Pazar, Ekim 01, 2023

Eylül Meydan Okuması #29 - #30

29- Hayattan en son neyi öğrendin?

Hımmm... Zor yerden gelmiş soru. Böyle çat deyince yeni öğrendiğim bir şey gelmedi aklıma ama... Yeni olmasa da hayattan öğrendiğim önemli şeylerden birisi kötüyü dillendirip çağırmamak gerektiği, tam aksine hep en iyiyi söyleyip iyi olacağına inanmanın işe yaradığı. Olumsuz olmanın kimseye bir faydası yok, olumlu olmanın da ekstra bir yükü yok. Kısacası olumsuz düşünüp henüz kötü bir şey olmadan can sıkmak yerine pozitif düşünüp bir çeşit Polyanna olmak daha iyi. 

30- En son dinlediğin podcast nedir?

Tabi ki Radyo Momentos :) Biriktirip haftasonu kahvaltıda keyifle dinliyoruz ailecek :) 

En son şu postunu dinlemişiz :)




14 yorum:

  1. Masa da masa yalnız:)

    Ve.. Yaşasın Radyo Momentos!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dizeyi dillendirdim ben de Sevgili Buraneros :) Momentos candır :)

      Sil
  2. Ahh! Benim repliğimi Buraneros kullanmış😂😊 Ben de ona katılayım bari.. hakikaten masa şahane 💖
    Teşekkürler dostlar 🙏🌹

    YanıtlaSil
  3. Ben en son momentosu dinledim. En son aldığım ders ise bu yaşımda hala saf bir insan olduğum çünkü bana yalan söylemediğine inandığım biri büyük bir zarar verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa herkes öldürür sevdiğini
      Kulak verin bu dediklerime
      Kimi bir bakışıyla yapar bunu
      Kimi dalkavukça sözlerle
      Korkaklar öpücük ile öldürür
      Yürekliler kılıç darbeleriyle
      Kimi gençken öldürür sevdiğini
      Kimi yaşlı iken
      Şehvetli ellerle boğar kimi
      Kimi altından ellerle
      Merhametli kişi bıçak kullanır
      Çünkü bıçakla ölen çabuk soğur
      Kimi yeterince sevmez
      Kimi fazla sever
      Kimi satar
      Kimi de satın alır
      Kimi gözyaşı döker öldürürken
      Kimi kılı kıpırdamadan
      Çünkü herkes öldürür sevdiğini
      Ama herkes öldürdü diye ölmez
      - Oscar Wilde

      Sil
  4. olumsuz bişi söleyince iptal iptal diyicez :)

    YanıtlaSil
  5. Ay masa muhteşem, afiyetler olsun <3

    YanıtlaSil
  6. 29'uncu günün yorumuna yürekten katılıyorum kesinlikle Pollyanna olmak kötümser olmaktan daha iyi ve iyi yönden bakmaya çalıştıkça herşey gözüne mümkün görünmeye başlıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olayları değil ancak olaylara verdiğimiz tepkileri değiştirebiliriz. Olumlu bakınca İlerlemek daha kolay geliyor.

      Sil
  7. Oscar Wilde'ın şiirini çok beğendim ve gerçekçi buldum Mrs. Kedi. Benim hayattan öğrendiğim en son şey hayatın ta kendisi. Hayat sürekli bir mutluluk ya da mutsuzluk hali değildir. Kesik kesin birbiri ardına gelen ve tesadüflerin son derece etkli olduğu acı tatlı olaylar silsilesi. Bu bakımdan sevinçli ve üzüntülü anlarımız ölçülü olmalı. Hayatın kuralı bu, değiştiremiyorsak kabul etmek zorundayız. Bunu kabullendikten sonra insan acılara daha dirençli sevinçlere daha itidalli bir şekilde yaklaşıyor. Bilmiyorum, ben huzuru böyle buldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kesinlikle katılıyorum Mr. Kaplan. Mutluluk ve hayat konusunda hemfikiriz ve dediğiniz gibi bunu fark edip kabullenmek ölçülü olmayı kolaylaştırıyor. Nasılsa geçecek diyerek kendimi tüketmiyorum kötü zamanlarda. İyi zamanların da tadını çıkarıyorum son ana dek :)

      Sil

NeverEnding...

Sonu gelmez sorumluluklar... Okulların kapanmasına son 1,5 ay!  Sınavlar kapıda; tüm gün sınav hazırladım. Her sınıf için reading&writin...