Cuma, Nisan 30, 2021

Bir Limon, Bir Çiçek

Geçen yıl ektiğim limon çekirdeği büyüyor yavaş yavaş :) 

Şu limonu geçen sene okullar yeni kapandığı zamanlarda ekmiştik Arya ile. Zaman nasıl geçmiş! 1,5 yıldır yasaklarla, açılmalarla, kapanmalarla yaşıyoruz. "Evde kal", "Hayat eve sığar", "Maske, mesafe, temizlik"... sloganları havada uçuyor. Ama şimdi birbirimizi hiç kandırmayalım, bir çoğumuz için Hayat eve sığmıyor! 

İlk zamanlardaki en ateşli sosyal mesafe taraftarları bile artık yasakları delip sevdikleriyle, eşle dostla görüşüyor çünkü insan doğası gereği sosyalleşmeye meyilli bir varlık. Tabi ki eskisi gibi sarmaş dolaş, can ciğer, kuzu sarması modunda değil hiç kimse ama işte yine de buluşup görüşüyoruz bir şekilde. 

Tam ne güzel havalar da ısındı, park, bahçe, sahillerde mesafeli mesafeli görüşürüz artık derken tam kapanma geldi ki evlere şenlik!  Biz çoğunluğa göre oldukça şanslıyız çünkü deniz gören balkonlu bir evde yaşıyoruz. Balkonu da epeyce yeşillendirdik. 1 haftadır hep balkondayız :) 

Tüm fotolara şarkı ekledim. Bakalım ne çıkacak şansınıza :)






Dipnot: Avocado şarkısı için özür dilerim dicem ama itiraf ediyorum ki ben çok sevdim klibi ve melodiyi :)))) Nasıl da eğleniyorlar, kıskanmamak elde değil :D

30 yorum:

  1. Benim de var bir limon ağacım balkonda. Ya da portakal ya da mandalina. Bilmiyorum hangisinin çekirdeği tuttu. Bir kiraz var. Çam var. Sanırım biri de kayısı. Diğer ikisini bilmiyorum, çiçek açınca anlayacağım. Güneş almayan balkon olunca saksıya sokuşturduğum çekirdekler büyüyor :)

    Bring me flowers çıktı bana ama hepsini dinledim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Ben de portakal çekirdeklerini de ektim bu sene, çıkmaya başladılar minnacık :D Senin balkonuna bayılıyorum zaten, mis gibi <3 <3 <3 Çiçek açınca mutlaka foto koyup söyle ne olduklarını :D

      Sil
  2. Canım benim senin elinden taş olsa yeşillenir ya, muhteşem!
    Daha güzel manzaa da yoktur bence! Hiç anlamadan geçsin bitsin bu kapanma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Candan ötem ilk başta her şey yeşilleniyor da sonradan arada kayıplar veriyoruz bazen. Ben de istikrar yok, bakım aşamasında çuvallayabiliyorum bazen :D Koca yaz eve kapandık, şimdi 18 gün kolay olacak gibi geliyor bana. Umarım şipşak gelip geçer :)

      Sil
  3. hımmm bu balkonda içki yasağını delceniz tabii dikkat edin karaciğer sağlam kalsın :) bana çiçek getir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasaklar delinmek için vardır tabi ki :))
      güzel şarkı di mi :)

      Sil
  4. ben de avokado yetiştiriyorum hatta bir tanesini annemlere verdim bahçeye diktiler yakında aşılamasını da yapacaklar :) yalnız o ne güzel balkon insan oradan ayrılmak istemez ki yaa müthiş manzara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa aşılama derken? nasıl yapacaklar anlatır mısın bana da?

      Sil
    2. Çekirdekten bu şekilde yetiştirilen ağaçların meyve verebilmesi için meyve verebilen başka bir ağaçtan alınan bir dal büyüttüğümüz fidana ekleniyor. aşılamanın çeşitleri var ben de tam bilmiyorum da ziraatçı bir tanıdık veya etraftaki köylerden işi bilen çiftçilerden filan sorularak uygulama yapması rica edilebilir bizimkiler de tanıdık bir ziraatçı abiye soracaklar :) meyve veren ağacın dalını değişik tekniklerle taze fidana ekliyorlar çok ilginç bir şey gerçekten :)

      Sil
    3. Aşılamayla ilgili azıcık bilgim vardı ama farklı tür ağaçları birleştirmek için yapılıyor sanıyordum. Yani böyle avokado çekirdeği büyüyünce kendiliğinden avokado verir sanmıştım. Demek ki meyve veren bir avokado bulup aşılamamız gerek. Bir araştırayım bakalım bulabilecek miyim. Anlattığın için çok teşekkürler :)

