Cumartesi, Ocak 13, 2024

Bir Kelime: Nekahet ve İyi ki Kobo

Sevgili Momentos'un kulakları çınlasın, bugünün kelimesi benden gelsin:

Nekahet: (neka:het), Arapça neḳāhet

1) isim ► Hastalıktan yeni kurtulmuş zayıf ve hâlsiz olan kimsenin durumu:
    
  "His var mı bu âlemde nekahet gibi tatlı." - Yahya Kemal Beyatlı

2) isim, mecaz ► durgunluk.

Şu an içinde bulunduğum ameliyat (ya da hastalık) sonrası iyileşme sürecine "nekahet dönemi" deniliyor. Ben kelimeyi "nekahât" olarak biliyordum ama doğrusu "nekahet"miş. Çok içime sinmedi ama TDK böyle diyor.

Gelelim bu süreci nasıl geçirdiğimde; bol bol Jane Austen filmi izleyorum ve uzun zamandır okunacaklar listemde bekleyen kitapları okuyorum. 

Kitapların hepsini internetten indirdim ve Kobo sayesinde okuyorum. Bir kitabın 100 - 150 TL olduğunu düşününce e-reader almak çok daha kârlı. Benimkisi Evrim'in hediyesi :) 5-6 yıldır kullanıyorum ve çok memnunum. Kitapları indirdiğim siteleri şöyle bırakayım. 

Hattusa - Aylık 10 kitap ücretsiz 

Anna's Archive - Sınırsız ama aynı gün içinde çok fazla indirme işlemi yapılınca kısıtlama gelebiliyor. 

E-kitaplar telefonda okunabiliyor ama benim gözlerim çok çabuk yoruluyor. Kobo telefon gibi değil, gerçek kitaba oldukça yakın bir hissiyat veriyor. Evet kitap kokusu yok ama başka avantajları var: Tek bir kitap boyutunda ama içine yüzlerce kitap sığıyor; aynı anda birden fazla kitap okumayı kolaylaştırıyor; yatarken okumak çok kolay, iki elle tutmak gerekmiyor, sayfalar kıvrılmıyor; geceleyin okumak için kendi ışığı var, su ve kum geçirmiyor. Bir şans vermekte fayda var bence :) 

Bakalım nekahet(?) sürecinde kaç kitap bitireceğim :) 

20 yorum:

  1. hadi geçmiş olsun kedicim. iyilik haberlerini sadece C.'den almıştım ama sesini duymak (yazını okumak) iyi oldu :) tez zamanda kalk ayağa inşallah . öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de iyi dileklerini Ceren'den aldım :) çok teşekkürler 😘

      Sil
  2. Canım hadi gözümüz aydın :) çabucak atlatırsın bu evreyi ve artık kendine daha özenli olursun. <3
    Nekahet kelimesini 2021 de blogda yayınlamışım baktım hemen, yoksa senin önerin olarak alacaktım :)
    Kobo nasıl bir şeymiş merak ettim.. araştırayım.
    Çok öpüyorum @>-----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımdan geçti aslında Momentoscum yazmıştır belki de bu kelimeyi diye :) Ben de öptüm kocaman :)

      Sil
  3. Dayanılmaz sandığımız her sıkıntı, gün geliyor bir başka kıyıya taşınıyor. Bedenimiz ne güzel bir iş bölümü gerçekleştiriyor ; Zayıflayan ya da güç kaybeden bir organın görevini hemen bir başkası üsleniyor. Görme yerine işitme paylaşıma hazır... Sesli kitapları ben de artık çok seviyorum.
    Sağlıkla, mutlulukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Sesli kitap dinleyemiyorum ben öğretmenim. Dikkatim dağılıyor, başka iş yaparken kaçırıyorum kitabı. Benim bahsettiğim elektronik kitap okuyucu, tablet gibi ama değil. Kitap okumak için yapılmış bir cihaz. Sevgiler...

      Sil
  4. Şükür ameliyat geçti, dilerim nekahat dönemi de rahat ve keyifli geçsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Şimdilik keyifli geçiyor ama süre uzadıkça yatmaktan sıkılacağım gibi geliyor. Bakalım :)

      Sil
  5. Geçsin gitsin inşallah 💐

    YanıtlaSil
  6. Büyük geçmiş olsun sevgili Mrs. Kedi. Yaşadığınız sıkıntılı dönemden sonra her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum. Benim de aklımda "nekahat" olarak kalmış. Nekahet gerçekten biraz garip geliyor kulağa. Önceki yazılarınızı da okudum. Ne yazık ki sevdiği insanların yaşadığı acılara merhem olacak sözcük bulamıyor insan. Önerebileceğim tek şey sabır olabilirdi ama o da "bekara karı boşamak kolay" deyişini hatırlattığı için içime sinmiyor. Zaman her şeyin ilâcı derler. Çektiğiniz bütün sıkıntıları unutacaksınız.

    Ben kitap okumayı bırakmadım fakat ne yazık ki okuduğum kitapları blogumda yazamıyorum uzunca bir süreden beri. E-kitap beni cezbetmiyor. Kitabın kokusuyla falan alâkası yok. Pek çok insanın aksine kaldığım sayfayı kıvırmanın dayanılmaz bir çekiciliği var üzerimde. Sağlıkla kalın, kendinizi yormayın, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Zaman her şeyin tek ilacı sanırım gerçekten.

      Mr. Kaplan sayfayı kıvırırken suçluluk hissetmiyor musunuz :))) Şakayla karışık sordum çünkü bize hep sayfa kıvrılmaz diye öğrettiler küçükken ama keyif sizin tabi ki :)

      Sil
    2. Hayır hissetmiyorum Mrs. Kedi. Tam aksine zevk alıyorum: Fakat eşim, özellikle de oğlum bu yaptığıma sinir oluyorlar. Neticede kitabın canının yanmadığını belki biraz gıdıklandığını düşünüyorum:))

      Sil
    3. Gülümsettiniz beni Mr. Kaplan 😃

      Sil
  7. Geçmiş olsun biricik Kedimiz, yazında gülücükler görmek ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Gülebilmek çok güzel :) Ağrıdan, acıdan, belirsizlikten çok yorulup yıpranmıştım. Şimdi yatıp dinlenmek için boş zamanım var. Umarım tamamen dinlenip kalkacağım tekrar ayağa :)

      Sil
  8. Hihihihi Kobo'ya yeniden bir yükseldim şu an. :D Çok geçmiş olsun umarım güzel ve verimli nekahet süreci olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Şimdilik epeyce iyi geçiyor nekahet sürecim.

      Sil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...