Çarşamba, Ağustos 11, 2021

Şiraze #2

... Tam da o günlerde tanıdı Kadir'i. 

Kadir civar kasabalarda dolaşıp hurdacılık yapıyordu ama onun gibi hurdacı bulmak zordu. Başkalarının işe yaramaz diye attığı, sattığı ne varsa Kadir'in elinde yeniden can bulur, bambaşka evlerde baş köşelere yerleşirdi. Kadir, hurdacılıktan arta kalan zamanlarında balık tutmaya bayılırdı. Yine balık tuttuğu birgün yolu Gül Hanım'ın Mezeleri'ne düştü. Civar kasabalarda dolaşırken buranın methini çok duymuştu. Şansına o gün içerisi pek kalabalık değildi. 

Gül Hanım, vefat ettikten sonra dükkan bir süre kapalı kalmış ama sonunda konu komşunun da yüreklendirmesi ile Şiraze dükkanın kapılarını yeniden açmıştı. Gül Hanım'ın dükkandaki yokluğu hissedilse de Şiraze'nin hazırladığı mezeler de en az annesininki kadar lezzetliydi.

Kadir'in anne-kızı kıyaslama şansı yoktu ama Şiraze'nin elinden çıkan mezeleri tattığı ilk anda ortak bir noktaları olduğunu hissetmişti. O ana kadar ne dükkana ne de mutfak tezgahının ardına bakmamıştı. Bakışlarını etrafta şöyle bir gezdirip mezeleri hazırlayan usta ellerin sahibini aradı.

Şiraze üstündeki bakışları hissetmedi. Dışarıdan bakınca közlediği patlıcanlara odaklanmış gibi görünse de aslında içten içe gelecek günlerin kaygısıyla boğuşmaktaydı. Kadir, Şiraze'nin dalıp gitmiş olduğunu anlayınca masadan kalkıp mutfağa geçti. Tuttuğu balıkları pişirilsin diye tezgaha bırakmış, önden mezelerle rakısını yudumlamaya başlamıştı ama Şiraze'nin haline bakılırsa balıkların ya kendi kendine pişecek ya da Kadir'in işe el atması gerekecekti. Birden arkasından gelen tencere tava takırtıları ile daldığı derinlerden çıkıverdi Şiraze:

- Ne oluyor? N'apıyorsunuz? İstediğiniz bi'şey varsa söyleseydiniz, ben getirirdim? Ne işiniz var mutfağımızda?

Kadir dönüp de henüz 16-17 yaşlarındaki Şiraze ile göz göze geldiğinde mutfağa böyle izinsiz dalarak onu aslında ne kadar korkutmuş olduğunu anladı. Hemen bir adım geri çekilerek:

- Özür dilerim niyetim seni korkutmak değildi. Patlıcanlara dalmıştın, ben de kendi işimi kendim halledeyim diye düşündüm. Balıkları pişirmek istiyorum sadece tabi eğer izin verirsen.

Bu sırada kasabanın yaşlılarından Osman dayı da mutfağa gelmişti.

- N'oluyor burda? İyi misin Şiraze kızım? Ne istiyormuş bu delikanlı?

- Bir şey yok Osman dayı. Tuttuğu balıkları pişirmek istiyormuş, ben yaparım dedim. O da çıkıyor zaten şimdi mutfaktan.

- Yoo, çıkmıyorum. Balığı ben tuttum, ben pişireyim diyorum. Baya da balık tutmuştum, buyur beraber yiyelim Osman dayı.

- Eh, sen geç otur biraz dinlen o zaman Şiraze kızım. Bu delikanlı pişirsin bakalım balıkları.

- Peki, Osman dayı.

Şiraze, ansızın belirip mutfağımızı ele geçiren bu deli de kim acaba diye düşünerek Osman dayının masasına oturdu. Peşi sıra gelen Osman Dayı masaya oturunca mutfağa doğru dönerek:

- Sen kimsin delikanlı, kimlerdensin? diye sordu sanki Şiraze'nin içini okumuşçasına. 

- Adım Kadir, hurdacıyım.


(Lamba'nın linkini şuraya bırakayım.) 


15 yorum:

  1. Ay yorum yazıcam yazamadım heyecandan ;)
    Kadir 16 yaşındaki kıza aşık olmayaydı çocuk o daha! :) İmza Toplum Bekçisi :P

    YanıtlaSil
  2. Yaa Mrs. Kedi. Bak ben bu işi yaptım. Öyle selamsız sabahsız mutfağıma girse biri, bir de bana sen işine bak balıkları ben pişiririm dese var ya...:)) Ahh o köz patlıcanlardan ne mezeler olur şimdi. Üstelik Osman Dayı bile tanıyamadı şu densiz Kadir'i. Ben Şiraze'nin yerinde olsan kesin kovardım adamı:)))
    Bak önce efendi efendi gelip kolay gelsin, ben balık getirdim, izin verirseniz size yardımcı olayım, balıkları ben pişireyim deseydi, tabii başka. Ama köy yerlerinde oluyor böyle şeyler de, bize ters geliyor belki. Bakalım Şiraze'nin tepkisi ne olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiraze de kovacaktı ama Osman dayı müdahil olunca olay çıkmasın diye ses etmedi :D yoksa o da pabuç bırakmazdı. Ama aslında Kadir de kötü niyetli değil, ilk geldiğinde balıkları tezgaha koyup "Zahmet olmazsa bunları da pişirebilir misiniz? Epeyce de var, hep beraber yeriz." demişti ama Şiraze dalgınlıktan unutuverdi :)

      Sil
  3. Yeminle köz patlıcan canım sabahın bu saatinde :))) öğlene yetiştireyim bari..
    ay çok güzel gidiyor <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken benim de canım çekmişt Momentoscum :) çok teşekkürler <3

      Sil
  4. Du bakalım neler olacak :)

    YanıtlaSil
  5. hımm yine bir aşk öyküsü geliyor gibi sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için bir aşk söz konusu değil. Kadir ile Şiraze arkadaş olacaklar bence. Ama sonrasında ne olacak hiç bilmiyorum.

      Sil
  6. Eskiden önemli bir zanaat sayılırdı hurdacılık.Şimdilerde hala var mı bilemiyorum.Çocukluğumdaki hurdacılara götürdü beni bu yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hurdacılık önemli bir iş kolu. Sürdürülebilir bir dünya için olmazsa olmaz geri dönüşümün basamaklarından biri. Dediğiniz gibi bizim çocukluğumuzda çok daha fazlaydı eskicilik ve hurdacılık.

      Sil
  7. Kadir biraz patavatsızlık yaptı ama bakalım neler olacak?:) Merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadir teklifsiz, çok doğal, olduğu gibi biri. Niyeti kötü değil ama bazen yanlış anlaşılıyor sanırım :)

      Sil
  8. pazartesi ağaç ev sende :)

    YanıtlaSil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...