Çarşamba, Ağustos 04, 2021

İşkence mi, Mutluluk mu?

Saçlarımı Afrika örgüsü yaptırdığımdan bahsetmiştim. Yarın 1 hafta olacak. Şimdilik beklediğimden iyi gidiyor her şey. 

Öncelikle saçım örülürken şansım yaver gitti ve 2 kişi yerine 4 kişi ördüğü için bekleme sürem ciddi oranda azaldı. Aksi takdirde beklerken bayılabilirdim sanırım. İlk gece nasıl uyuyacağım diye çok korkmuştum ama saçlarımı büyükçe bir şal ile sardım ve nispeten rahat uyudum. Sonraki geceler saç diplerim sivilcelendi ve delice kaşındı. 4. gece 3,5'ta uyandım ve 7-8'e kadar kaşındım. Sabah erkenden eczaneye gidip ilaç* aldım, sonra da saçlarımı mentollü şampuan ile yıkadım. Hangisi işe yaradı bilmiyorum ama biraz rahatladım. Her gece uyumadan önce ilaç içiyorum ve artık pek kaşıntı da kalmadı. 

Örgütü yaptırmadan önce nette çok araştırdım ve bence ekşisözlük'teki şu entry her şeyi anlatıyor:

"şimdi gelelim stüdyodan çıktıktan sonraki kısıma.. güzel havalı havalı evime gidiyorum bi sıkıntı yok... uyucam yatamıyorım. saçlarımı nereye koyacağımı bilemiyorum dönemiyorum, sırt üstü yatamıyorum, kafamı bi yere koyamıyorum tam bir eziyet... saç diplerim acıyor, bırak toplamayı hareket ettiremiyorum kafamı. en son bir tülbentle sardım, biraz daha iyi oldu. 2 gün kafa gerginliği sizi de geriyor.. merak etmeyin geçiyor. sonra inanılmaz bir kaşıntı başlıyor ve beraberinde sivilcelenme ve kızarıklığa sebep oluyor.. merak etmeyin bu da geçiyor 2 gün sonra.. 6. gün kepeklenme başlıyor ve bu da geçiyor.. yani takribi 7 gün eziyetten sonra tamamen alışıyorsunuz.. şu anda 1 aydır hiç sıkıntı yaşamıyorum.. çok eğlenceli hale geldi.. abuk subuk saç şekilleri bile bir harika duruyor... "

Entrydeki her şey şu ana kadar tek tek gerçekleşti :) Buna göre bir sapma olmazsa eziyet kısmı yarın bitecek. Cefasını bitirip sefasını sürmeye başlarım umarım :))) Sonrasında korkum bu örgüler nasıl açılacak ve açılınca saçım ne halde olacak. Ama şu an pek düşünmeyip keyfini çıkarmaya odaklanıyor. O kısmı zamanı gelince öğreneceğiz nasılsa :D

*Güneş yanıkları, alerjiler, arı/böcek sokması gibi durumlarda kullanılan hafif bir sakinleştirici. Reçetesiz satılan bir ilaç ama yine de isim vermek doğru olmaz :) 

17 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :) Ben yıllardır istiyordum ve sonuç beni çok mutlu etti. Aynaya bakınca gülümsüyorum :) Çilesi de düşündüğümden çok daha az ve en zor olan ilk hafta geçip gitti bile :)

      Sil
    2. Mutlu ettiğine göre güle güle kullan yeni saçlarını:)

      Sil
  2. sonra da bir süre sonra mor yap, o da seviliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mor da çok güzel oluyor :) Ben daha önce yapmıştım saçımın bir kısmını ama çok çabuk akıyor maalesef.

