Çarşamba, Ocak 24, 2024

Karanlık Orman

Karanlık Orman, Üç Cisim Problemi kitabı ile başlayan Dünyanın Geçmişi serisinin ikinci kitabı. İlk kez bir serinin ikinci kitabını bu kadar çok beğendim ve ilk kitap için yaptığım eleştiri fazla mıydı acaba diye düşünürken buldum kendimi. İkinci kitabı yazan adamla ilk kitabı yazan adam farklı kişiler gibi sanki. Neden ilk kitabı o kadar sıkıcı yazmış anlayamadım doğrusu. Sanırım ilk kitap gerçekten uzun ve sıkıcı bir "giriş" bölümü ve asıl aksiyon ikinci kitapta yani "gelişme" bölümünde başlıyor. 

Kitap ağır bilim kurgu ve çok katmanlı. Uzaylı istilası öncesi dünyada yaşanan krizi anlatıyor. Uzaylıların dünyaya varması 450 yıl alacak ama bu süreçte dünya kendi içinde çatırdamaya başlıyor. Kitaptaki bilim kurgu öğelerini bir kenara bırakırsak alt metinde ciddi bir toplum ve ahlâk eleştirisi de var. 

İlk kitap aşırı teknik bilgi içeriyor. Fiziğe merakınız varsa seversiniz ama yoksa baya sıkıcı. Okurken ya ben tam anlamadım hissiyatı oluşuyor yer yer. İkinci kitap daha kurgu odaklı, bilimsel mevzular daha anlaşılır bir dille anlatılmış, daha rahat okunuyor. Şu an %70'ini okudum ikinci kitabın; üçüncü kitaba geçmek için harıl harıl okuyorum. Bitirdiğimde seri ile ilgili son fikrim ne olacak çok merak ediyorum. 

İkinci kitapla ilgili yapacağım tek eleştiri, ilk kitapta olan bir karakterin ikinci kitapta tekrar karşımıza çıkması ama konuşmasının, kullandığı kelimelerin ilk kitaptan farklı olması. İlk kitaptaki diyaloglarında asla kullanmadığı bir kelimeyi ikinci kitapta sürekli kullanıyor. Çeviriden kaynaklı olabilir bu problem diye düşündüm ama ilk iki kitabı aynı çevirmen çevirmiş. Karakter devamlılığı açısından beni rahatsız etti ama başkası için sorun olmayabilir. 

Bilim kurgu seviyorsanız seriye bir şans vermelisiniz. Kitap fiyatları insanın gözümü korkutacak boyutlara geldi maalesef. Serinin tamamını almak isterseniz kargoyla beraber 1000 TL civarında bir meblağ tutuyor. Anna's Archive'da kitabın ücretsiz pdf hali mevcut. İnternetten indirip okuyabilirsiniz yazarken biraz utanıyor ve çekiniyorum ama insanların kitap okuma hakkı ekonomik koşullarla sınırlandırılmamalı. İdeal bir dünyada yaşıyor olsaydık, korsan yayınların önüne geçmek için her bireye kitap okuma bütçesi verilmesi lazım derdim ama o kadar naif kalamıyor insan mevcut düzenin içinde maalesef. 



8 yorum:

  1. duymamışım saool, dizisi de varmış :)

    YanıtlaSil
  2. İlk ve ikinci kitabın bu kadar farklı olması şaşırtıcıymış. Ben de aynı şeyi Enderin Oyunu serisinde hissetmiştim, ilk kitabı sevmiştim tersine. Bilim kurgu pek okumuyorum, sanırım sıkıcı gelir o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enderin Oyunu serisi ilk kitap çok iyiydi. İkinci de fena değildi ama orda koptu işler. Sonu hayal kırıklığı olmuştu benim için. Bilim kurgu okumuyorsan pek, bu kitaba hiç bulaşma bence. Gereksiz yere hepten soğuyabilirsin. Asimov ya da Aldous Huxley kitapları okuyabilirsin belki :)

      Sil
  3. Henüz kitabı bitirmeden düşüncelerinizi paylaşmanıza gıpta ettim Mrs. Kedi. Uzun zamandır okuduğum kitaplar hakkında değerlendirme yapamıyorum. Bu miskinliğimin bir sonu gelmeli artık.
    Yabancı kitaplarda çeviri çok önemli en azından kitap kadar. Umarım üçüncü kitaptan da umduğunuzu bulursunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeviri cidden önemli Mr. Kaplan, hatta çoğu dilde çeviri yapmak, anlaşılır hâle getirirken edebi değerini de korumak kitabı yeniden yazmak gibi.

      Kitabı bitirmeden fikrimi paylaşmaya gelince, kitabın bir noktasında o kadar eğlendim, o kadar tatmin oldum ki yazmadan duramadım :D Ben salaklığa hiç katlanamıyorum Mr. Kaplan. Kitabın bi noktasında olaylar öyle bir gelişiyor ki insanoğlu salaklığının cezasını çatır çatır çekiyor. Okurken içimin yağları eridi, oh iyi oldu size dedim. Şu an 3.kitaptayım, şimdilik iyi gidiyor gibi, bakalım :)

      Sil
  4. Kitap fiyatları gerçekten çok arttı... Tek bir kitaba (gerçi yabancı kitap ama yine de...) 760tl verdim geçenlerde...

    Kitap fena durmuyor. Bilim kurgu severim ama fizik çok sevmem :D Deep dizisinin olduğunu söyledi, onu izlerim belki. Güzel inceleme olmuş :)

    YanıtlaSil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...