      Sil
    4. aslında o amaçla da kullanılıyor tabi ki. ağaçların tohumdan yetişirken aşılanmasının sebebi yediğimiz meyveden farklı gelişim gösterebilme ihtimali yüzündenmiş. yani gelecekte bir ihtimal meyve verse bile bu istediğin türde olmayabiliyormuş. biraz karışık bir konu. yediğimiz meyvenin ağacının da halihazırda aşılanmış bir ağaç olmasından kaynaklanan bir sorunmuş sanırım. Yani mesela aşılanmış bir limon ağacından gelen meyvenin çekirdeği olabilir senin limon, o zaman da gelecekte vereceği meyve limon olmayabilirmiş. veya verimsiz olabilir veya hiç meyve vermeyebilir. bu ihtimaller yüzünden aşı sağlıklı meyve veren bir ağaç elde edilmesi için gerekliymiş :)

      Sil
    5. Yani en başta yine bizim yaptığımız müdahaleler yüzünden böyle o zaman :) ilginçmiş cidden. Açıklamalar için çok teşekkürler :)

      Sil
    6. evet yine bizim müdahalelerimiz yüzünden :) rica ederim kii :)

      Sil
  5. ben çok beğendim avocado şarkısını. bugün yüzümü güldüren nadir şeylerden biri oldu diyebilirim hatta :) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de birkaç kez dinledim ve bol bol güldüm :D seni de güldürdüğüme sevindim :)

      Sil
  6. Sitting in the balcony :-)) Her ne kadar tramway yolu gören bir balkonumuz olsa da, bu havalarda güzel geliyor :-) Keyifli Mutlu hafta sonları 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Balkonlar, camlar, kitaplar, müzik olmasa ne yapardık :)

      Sil
  7. Balkondan içeri hiç girmeyin derim.:)

    YanıtlaSil
  8. Ah unuttum ben. Tembel ben. Ekerim diye kenara koydumdu kaldı öyle köşede çekirdekler. :))
    Şükür bizde de balkon var. Deniz yerine cadde görse de yetiyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, bir dahakine ekersin :) Havadar olsun da caddeye baksa da olur, dağlara baksa da olur :)

      Sil
  9. Oyyy bayıldım.. Ben de avokado büyütmüştüm çekirdekten. Nasıl şevklendirdin beni <3 avokado şarkısına bayıldımmm, sabahımı gülümsettin :))) teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an açtım avokadoyu bangır bangır, eşimi uyandırmaya çalışıyorum. Umarım o da gülümser :))))

      Sil
  10. Limonlarımız yaşıt galiba. Boyları da yaprak sayıları da aynı. Yalnız bende 2 tane var. Hangisi güzel gelişirse onu elde tutacağım. Benjamine benziyor çok güzel bir salon bitkisi bence. Yakından bakayım diye tıklayınca açılan şarkı hoşmuş. Ve tam bizlik tabii ki. Çok manidar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de 2 tane var :) Yalnız diğeri bu kadar büyümedi ve yaprakları yavaş yavaş kurumaya başladı. Eşim onu başka bir saksıya alıp yerini değiştirdi, belki düzelir diye. Bitkilerin büyümelerini seyretmek mutluluk veriyor insana :)

      Sil
  11. Ah, evinizin balkonundan ne güzel bir deniz manzarası. Limon ağacının iyi büyümeye başlamasına çok sevindim.
    Bir de ektiğim limon tohumlarını bekliyorum.
    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Umarım sizin limonlar da büyür. Endonezya'ya selamlar :)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam kapanma bizim buralarda yarım kapanmadan bir tık daha rahat. Sadece butik ve ayakkabıcılar kapalı, parklar lebaleb:) Cadde trafiği normal zamanlardan farksız.
      Seçimim Eddie Cochran - Sittin' In The Balcony. Benden bir nesil önce. Eddie Amca'yla annem aynı yıl doğmuş. Bu Elvis döneminin bütün şarkılarına bayılırım o ayrı:))

      Sil
    2. Bizim burdaysa ilk kez daha sıkı kontrol yapılıyor. Alışverişe giderken bile kontrol ediliyoruz, sokaklarda vızır vızır polis var. 2 gün inanılmaz sıcak oldu, normalde kesinlikle deniz sezonunu açardım ama polislere yakalanırım diye cesaret edemedim :(
      Bugün hava bızdu da biraz olsun avundum, zaten hava da kapalı, dışarı çıkılmazdı diye :)))

      Ben de Elvis dönemi şarkılarına bayılıyorum :)

      Sil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...