıştırdım var bu listeyi :)

      Sil
  3. Başkaları istiyor diye şekil değiştirmeye gerek yok gerçekten :)

    YanıtlaSil
  4. Her maddesini sevdim bi tanesi hariç o da şuydu:
    - Her koşula uyum sağlama, gerekirse koşullar ve kişiler sana uyum sağlasın.
    Neden benimsemedim çünkü bazen inatla bir duruma takılı kalmaya çalışmak çoook yıpratıcı oluyor,tecrübe etmişliğim var huzurlu olmak için esnek olmak benim için daha güzel ama çok güzel bir liste aklını seveyim🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) O madde biraz havada kalmış. Tabi ki zaman zaman uyum sağlamak lazım. Benim demek istediğim her zaman, her durumda/grupta başkalarına uyum sağlayan kişi biz olmamalıyız. Yeri geldiğinde onlar da bize uyum sağlamalı :)

      Sil
  5. Evet bunu hasta halimle ev temizleyip bir de eve ekstra çocuk davet ettikten sonra okuyan bana da bir madalya yollayıver, at at, kafama denk gelsin hatta....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sana "Bırak her şeyi, git yat; Dünya biraz da sensiz dönsün" dedim di mi? Azcık söz dinleseydin keşke candan ötem. Sizin evin kalıcı çocuk nüfusu 2 mi 3 mü emin olamıyordur komşular çünkü sürekli misafir bir 3.çocuk var evde maşallah. Tamam olsun ama sen hasta değil de iyiyken olsun bari. Azcık kendini düşün N'olur! Kıyıp da kafana atamam ama madalyayı hak ettiğin kesin.

      Sil
  6. Gerçekten de yapılmayacak, yapılacaklar listesi olmuş:) Sadece bazı maddeler aile olmaktan dolayı kolay olmayacaktır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama artık olduğu kadar diyip denemek lazım :)

      Sil
  7. Hahaha,bu da iyi fikirmiş :)
    Benim maddem de "Bu olmaz deyip de hemen vazgeçme" olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep yapılacaklara odaklanıyoruz azcık da yapılmayacaklara bakalım di mi ama :)) Olur olur, her şey olur :)

      Sil
  8. Merhabalar.
    Gerçekten yapılmaması gereken güzel öğütler. İnşAllah Cenab-ı Hakk bizleri öğüt alan kullarından eyler.
    Bu güzel ve anlamlı paylaşım için teşekkür eder, sağlıklı ve hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen farkına varmadan bazen de bilerek kendimizi hep listenin en sonuna atıyoruz. Bunu da yapayım, şunu da halledeyim, dur onu da bitireyim... Gün bitiyor, biz bitiyoruz ama işler zaten hiç bitmiyor. O yüzden durmayı bilmek lazım bazen :)

      Sil
  9. Ay ne güzel bir liste,bazılarını yapıyorum, keşke hepsini yapabilsem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anda hepsi olmasa da yavaş yavaş arttırmak lazım :)

      Sil
  10. bi deeee, bencesiii, bugünün işini yarına bırak, yarın boş kalmazsın, bugün bitirip de napcan yani, nereye yetişiyoruz kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereye yetişiyoruz ki sorusu çok doğru bir soru. Acelemiz ne, derdimiz ne? Her şey olduğu kadar, olduğu zaman.

      Sil
  11. "Hiçbir şeyi kafana takma, değmez":)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste başı olması gerekir bu maddenin Mr. Kaplan, teşekkürler :)

      Sil
  12. ah o bir numara yok mu, o olmasın razıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki sorumluluk hissi o kadar yoğun ki bir şeyleri yapmazsak dünyanın sonu gelecek sanıyoruz ama aslında öyle bir şey olmayacak. Hepimiz sanıyoruz ki ben olmasam bu ev, bu dünya dönmez, bu işler yapılmaz, bu çocuklar büyümez... Oysa kimler göçüp gitmedi ki bu dünyadan, hâlâ dönüyor, Hayat akmaya devam ediyor. Durmayı bilmek lazım bazen :)

      Sil
  13. Süper.. böyle bir ek liste iyidir her zaman :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten işime yaradı bu liste Momentoscum,açıp açıp baktım hafta içinde ve kendime öncelik vermeyi seçtim hep :) Hem işler halloldu bir şekilde hem de ben iyi hissettim gün sonunda :)

      Sil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...