Pazar, Ocak 07, 2024

Yirmi Kavanoz Yemek, Mandalinalı Ayvalı Kereviz ve Kadayıflı Muhallebi

Delirdim Sevgili okur...

Cuma akşamüstü, Pazartesi günü olup kurtulacağımı sandığım ameliyatın belirsiz bir tarihe kadar olmayacağını öğrendiğim an itibariyle yavaş yavaş değil baya paldır küldür delirdim. Ağladım, bağırdım, çağırdım; tekrar ağladım, tekrar bağırıp çağırdım. Sonra cumartesi günü kalkıp hiçbir şey olmamış gibi alışveriş yapıp yemek pişirmeye başladım. Şu an balkondaki dolapta yirmi kavanoz konservelenmiş yemek var. Yetmedi üstüne kadayıflı muhallebi ve mandalinalı ayvalı kereviz de yaptım. Nerdeyse unutuyordum bir de kıymalı bezelye yaptım.


Kavanozladığım yemekler:
Barbunya - Yeşil Mercimek Yemeği - Tarhana - Mercimek Çorbası - Nohut - Taze fasulye 

Yemekleri yapıp kavanozlamayı önceden planlamıştım. Ameliyat sonrası yatmam gerektiği için yemek işini önden halledeyim diye. Ameliyat ertelendi; ortada fol yok, yumurta yok ama işte yemekler hazır!? Yemek pişirirken arkadaşlarım aradı, nasılım diye. Onlarla konuşurken de ağladım. Sonra telefonu kapatıp hıçkıra hıçkıra dolu dolu ağladım. Sonra yürüyüşe çıktım. Eve dönerken akşama misafir çağırdım. Hazırlık yaptım, bekliyorum gelmelerini. 

Ağlama halim gidip gidip geliyor. İçimde volkanlar patlıyor, bi'  ağlayıp bi' bağırınıyorum. 

Böyle git-gel kötü şöyle tam olsa, tertemiz delirsem de kurtulsak topluca!

23 yorum:

  1. Selam sürpriz (ameliyat) sizi çok üzmüş. kendinizi bu kadar yıpratmayın. Bak ne güzel kavanozda yemekler yapmışsınız. Hayırlısı, duygularınızı anlıyorum haklısınız. kendinizi bu kadar hırpalamayın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Keşke kendimi yıpratmamayı becerebilsem. Yemekler her koşulda iyi oldu :) Teşekkürler. Sevgiler..

      Sil
  2. İnsan kendisini bir oluşa hazırladıktan sonra böyle bir belirsizlik içine düşünce, ne kadar sinirlense, üzülse, hatta delirse yeridir. Gerçekten kolay değil, bu durum. Sabır diliyorum, umarım en uygun zamanda ve şekilde sıkıntılar aşılır ve işler yoluna girer.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşimden duymak istediğim cümleleri siz yazdınız. Çok teşekkürler. Sevgiler :)

      Sil
  3. ah canım ya...belirsizlik kadar insanı yıpratan az şey var şu hayatta. Ama yine de, kaderci bir yaklaşımla, "böylesi hayırlısıymış" demek yapılabilecek en iyi şey. bir de totem yapıp, hepimiz, senin adına "kuyruksuz kedi, tez zamanda hayırlısıyla ameliayt olup kurtulsun, sağlığına kavuşsun" diye dilek dileyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım işe yarar :) Hayırlısı... Çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Geç olsun güç olmasın. Yemek kavanozlamayı nasıl yapıyorsunb? kaç gün saklıyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemekler pişince ocağın altını kapatmadan kaynar hâlde temiz kavanozlara doldurup yeni kapak ile sıkıca kapatıyorum. Konserve mantığı. Soğuyana dek oda sıcaklığında kalıyor, sonra güneş ışığı almayan balkon dolabında ya da buzdolabında muhafaza ediyorum. Yemeğine bağlı olarak değişiyor ama en az 1-2 ay dayanıyor bu şekilde. Açtıktan sonra normal yemek gibi 2-3 gün içinde tüketilmesi iyi olur. 2 haftalık hazırladım ben bu kez.

      Sil
    2. Teşekkür ederim bu bilgi için.

      Sil
  5. Haydi bakalım! Kuyruksuz Kedi'ciğimin talihsiz serüveni yanında lafı olmaz ya, yorumum spama kaçmış, sanırım. :)

    YanıtlaSil
  6. Sorun benden mi kaynaklı bilemiyorum ancak siz ve baika blogların da metinleri okuyamayacağım bir fontta görüntülendiği için yazınızı okuyamıyorum,okuma listesinden okuyabildiğim kadarına yorum yapmakla yetineceğim bu yüzden (bağışlayın)belirsizlik insanı bazen ciddi anlamda cığırından çıkartıyor sakin kalmak için yemekse yemek kavanozsa kavanoz umarım içinizdeki negatif enerji tamamen buhar olup gitmiştir,sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fontla ilgili başka bir yorum almadığım için sorun sizin tarafta bir aksaklıktan kaynaklanıyor sanırım. Telefondan mı okuyamıyorsunuz, bilgisayardan mı? Ona göre çözmek için bir bakayım, araştırayım. Desteğiniz için teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
    2. Sanırım haklısınız ilk yorumu bilgisayardan yazmıştım şimdi telefondan bakınca hersey normal görünüyor kesinlikle sorun benden kaynaklı bundan böyle cepten okurum bilgisayar sorununa da bakacağım ilk fırsatta,kolaylıklar diliyorum sevgiler.

      Sil
  7. ameliyat olacağı için etrafına bu kadar fayda sağlayan birini daha görmemiştim:)vardır bir zamanı yorma kendini geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Etrafıma faydadan çok zararım oldu maalesef :( Eşime ayrı bağırdım, kızıma ayrı... O kadar yemek yapacağıma bağırıp çağırmadan sakinleşmeyi becwrebilseydim daha iyiydi ama işte elimde değil. Bugün daha iyiyim.

      Sil
  8. Sürecin kendisinden daha yıpratıcı beklemek, ne kadar teselli edici sözler de yazsak boş, yaşayan bilir. Yine de önemli olan sağlıkla sonuçlanması, su akıp yolunu buluyor. Afiyetle yiyin o yemekleri her şey olup bittiğinde. İyi haberler almak dileğiyle sarıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben de kocaman sarılıyorum size 🥰

      Sil
  9. Ellerine sağlık.. Umarım bazı işler hallolunca kendini daha iyi hissetmişsindir <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terapi gibi geldi Canım Ceren'im <3
      Üstüne de ağlayıp yürüyüşe çıkınca baya toparladım. Bugün okula gidip geldim, gündemim değişti biraz. Zihnimi uzaklaştırmam lazım sorun olan alandan :))

      Sil
  10. Sürecin kendisi ayrı dert çektiğin ağrılar vs ayrı dert ve asıl bu belirsizlik apayrı bir dert. Hayatını planlı yaşamayı seven insanlar için zulüm resmen. Umuyorum tez zamanda bir tarih verilir ve çözülür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Çözüldü. Dün oldum ameliyat.

      Sil
  11. Harekete geçip birşeyler yapmak iyi gelmiştir. İnsan durdukça iyice doluyor .

    YanıtlaSil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...