Cumartesi, Ocak 09, 2021

Sevgilim...

 


Cemal Süreya bu dünyadan ayrılalı 31 yıl olmuş. 

...
Çiçekler, çiçeklere su verdim bu sabah
O gülün yüzü gülmüyor sensiz
...
diyor Cemal Süreya şiirinde. Aklıma Gülten Akın'ın şu dizesi geliyor:

"Güllere su verme, güze alışsınlar"

Hayat acımasız, güllere acımıyor. Bizim de alışmamız lazım susuzluğa ve hayata!


Bu şarkıyı az önce keşfettim! Cemal Süreya'nın "Sayım" şiirinden bestelenmiş!

...

ÖNCELEYİN

Önce bir ellerin vardı yalnızlığımla benim aramda
Sonra birden kapılar açılıverdi ardına kadar
Sonra yüzün onun ardından gözlerin dudakların
Sonra her şey çıkıp geldi

Bir korkusuzluk aldı yürüdü çevremizde
Sen çıkardın utancını duvara astın
Ben masanın üstüne koydum kuralları
Her şey işte böyle oldu önce


1954
Cemal SÜREYA
(Üvercinka)

...

Bu yazıyı hiç bitiremeyebilirim. Şiirden şiire dolanıyorum; okumuyor, uçuyorum sanki!


"Yaz mezarına gömsünler sizi 
İlk kezmiş gibi buluştunuzdu 
Son kezmiş gibi seviştinizdi 
Yaz mezarına gömsünler sizi"

Cemal Sürayya





15 yorum:

  1. Ahhh (g)Üvercinka(nadı) <3
    Hüzün de en güzel bizim millete mi yakışıyor anlamadım ki.

    YanıtlaSil
  2. Şiirli yazıları okunmaya çok seviyorum. Güzrl olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Şairler içinde en sevdiklerimden <3 Onca zaman önce yazdıklarının içinde harmanlanıyoruz halâ, ne ilginç değil mi? Tam bize göre yazmışlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dün gece sayfalarca okudum, şiirlerin arasında kayboldum, hikayelerle doldum :)

      Sil
  4. Cemal Süreya tam bir aşk adamı. Şiirleri o kadar işliyor ki insanın ruhunun derinliklerine, sıcak, samimi, sahici... Sezen'e kızgınlığımdan değil, şiir olarak kalsa bu dokunaklı sözler, şiir olarak okunsa çok daha etkileyici geliyor bana. Belki beste belki sanatçı sönük kalıyor şairin mısralarında. Belki de sadece şiir olarak yazılmış bu eserler, sanki büyüsü bozuluyor bestelenince. Güzel bir fon müziği eşliğinde okunan Cemal Süreya şiirleri bir başka oluyor. Aynı tadı vermiyor başka bir şey. Başka türlü düşünenler olabilir ama ben böyle düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız şarkılar, şiire erişemiyor bazen Mr.Kaplan. Şiir okumanın/dinlemenin hazzı bambaşka ama herkes şiir sevip okumuyor. Oysa bir şekilde şarkı dinliyor herkes. Şiirler şarkı olunca daha fazla kişiye ulaşmış oluyor :)

      Sil
  5. Duygularını iyi ifade edebilen duygusal bir millettik oysaki... Noldu sonra bize bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhsuzlaştırılmaya çalışılıyoruz, içimiz ölüyor yavaştan... Ama cıvıldamak lazım bazen şiirle, bazen şarkıyla :))

      Sil
  6. Bu eski şairlerin verdiği keyfi yenilerden alamıyorum ben bir türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eskilerden yenilere fırsat bulamıyorum çok fazla :)

      Sil
  7. cemal süreya, ankarada darphanede çalışırken böylesine güzel şiirler yazıyomuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun çok ilginç ve gerçek bir hikayesi var Deep :)

      Cemal Süreya Darphane’de müdür. Paranın yerinde şair müdür.
      Bütün yolsuzlukları tespit edip, rapor eder, Ankara’ya gönderir ama ses çıkmaz. Bir daha yazıp bir daha gönderir. Çok geçmeden zamanın bakanı Darphane’yi teftişe gelir. Gelir ama Cemal Süreya’nın elini bile sıkmaz. “Bu kapının arkasında ne var?” diyerek bütün odaları dolaşır. Cemal Süreya ile hiç muhatap olmaz, yardımcılarına sorar. Bu kapının arkasında ne var, burada ne var?.. İki saat dolaşır ve gider. Giderken Cemal Süreya der ki "Bir kapı var ki, onu size hiç açmayacağız."
      "Hangi kapı, ne kapısı?" der bakan.
      "Gönlümüzün kapısı!"
      Bakan gider, bir rapor hazırlar: "Darphaneyi gezdim, çok pis buldum. Müdür Cemalettin Seber’i (Cemal Süreya) görevden alıyorum."
      Cemal Süreya bu yazıyı alınca bir basın toplantısı düzenler ve der ki"
      "Bakan haklı, gerçekten de o gün şanlı Darphane, tarihinde ilk defa kirliydi. O da Sayın Bakan'ın burada teftişte olduğu saatlerdeydi."

      Sil
    2. ooo çok iyimiş, saoool :)

      Sil

Hayat'ın yeni çelmeleri...

Dün sabah okulda rahatsızlandım, 2 kez kustum ve midem delinircesine ağrımaya başladı. Evrim beni okuldan alıp acile götürdü. Bağırsak filmi...