      Sil
  3. manxcat sana bir şey danışmaya geldim dil edebiyat okuduğun için deep en iyi senden bilgi alabileceğimi önerdi :) daha önce de blogda bahsetmiştim yks tercih yapacağım dil bölümlerinden. Şuan için sıralamam ortalama ama sorun değil seneye de denerim fakat kafam karışık bölüm konusunda. Başta sadece ingilizce öğretmenliği düşünüyordum ama şimdi ingiliz dili edebiyatı da tercih etsem mi diye aklım karıştı. İkisi birbirinden çok farklı biliyorum. Öğretmenlik daha gramer ağırlıklı edebiyat da kültür ve edebiyat ağırlıklı diye biliyorum. Merak ettiğim şeylerden biri şu ki edebiyatta ön ek son ek gibi dilin detaylarına kadar inildiğini ve çeşitli dönemlerden romanların yazarların incelendiğini biliyorum ama bunlar gözümü korkutmalı mı emin olamıyorum. Herkes aşırı zor olduğunu söylemiş. İkincisi edebiyat okursan çevirmenlik tercümanlık vs gibi çeşitli alanlara girebilirsin fakat öğretmenlikte sadece öğretmen olursun diyenler var bu konuda sen neler düşünüyorsun? Üçüncüsü de ingilizcem şuan için mükemmel değil ama iyi durumda sayılırım ingiliz edebiyatı öğretim dili ingilizce hazırlık sınıfını rahatlıkla geçebilecek durumdayım ama hazırlığın basit kaldığını biliyorum bu durumda sence dersleri anlamakta zorluk yaşar mıyım yoksa dile maruz kalıp ilerlemek iyi olur mu?
    Kafam çok karışık ve sorularım da biraz karman çorman farkındayım ama bana yol gösterirsen çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soruların çok mantıklı ve kafa karışıklığını anlayabiliyorum. Elimden geldikçe cevaplamaya çalışayım :) Ben lisedeyken kesinlikle öğretmen olmayacağım diyen biriydim. Puanım yettiği halde hiç öğretmenlik yazmadım. Sadece 6 tercih yaptım. İlk ikisi tercümanlık, kalanlar dil-edebiyat bölümleriydi. 3.tercihim olan İst. Üni. Amerikan Kült. Ed. Bölümünü kazandım. İngiliz Dili ve Edebiyatı'nı bilerek yazmadım çünkü işin eski İngilizce'ye kadar gittiğini, derslerin çok detaylı, ıncık cıncık zor olduğunu duymuştum ama sonuçta okuyan okuyor işte.

      Böyle yazınca ukalalık gibi algılanabilir ama ben ortaokulda gördüğüm ilk derste çözmüştüm İngilizce'yi ama edebiyat bölümünde okumak sadece İngilizce gramer bilmekle olmuyor. Edebiyat bölümü okuyacaksan hazırlık sınıfını atlamaya çalışma. Sadece gramer değil, essay ve inceleme dersleri de var hazırlıkta ki o dersler olmasa ben üni. derslerinde çok zorlanırdım sanırım. Bir de üniversitede hoca derse İngilizce ile giriyor ve hiç durmadan ders boyu sadece İngilizce konuşuyor, sen anladın mı anlamadın mı, not alabildin mi, nerde kaldın hiiiiiç umursamıyor. Tek kelime Türkçe açıklama yapmadan çıkıp gidiyor. Hani ucundan kıyısından anlarım ya diye düşünme sakın. Her ders için her dönem 2-4 kitap okuyup analizini yapman gerekiyor. 6 ders aldığını düşünsek 12-24 kitap okuman gerek. Sınavda o dönem o dersten sorumlu olduğun romanlardan herhangi bir paragrafı verip identify etmeni ve kitabın geneli için neden önemli olduğunu anlattığın bir essay yazmanı istiyorlar mesela.

      Edebiyat bölümünde çeviri dersleri var ama profesyonel çeviri için yeterli değil. Tercümanlık bölümündeki gibi yoğun değil tabi ki içerik. Ama çeviri yapmak isteyen kendini bu alanda geliştirebilir. Ben şu an çok rahat çeviri yapabiliyorum ama iş terimlere gelince zaman zaman tıkanıyor ve arkadaşlarımdan yardım istiyorum.

      Amacın öğretmen olmaksa kesinlikle öğretmenlik bölümü okumalısın çünkü formasyon almak her geçen gün zorlaşıyor ve sen okurken bir gecede kaldırılabilir formasyon hakkı. Öğretmen olmak eskiye göre daha zor çünkü artık kadrolu atama yapılmıyor. 5 yıldır tüm atamalar sözleşmeli maalesef. Öğretmenlik okuyanların İngilizcesi edebiyat bölümü okuyanlara göre biraz köreliyor ama yine iş kişinin kendine bağlı.

      Faydası olur mu anlattıklarımın bilmiyorum ama öncelikle hedefini net belirlemelisin. Okul bittiğinde önümde net bir yol olsun istiyorsan öğretmenlik daha mantıklı ama daha çok seçeneğim olsun, teorik bilgiler yerine edebiyatla içli dışlı olayım, yaratıcı yanım gelişsin, ufkum açılsın, ben okurken kendimi farklı alanlarda da geliştiririm diyorsan dil-edebiyat tercih edebilirsin. Ama üni.ye gidip ekstra bişey yapmadan dümdüz mezun olursan iş bulman zor olur.

