Perşembe, Ocak 07, 2021

Yok böyle lezzet!

Arya kurabiye yapmayı çok seviyor ama ben bu konuda çok beceriksizim. Mutfakta kendime hiç güvenmediğim 3 şey var: Poğaça, kurabiye ve Türk kahvesi. 

Sabah arkadaşlarıma limonlu kek yaparken Arya gelip kurabiye yapalım deyince o kadar uğraşcaz bari güzel bir kurabiye yapalım diye internette birkaç farklı tarife ve videoya baktım. Aşağıdaki video çok samimi geldi ve hadi bir deneyelim dedim. Videodaki her şeyi neredeyse birebir yaptım ve sonuç çok başarılı :) Farklı yaptığım tek şey hamuru dolapta daha uzun süre bekletmekti. O da canlı dersim olduğu için mecburen oldu :D 

Malzemeler karışınca oluşan hamur başta çok cıvık gibi oluyor ama dolapta kendini topluyor. Yani hamur cıvık kaldı deyip fazladan un eklemeyin. Bir diğer önemli nokta kesinlikle 11-12 dk'dan fazla fırında bırakmayın. Videonın sahibinin de dediği gibi çıkınca pişmeye devam ediyor ve tam kıvamını buluyor kurabiyeler :) 

2 tepside pişirdim ve 24 adet kurabiye çıktı. Teneke kutuya koydum bayatlamasın diye ama zaten bayatlamaya kalmadan biteceği kesin :)))) 


Videonun altındaki açıklamalarda malzemeler var ve yapılışı da hiç uzatılmadan kısacık ve çok net anlatılmış :)

Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :) 





15 yorum:

  1. Afiyet olsun. :)
    Ben kabartma tozu koyarım kurabiyeye. Karbonat daha iyi aslında.
    Bayadır yapmıyorum bende. Denerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ne zaman kurabiye yapsam hep hayal kırıklığı yaşıyordum ama bu tarif cidden iyi oldu :)

      Sil
  2. Biliyorum ben bu tatlı kızı, pratik ve lezzetli şeyler yapıyor. Ellerinize sağlık analı-kızlı 🧿❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bana da bu kız samimi ve tatlı geldi :)

      Sil
  3. Afiyet olsun:) Genelde kurabiye türünden pek hoşlanmam. Ama Antakya yöresine ait kahke ya da kömbe dedikleri bol cevizli içine bir sürü baharatın girdiği bir kurabiye tam bir efsane. Eşim bunu bazı değişikliklerle yapıyor. Bir de tahinli kurabiye var, zevkle yediğim. Videoyu izledim, güzele benziyor o da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mrs. Kedi, sizin devlet memuru olduğunuzu biliyorum. Bu yüzden yazıma yaptığınız yorumların tamamını kaldırabilirsiniz ya da benden kaldırmamı isteyebilirsiniz. Ben de devlet memuru olsaydım çekinirdim açıkçası:) Bu yorumumu da silebilirsiniz okuduktan sonra.

      Sil
    2. Devlet memuru olmamla ilgili değil aslında Mr. Kaplan. Ben boşa kürek çekmeyi sevmiyorum. Ben biliyorum, siz biliyorsunuz, Ceren biliyor, Handan Abla biliyor. Bizim gibi bir çok kişi biliyor neyin ne olduğunu ama ne desek anlamak istemeyene anlatamayız gerçekleri. O yüzden zaten bilenlere bildikleri şeyleri anlatma gereği duymuyorum. Diğerlerine ise anlatmaya çalışıp nefesimi, kalemimi, zamanımı boşa harcamak istemiyorum çünkü önlerine sayfalarca kanıt koysak bile nafile fikirleri değişmeyecek insanlar var. Kısacası bilene anlatmaya gerek yok, anlamak istemeyene anlatmak için de boşa harcayacak zamanım ve mecalim yok. Size kolay gelsin :)

      Sil
  4. kekçiyim been kek tarifi veer ama çaklıt çip kukiis başkaaa o süfeer :)

    YanıtlaSil
  5. Çocuklar bayılır kurabiye yemeye nedense:) Büyüdüler de bitti kurabiye pişirmelerim. Hayır bende severim ama malum kilo alıyoruz, almasak ye gitsin.Çayın yanına yakışır. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu kilo işi çok can sıkıcı cidden. Yemek bu kadar keyifliyken insanın kendini tutmak zorunda kalması haksızlık bence :D Ben bu aralar hiç tutmuyorum. 70 kiloya kadar izin verdim kendime (67.7'ydim en son :) Tartıda 70'i görünce bir silkelenip toparlanırım :))) Boyum 1.78 olduğu için dışardan çaktırmıyorum şimdilik kiloları :))

      Sil
  6. Burada görmüşüm demek. Yaptım bu tarifi ve gerçekten nefis oldu, sevinç oldu. Çok teşekkürler bağlantı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de bayıldık, çok hızlı bitti kurabiyeler :) Beğenmene sevindim :)

      Sil
  7. Oooo lezzetli görünüyor. Blogunuza bayıldım. Çok samimi.

    YanıtlaSil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...