Çarşamba, Mayıs 29, 2024

Geçen 10 Gün

10 gün olmuş yazmayalı. Birkaç kez açtım boş sayfa ve baktım ekrana. Yazamadım. Bazen böyle oluyor, yazmak bile zor geliyor insana. Ama bir yerden başlamalı ya da devam etmeli işte. Ortaya karışık yazacağım

Bugün 2. doz HPV aşısı oldum, 4 ay sonra Arya ile son dozu olacağız.

3 gündür sağlıklı besleniyorum ve doktorun bağırsaklarım için verdiği, günde 6 tane içilen özel bir antibiyotik kullanıyorum. Paketli gıda, tatlı ve alkol tüketmiyorum, bol bol su ve 2 kez bitki çayı içiyorum. Daha önce IBS teşhisi konulduğundan bahsetmiştim. Bağırsaklar düzgün çalışmayınca vücudun geri kalanı da aksıyor. Karım sürekli şiş ve ne yesem midem acıyordu. 3 gündür şişkinlik ve o acı hissi yok. Antibiyotiği 2 hafta kullanmam gerekiyor. Bu 2 hafta dişimi sıkıp tatlıdan ve alkolden uzak durursam sistemi sıfırlayabilirim. Yaz tatili öncesi biraz kilo da versem süper olur ama öncelik bu değil. 3 gündür şöyle besleniyorum:

Sabah: 1 haşlanmış yumurta, 2 ceviz, 2 kuru kayısı salatalık, domates, roka, yeşil çay ya da kiraz sapı çayı

Öğle: Salata, yoğurtlu yeşillik, 2 kaşık kısır ya da 3 adet mercimek köftesi 

Ara: Kefir ya da yoğurt, ceviz, kuru kayısı, tarçın

Akşam: 1 tabak ev yemeği ve salata 

Ara: Zerdeçallı, naneli, pul biberli susuz cacık 

En zor kısım tatlı krizlerine dayanmak. Normalde her gün mutlaka çikolata yerdim. Hatta nerdeyse her gün hem okul çıkışı hem de gece evde olmak üzere 2 kez çikolata yiyordum. Sonrası pişmanlık ve acı ama irade sıfır olunca... 3 gündür markete gittiğim halde hiç çikolata almadım. Evde olanlara da el uzatmadım :) Aferin bana :)))

Umarım böyle devam ederim.

...


Bu haftayı saymazsak okulların kapanmasına 2 haftacık kaldı. Son hafta öğrencilerin çoğu gelmiyor okula. Biz de sınıfları birleştirip dönüşümlü giriyoruz derslere. Boş kalan saatlerde sene sonu işlemlerimizi hallediyoruz. Sınav kağıtlarının arşivlenmesi, eksik notların sisteme girilmesi, ders içi performans notlarının verilmesi, öğrencilerin yıl boyu okuduğu kitapların sisteme kaydedilmesi, davranış notları, karne yorumları, sınıf defterlerindeki kazanım yazılmamış yerlerin doldurulması... İlk yıllarda  zaman geçmiyor, yıl sonu gelmek bilmiyordu. Şimdiyse ne zaman başlıyoruz, ne zaman bitiriyoruz hiç anlamıyorum. Darısı gelecek yılların başına :)

...


Iko Iko - Justin Wellington

Son günlerde açıyorum bu şarkıyı ve bırakıyorum kendimi müziğin ritmine.
Dünyadan kopmak iyi geliyor.

...

Yazıyı yazarken bir yandan da radyo tiyatrosu dinlemeye başladım. Buraya da bırakayım linkini.


TRT - Aktörün Ölümü 

13 yorum:

  1. Bu beslenme sistemini toparlar güçlendirir, sonrasında belki dokunan gıdaları tek tek tanıtır ve rahatsızlık veriyorsa artık sonsuza kadar gıda listenden çıkartırsın. Şifan olsun canım ve kolay gelsin yıl sonu işlerinde. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Momentoscum <3 Ben de öyle umuyorum :)

      Sil
  2. Yazınızda ne güzel vurgulamışsınız; günlük hayatın kovuşturması içinde sağlıklı beslenme ve iradeli olabilmeyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Zaman zaman zor oluyor sağlıksız şeylere hayır demek ama elden geldikçe dengeli olmak lazım :)

      Sil
  3. Bize böyle hoş, dirençli, umutlu, gülen ve mutluluk saçan yazılarla geliniz efendim. Çünkü şahsınıza çok yakışıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Yaz gelince daha pozitif, daha enerjik oluyorum. Güneş sayesinde sanırım :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Size sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Her şeyin başı sağlık. Sağlık olmayınca hiçbir şey olmuyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Ameliyat olmuşsunuz, çok geçmiş olsun. Tez zamanda sağlığınıza kavuşmamız diliyorum. Dediğiniz gibi sağlık olmayınca gerisi de olmuyor maalesef. Acil şifalar diliyorum.
      Selamlar, saygılar...

      Sil
    2. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Geçmiş olsun umarım sağlığınıza kavuşursunuz.

    YanıtlaSil
  6. Çocuklar da sağlıklı beslenmeye başladılar, ilk olarak bütün sivilceleri yok oldu. Ben de onlara hazırlarken zayıflamışım bi lilo. Tatilde bozuldu düzen ama yine toparlayacağım bakalım. Şifa olsun sana da yediklerin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hemen hafifliyor sağlıklı beslenince. Bizim de Temmuz'da yola, tatile çıkınca bozulacak muhtemelen ama o kadarcık da olsun :)) Dönüşte toplarız yine :)

      Sil

Isparta #14. Gün

Isparta'daki 2. günümüzde kahvaltının ardından Melike ile şehir turuna çıktık. Isparta deyince akla gelen iki şey:  Güller ve Süleyman D...