Salı, Ocak 23, 2024

İlk Skeç Denemem

Okulumuzda kutlanacak Kütüphanecilik Haftası için bir skeç bulunması gerekiyordu. Bulamadık. Ben de oturup sıfırdan yazdım. Nasıl daha komik hâle getirebilirim diye düşünürken aklıma Hababam sınıfı geldi ve hemen karakterlerimi Hababam sınıfının karakterlerine dönüştürdüm. İlk Skeç denemem olduğu için acemiliğimi mazur göreceğinizi umuyorum. Lütfen okurken bu skeçin öğrenciler tarafından sahneye konulacağını göz önünde bulundurun :) 

1. Perde

Mekân: Sınıf 

Karakterler: Öğretmen - Öğrenciler

(Öğretmen sınıfta tahtanın önünde gezinerek konuşur.) 

Öğretmen: Evet çocuklar, bu dersimizde omurgalı hayvanların kaç gruba ayrıldıklarını öğrendik. Hadi birlikte tekrar edelim. Söyle kızım Ayşe, omurgalı hayvanlar kaç gruba ayrılır?

Ayşe: 5 gruba ayrılır Hocam: Memeliler, kuşlar, sürüngenler, amfibiler ve balıklar. 

Öğretmen: Aferin Ayşe. Peki Necmi sen de bize inekler hangi gruba girer söyle bakalım. 

Necmi: Söylerim Hocam ama bu soruyu Şaban'a sorsanız daha iyi olur bence. Sonuçta inek deyince konunun uzmanı Şaban. Değil mi arkadaşlar? 

(Sınıftakiler gülerler.) 

Şaban: Ulan Güdük, ben sana sorarım bunun hesabını. 

(Sınıfta yine gülüşmeler olur.) 

Öğretmen: (kızarak) Necmiii, sululuk yapma. Otur yerine. Sen söyle Ahmet, yavrucum, inekler nasıl hayvanlardır. 

Ahmet: Memeli hayvanlardır, öğretmenim. 

Şaban: Teessüf ederim Ahmetcim, sana hiç yakıştıramadım. 

(Ahmet, şaşkın bir şekilde bir Şaban'a bir öğretmene bakar.) 

Öğretmen: Yeter, bırakın laubaliliği. Ferit sen kuşlara; Şaban sen de sürüngenlere örnek ver çocuğum.

Ferit: Kartal ve serçe kuşlara örnektir Hocam. Bi de Kel Mahmu.. yani şey kelaynak kuşları vardır.

Öğr. : Otur yerine! Şaban söyle bakalım. 

Şaban: Eee.. Şey... 

(Şaban, sağına soluna bakınır, arkasına döner) 

Şaban: Ne bakıyonuz ulan, yardım etsenize! 

(Kimse cevabı söylemez.) 

Öğr. : Çocuğum az önce bahsettik ya derste. Mesela hani böyle yerde sürünen bir hayvan vardır. Derisinden ayakkabı yapılır, çanta yapılır, bazıları zehirlidir. Hangi hayvandır bu? 

Şaban: Buldum! Fil!

(Herkes güler.) 

Öğr. : (Kızarak) Hayır çocuğum! Hiç fil olur mu? Dersi hiç dinlememişsin. Sana ödev veriyorum. Yılanları araştırıp gel, yarın derste sen anlatacaksın. 

(Öğretmen sözünü bitirdiği an sahneye Hafize Ana girer ve elindeki zili çalar. Öğretmen çıkar. Şaban ne yapacağını bilemez halde arkadaşlarına sorar.) 

Şaban: Yaktınız ulan beni! Niye yardım etmediniz hoca sorunca? Ne anlarım ben yılandan? Nerden bulacağım ben şimdi yılanı? 

Necmi: (elini Şaban'ın omzuna atarak) Aman bunda düşünecek ne var  be Şaban! Yaz Google amcaya, çıksın karşına!

Şaban: Öyle mi diyorsun? 

Necmi: Tabi ya! 

Gülüşürler - Perde kapanır.


2. Perde

Şaban bilgisayar başında araştırma yapmaktadır. Klavye ile yazar: "Yılan"

Bunu mu demek istediniz: Fatih Ürek - Yılan dansı

Fatih Ürek gelir yılan dansı yapar, Şaban da onunla oynar. Ama sonra seyirciye döner, eliyle deli mi ne hareketi yapar ve basar tekmeyi yollar. Bilgisayara dönüp bir daha dener. 

Bunu mu demek istediniz: Kobra Murat

Bu kez sahneye Kobra Murat gelir. Şaban onunla da oynar ama yine aklına yatmaz. Yok sen de değilsin deyip ona da basar tekmeyi. Tekrar dener. 

Bunu mu demek istediniz: Yılın modası Yılan derisi çantalar ve ayakkabılar

Sahneye yılan derisi çanta ve ayakkabı atılır. Şaban çantayı takar, şöyle bir bakar. Çantayı sallayıp atar. Tekrar dener. 

Bunu mu demek istediniz: Yılan oyunu

Önce 2 öğrenci sahneye girer, farklı yerlerde dururlar. 3-4 öğrenci bir örtünün altında yılan şeklinde sahneye girer. Kıvrıla kıvrıla ilerler, önceden sahneye gelmiş tek öğrencileri de örtünün altına alıp büyüyerek kıvrılmaya devam ederler. Şaban yılanı sopayla kovalar ve çok sinirlenir bilgisayarı kapatır. O sırada Hafize Ana odaya girer. 

