Cumartesi, Mart 07, 2020

Tüm Modlar Tam Kapasite (Yayınlayıp Kaldırdığım Yazı)

Hayatın içinde farklı rollerimiz var: kadın, erkek, anne, eş, evlat, kardeş, öğretmen, doktor, avukat... Ben bu rollere mod (Evet, yine İngilizce'den bir kelime: "mode") demeyi seviyorum. En çok şu 4 modu kullanıyorum:

1) Sadece Ben
2) Anne (Arya, Kağan, hatta bazen Evrim için bile)
3) Eş
4) Öğretmen

Bir süre önce "Sadece Ben" modunda geçirdiğim süre yetmediği için arızalanmış, tüm modları askıya almıştım. Sadece "Ben olmak" istiyorum diye kendimi ordan oraya vuruyordum. Yanıma yanaşanı da gözüm görmüyordu, uzaklaşanı da. Tek derdim "Ben olmak"tı. Ama kim olduğumu da, nasıl "ben" olacağımı da bilmiyordum. Sadece şikayet edip esip gürlüyordum ama arkası boştu. Ne istiyorsun diye sorsalar verecek cevabım da yoktu sanki. İşte klasik şeyler: daha çok okumak, daha çok gezmek, dünyayı görmek, kendime vakit ayırmak, yazmak... Bla Bla blah... Sonra eşim bir gün "Ne istiyorsan yap! Yeter ki sızlanıp ağlanma artık!" diyerek isyan etti.

Peki ne istiyorum? Gerçekten elimde fırsat olsa neyi değiştireceğim? Kendi başıma vakit geçirmek, arabaya binip saatlerce sürmek, sağa çekip gün batımını izlemek, arkadaşlarımla vakit geçirmek, yazmak, hayal kurmak... "Anne" olmamak, "eş" olmamak, "öğretmen" olmamak... Sadece "BEN" olmak işte! Anlattım hepsini eşime.

Ben olmak için ne gerekiyorsa yapıyorum bir süredir. İyi geliyor. İstediğim kadar ben olunca diğer modları açıp kapatmak da kolaylaşıyor. Bu haftasonuna ben olarak başladım, eş olarak devam ettim, anne moduna geçip Arya'ya kakaolu kek, bize ıspanaklı yalancı börek derken rekorlara koşarak kapatıyorum :)) Hatta arada 2-3 saatliğine evden kaçıp tek başıma kahve, araba, sahil keyfi bile yaptım ki nasıl iyi geldi anlatamam :) Yarın sabah itibariyle de öğretmen modundan devam edeceğim.

Kısacası demem o ki her şey "Ben olmak"la başlıyor. İnsan kendi olup nefes aldıkça başkaları için de nefes olabiliyor. Ama "Ben olmak" o kadar kolay değil. Kim olduğunuz, kim olmak istediğiniz, olmak istediğiniz kişi ile olmak zorunda olduğunuz kişinin çıkar çatışmaları... Sorular çok, çözmek zor. Öyle hadi deyince olmuyor yani. Ama denemeye değer :)


Dipnot: Yazıyı yayınladıktan sonra Hayat'tan korktuğum için kaldırmıştım ama işe yaramadı. Hayat yaptı yine yapacağını o yüzden yayınlıyorum tekrar. Bitmez bir kavga bu Hayat'la aramda. Akışına nasıl bırakılır bilmiyorum. Kabul etmekse fıtratımda yok maalesef. İki ileri bir geri bitecek bu hayat. Kah ben kazanacağım, kah Hayat!' Dedim ya son nefese dek bitmeyecek bir kavga bu hayat!

11 yorum:

  1. son paragraf ve dipnottaki çatışmalar :) hadi o zaman başarılar :) kim tutar seniii. o zaman berabere gider bu savaş hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik berabereyiz. Önümüzdeki hafta belli olacak sıradaki "round"u kimin aldığı :)))

      Sil
    2. hadi şampiyon yaparsın, hadi rocky, hihi :)

      Sil
  2. Durgun, dalgasız, tek bir renk ve yapıdaki deniz olmak.. Tanrım. Korkutucu. Neydi o kitap.. Dead Sea (Tim Curran).
    Gülriz Sururi otobiyografisinin 3. ve son kitabı "Zefiros"ta, belki tam senin aradığın cevabı veriyor: "mutluluğu, zor olanı başarmakta buldum" diyor. Çok ilginç bir hayat, çok çizgi dışı ve samimi. Okumadıysan tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir okuyabilsem tekrar... Elime alamıyorum kitap. Aldığım güne dek listeliyorum kitapları, bunu da ekledim listeye :)

      Sil
  3. Korkma hayattan Mrs. Kedi:) Korkarsan üzerine gelir. Korkmuyorum senden hayat! de çünkü senin bütün oyunlarını biliyorum artık. Seni tanıdım ve kabul ettim. Kötülüklerini sabırla karşılayacağım, güzelliklerini zirvede yaşayacağım. Hayat korksun senden, çünkü o senin ne yapacağını bilmiyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümsedim sayenizde Mr. Kaplan :)
      Korkunun ecele faydası yok zaten. Haklısınız korkmamak lazım Hayat'tan. Ne yapacağımı ben bile bilmiyorken onun bilmesi mümkün değil zaten di mi :)))

      Sil
  4. Ne güzel anlatıp ne güzel sorgulamışsın. Dediğin gibi tüm modların temeli benim. Ben oldukça daha iyi oluyor diğer modlar. Ama işte ben de bazen tam senin dediğin gibi ben olmaktan bile boğuluyor, yoruluyorum. Bir de "hiç" modu mu açsak acaba kendimize? Böyle sert bir yere uzanıp ayaklarımızı da duvara diksek, boş boş tavana baksak, düşünmesek, hiç olsak, dinlensek ve sonra yeniden sil baştan ben olsak ve diğer modlara da yetse enerjimiz. Bak bu yüzden seviyorum yazmayı, anlatmayı, yorumları... Tek başıma aklıma gelmeyen şeyler karşılıklı sohbet ederken geliyor bazen :) Sıfırlanmak için hiç olalım, zaman gibi esip, su gibi akalım. Birkaç gündür yazıp çizerken aklıma hep yoga geliyor. Sanırım bu hiçlikten su gibi olma yolu benim için yogadan geçecek, öyle hissediyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Aynen şarj olmak gibi :) Ben de hiç ertelemeyeyim, bu gazla şimdi başlayayım yogaya. Uyku öncesi rahatlatıcı akışlardan biriyle kapatayım bu haftayı :)

    YanıtlaSil
  6. yapılması gerekenler bizden beklenenler ve bizim yapmak istediklerimiz ile kısıtlı zamanın birbirine çarpışması ah yaa bu sanırım çoğumuzun sorunu. dengeyi bulmak lazım sanırım. bi de hep aynı şeyleri yapmak da yoruyor insanı arada bir değişiklik iyi hissettiriyor. ama bence sen bunu başarmışsın yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dengede tutmak çok zor cidden. Bir tepedeyim, bir yerde

      Sil

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...