      Sil
    2. Aman canım kompozisyon yazmakta ne var, ben neler yazıyorum diye düşünenler çıkabilir ama kazın ayağı pek öyle değil çünkü kompozisyonların türleri var ve hepsi farklı yazılıyor:

      Argumentative Essay (Tartışma Yazısı)
      Compare and Contrast Essay (Karşılaştırma Yazısı)
      Cause and Effect Essay (Neden-Sonuç Yazısı)
      Opinion Essay (Düşünce Yazısı)
      Advantage and Disadvantage Essay (Bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini tartıştığımız yazı)

      Ben 4 kredilik dersimin vizesinde 30 almıştım. Sebep, hoca 70 puanlık tek bir sorunun cevabını madde madde açıklayın demiş, ben paragraf olarak açıklamışım. Hoca okumadan üstünü çizmiş. Ama bugün olsa yine öğretmenlik yerine edebiyat okurum :)

      Sil
    3. Yanıtların için çok çok teşekkür ederim aklımdaki soruların hepsine değinmişsin :) Lisansta sevdiğim için arkeoloji okudum ve eğitim sürecinde ve sonrasında epey yıprandım. Normalde bile ataması çok zor hatta imkansız ben de fiziksel engelli olduğumdan kazılara bile alınmadığımdan hem derslerin zorluğundan hem de ruhen aşırı yıprandım. arkeolojide en iyi ve belki de tek şansım akademi gibi görünüyor ve yüksek lisansa hazırlanırken bir yandan da ingilizceye yönelmeye başladım o yüzden şuan yeni bir bölüm okurken zevk alarak ve yıpranmadan okumalıyım diye düşünüyorum. Liseyi de dışarıdan okuduğum için ingilizce konusunda eğitim hayatında asla yeterli düzeyde bir şey öğrenmemiştim. Son bir yıldır düzenli olarak ingilizce çalıştım ama tahmin edeceğin gibi tüm bir dersi takılmadan rahatlıkla anlayacak düzeyde değilim henüz. En çok da bu konuya takılıyordum aslında. Anlamaya çalışarak kendimi aşırı zorlarım gibi geliyor. Hazırlık sınıfını atlamayı düşünmedim zaten ama o şekilde bile adapte olmak zor olur sanırım. ikinci yorumda bahsettiğin kompozisyonlarda türkçe yazmak benim için çocuk oyuncağı fakat yeni öğrendiğim bir dilde elbette zorluk yaşarım.
      Öğretmenlik konusunda devlete atanma konusunu çok kafama takmadım açıkçası elbette olsa güzel olur ama olmazsa özel olarak çalışırım diye düşünüyorum. Belki dershanelerde veya birkaç öğrenci bularak kendim çalışırım ve bir yandan kendimi geliştirirsem çeviri filan yaparım diye düşündüm. Hatta kendimi geliştirip özel ihtiyacı olan engelli öğrencilere ingilizce öğretmek istiyorum gelecekte. Bir yandan arkeolojide yüksek lisans da yapmayı istediğim için öğretmenlik tercih etmem daha iyi olacak gibi. Tekrar teşekkür ederim gerçekten kafam çok karışıktı şimdi biraz rahatladım :)

      Sil
    4. O zaman öğretmenlik bölümü daha iyi olur :) Ben de küçükken arkeoloji okumak istemiştin ama büyüdükçe iş alanının kısıtlı olduğunu düşünerek vazgeçtim. Relic Hunter dizisinin ve Indiana Jones filmlerinin hayranıydım :) Öğretmenlik için özelde çalışma imkanları da var tabi ki. Umarım her şey istediğin gibi gider :)

      Sil
    5. Öğretmenlik evet tercihimi yapıp kaydettim sonunda :) iş alanının kısıtlı olması bile üzmedi beni aslında sadece bana uygun şartların sağlanması için hocaların hiçbir adım atmamış olması ve kazıya alınmamak canımı sıkan tek şey oldu diyebilirim. Ama vazgeçmedim yüksek lisansta her şeyin bilincinde olarak atılabilecek adımları ben göstermeye çalışacağım bakalım :) tekrar teşekkür ederim çok çok :)

      Sil
  4. Bu saçla ilgili sonuçları, yaptırmak isteyenler internette arattıklarında senin açıklayıcı yazını görünce iyi olacak. :)) Karşıdan beğeniyorum ama kendime yaptırma kısmı pas geçeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tereddüt ettim yaptırmadan önce ama en son "Aman baktım olmuyor, açarım olur biter canım" diyerek yaptırdım :D

      Sil
  5. Hoşuna gitti ve mutlu etti ya, değer bence 🥰

    YanıtlaSil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...