Hafize Ana: Şaban, neyin var oğlum?

Şaban: Hep o Güdük Necmi yüzünden. Yardım etmedi derste. Hoca ödev verdi. Google amcaya sor, söyler dedi ama doğruyu söylemiyor bu makine. 

Hafize Ana: Aaa oğlum, makine ne bilsin? Ona soracağına kütüphaneye gitsene. Orda bir sürü ansiklopedi var. Bulursun elbet aradığını. Bulamasan da yardım istersin. 

Şaban: Hay aklınla bin yaşa sen Hafize Ana! 

Şaban, Hafize Ana'yı yanağından öper ve koşarak gider. 

Hafize Ana: Deli oğlan! der ve başını iki yana sallayarak güler. 

Perde kapanır. 


3. Perde

Mekân: Kütüphane

Şaban şaşkın şaşkın bakınarak kütüphaneye gelir. Biraz çekinerek görevlinin yanına gider. 

Şaban: Merhaba. Ben yılan arıyorum da... Siz de var mı? 

Görevli: Yılan mı? Hımm... Sanırım yılanlarla ilgili bilgi arıyorsun. 

Şaban: Evet, evet! 

Görevli: Hımmm.... Bir bakalım. 

Görevli kitaplar arasında şöyle bir dolaşır ve elinde bir kitap ile geri döner. 

Kitap: Hayvanlar Alemi Ansiklopedisi - Sürüngenlerin Yaşamı

Görevli: Bu kitapta aradığın bilgileri bulabilirsin. 

Şaban sevinçle kitabı açar. İçindekiler sayfasından yılanlar sayfasını bulur. Kitaptan birkaç cümle okur. 

"Yılanlar omurgalı sürüngenlerdir. Antarktika ve çoğu ada dışında dünyanın her yerinde bulunur. 520 cins ve 3900'ün üzerinde türü kapsayan tanımlanmış on beş yılan familyası bulunmaktadır. Büyüklükleri 10cm.den  7.6 metre uzunluğa kadar değişiklik gösterir. Türkiye'de 47 tür yılan bulunur."

Şaban: Ulan Güdük bir de çok şey bilirim diye geçinirsin. İyi ki ben senden akıllıyım da kütüphaneye geldim. Bak, Google amcanın 4 seferde yapamadığını kütüphaneci amca şak diye yapıverdi.



Bu tadı yakalamak mümkün değil ama ucundan kıyısından hatırlayıp güldürebilirsem ne mutlu bana :) 


...

Ufak tefek düzeltmeler, değişiklikler olabilir. Bu ilk taslak. Mesela kütüphane görevlisi yerine Mahmut Hoca canlandırılabilinir. Google arama kısmı için daha komik bir şeyler bulunabilir belki. Bilemiyorum işte. Gecenin 4'ünde anca bu kadar oluyor :)) Gündüz gözüyle tekrar bakacağım :) 

16 yorum:

  1. çok şeker olmuş vallahi güle güle okudum :) yılaaaaan vardı replik memoli dizisi :) ondan sonraaa çıngıraklı yılan var bak çıngırakla yapılabilir sahnedee :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, elinize sağlık, ben keyifle ve gözümde canlandırarak okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sağ olsun, eşim hemen eleştirdi. Hababam sınıfı olmasaymış, normal öğrenciler olsaymış, "ulan" kelimeleri olmasaymış... Bakalım değerlendirmeye alacağım :)

      Sil
  3. Hababam sınıfını gözümde canlandırdım. Kaleminize sağlık, keyifliydi.:)

    YanıtlaSil
  4. Skeç yazmaktan vazgeçme, potansiyel var, bu ikinci kez gelip okuyuşum:) Oynanırken kaydet ve blogda yayınla.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Aslında baya keyifli geldi skeç yazmak bana da ama esprileri planlamak ve aktarmak biraz zor. Şimdiki çocuklar o eski Hababam sınıfı filmlerine, karakterlerine pek aşina değiller. Önden filmlerden kesitler izletip epeyce çalıştırmak gerekecek. Umarım aklımdakine yakın bir şey koyabiliriz sahneye :)

      Sil
  5. yeey spama bakıyosunmuuu ilk yorumu ben dapmıştım galbağ :)

    YanıtlaSil
  6. eee gayet güzel olmuş vallahi, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Skeç metni çok başarılı, okurken Hababam Sınıfını ve akan yazıları gözümde canlandırdım.
    Eminim çocuklar da keyifle oynayacaklardır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Umarım altından kalkarız çocuklarla :)

      Sil
  8. Çocukları Google Amca yerine kütüphaneye yönlendirmeniz harika Mrs. Kedi. Ayrıca skeç bulamayınca oturup kendiniz yazmaya karar vermeniz de öyle. Üniversiteden mezun olurken yıllık hazırlama komitesi başkanıydım. Bir kapak yarışması açtık arkadaşlarla. Hiçbir müracaat olmasın mı? Ben de oturmuş ilk ve son kez kapak dizaynı yapmıştım:)) İş başa düşünce yaratıcılık harekete geçiyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okul söz konusu olunca genelde her şeyi oturup kendim yazıyor çiziyorum çünkü maalesef tam aradığım gibi bir şey bulamayınca karşıma çıkan şeylerle yetinemiyorum. Tam istediğim gibi bir şey olması için kendim yazıyorum çiziyorum genelde Mr. Kaplan :) Ünite özetleri, sınavlar, testler, ödevler... İyi ki yazmayı seviyorum yoksa işim zormuş :)

      Sil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...