Cumartesi, Şubat 26, 2022

10. Yıl

Bugün Evrim'le 10. evlilik yıl dönümümüz. 16 yıldır beraberiz, 10 yıldır evliyiz. Peki neden 26 Şubat? 

Ben ne zaman önemli bir şey yapacak olsam öncesinde illa ki bir aksilik, bir hastalık, bir kayıp yaşanıyor ailede. Üniversitede Work&Travel için ücretsiz gidiş hakkı kazandığım yıl annem vefat etti gidemedim. Sonraki yıl anneannem felç oldu, kardeşimle ikisini bırakıp yine gidemedim. Evrimler'in beni anneannemden istemeye geleceği sene aynı gün içinde benim ayağım kırıldı ve anneannem vefat etti. Tüm planlar iptal oldu. Daha bir sürü benzer şey işte. Merak edenleri şöyle alayım. Hâl böyle olunca evlilik işini uzatmayalım, yaz kış demeden en yakın vakitte evlenelim dedik. Evrim'in anne-babası da 26 Şubat'ta evlenmişler. Biz de onlara mini bir jest olsun madem diyerek aynı tarihi seçtik. 

Beni azıcık tanıyan bile bilir, bir daha dünyaya gelsem evlenmem ama oldu da evleneceksem de yine Evrim'le evlenirim. Çünkü onu her koşulda seviyorum. O da beni her koşulda seviyor. En b.ktan yanlarımı bile saklamak zorunda hissetmediğim, ne olursa olsun beni sevmekten vazgeçmeyeceğine inandığım ve yanında tamamen kendim olduğum tek insan Evrim. Onunlayken tüm kusurlarımla ben olabiliyorum ve beni bana rağmen o kadar çok seviyor ki... Bunu kelimelerle anlatmak zor :) 

16 yıldır beraberiz ve her gününde Evrim'i sevdim. Yıllar içinde sevgim defalarca kez şekil değiştirdi. Azaldı, çoğaldı. Bazen delice tutkuyla, aşkla sevdim, bazen ev arkadaşımı sever gibi, bazen onsuz nefes alamayacakmış gibi, bazen en yakın arkadaşım gibi, bazen eski bir arkadaş gibi, bazen yeryüzünde tutanabileceğim ondan başka hiçbir şey yok gibi sevdim. Şekli ve yoğunluğu değişse de 16 yılın bir günü bile onu sevmeden geçmedi. Çekip gitmek istediğim anlarda hatta çekip gittiğimde bile onu sevdiğimi biliyordum. 

Evlilik gerçekten çok zor bir yolculuk. İnişler çıkışlar, bitmeyecekmiş gibi gelen sıkıcı düzlükler... Bir tepeyi zor bela tırmanıp manzaranın tadını çıkardığımız anlar pek güzel ama az ötede yine zorlu yokuşlar ve o sıkıcı düzlükler bizi bekliyor. İşte o zor ya da sıkıcı zamanlarda birbirinizi öldürmeyeceğiniz bir yol arkadaşı bulmak büyük bir şans. Hep diyorum Evrim değil de başkası olsa beni çoktan kör satırla doğrardı. Ha tersi de geçerli tabi! Evrim değil başkası olsa çoktan derdest edip kapıya koyardım :))

Ben, o kadar bencilim ki sevdiğim biri için kendimden vazgeçebilmem çok zor. Bu yüzden evlilik her gün her saniye büyük bir mücadele benim için. İçim giderken dışım kalsın diye kendimi ikna etmek zorunda kalıyorum sık sık. İçimden bir ses kalk gidelim diyor, ben otur m.k yeme diyorum her defasında. Çünkü biliyorum iş gitmekle bitmiyor. Oldu ki gittim; dönüp dolaşıp geleceğim en iyi nokta yine Evrim'le bugün olduğum nokta ki bundan çok daha kötü de olabilir sonuç. Yani gitmek uzun vadede bir çözüm değil aslında. 

Bu arada bu mevzuyu Evrim'le konuşunca Evrim "Yine dünyaya gelsem yine evlenirim ama seninle değil. Bu kez şansımı başkasıyla denerim" diyor :))) E adam haklı, dağılalım beyler, bayanlar :))) 

Yazımı Evrim'le birbirimize mesaj olarak attığımız ilk şarkılarla bitireyim :) 





19 yorum:

  1. Yakınların için Allah rahmet eylesin. Bayağı talihsizlik yaşamışsın.
    Allah mutluluklar versin size. Evlilik kolay bir süreç değil gerçekten. İnsan bazen hiç evlenmesem nasıl olurdu diye düşünüyor ama ona da bir yanıt bulamıyor. Ben kendi açımdan uyumlu bir insanım, yeterince anlayış da gösteriyorum ama karşındakinden de aynı şeyi bekleyince bu durum çok batıyor bana. Artık beklentilerimi düşürünce bunu da pek takmamaya başladım. Gamsız insan her zaman daha mutlu bunu fark ettim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:) Kesinlikle gamsız olmak ve çoğu şeyi takmamak gerekiyor evlilikte :))

      Sil
  2. Sağlıkla ve huzurla geçsin bundan sonrası da, evladınızın güzel günlerini görün, o büyüdükçe evlilik daha farklı bir şekil alıyor, hele de torun gelirse, ev arkadaşınızla :) birlikte aklınız fikriniz ona düşüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da dediğiniz gibi olacak sanırım bu gidişle :))

      Sil
  3. O kadar güzel yazmışsın ki. Gerçekten doğru, sanırım sevmek denen şey de böyle bir şey, iyi günde kötü günde.. Nice 10, 16 yıllarınız olsun, sevginiz şekilden şekile girse de bakî kalsın dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Candan ötem en çok sen biliyorsun bizim evin ve benim deli hallerimi, gelgitleri, fırtınaları, gidemeyip kalışları... Umarım bakî kalır sevgimiz bir bu kadar daha ve daha ötesine :)

      Sil
  4. Ben yanılmam:) Çok tatlı bir yazı, soluksuz ve gülümseyerek yürüdüm. Dünyanın en güzel meziyeti var sende, farkındalık. Evrim'de de farkındalık, artı terlik fırlatmak yerine sakince bakabilme ve seni başından beri fark etmiş olmak ve sevmek tabii ki, her koşulda:) 100. yılı da bir görelim bakalım!

    Şimdi dilimizi ısırıyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her evde bir deli bir de daha az deli var sanırım :))) Bizim evin az delisi Evrim, çok delisi benim :D Annemlerin (Evrimin kiler) 43.yılı bu yıl. Önceden çok uçuk geliyordu 30-40 yıl ama son zamanlarda normal gelmeye başladı :)

      Sil
  5. Nice güzel günlere beraber mutlu huzurlu saglıklı ulaşmanız duasıyla kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sağlık olunca gerisi kolay zaten :)

      Sil
  6. Mutluluk inişleriyle çıkışlarıyla daim olsun. 💖🌹🙏

    YanıtlaSil
  7. oleeey maşallah cicileer :)

    YanıtlaSil
  8. Nice mutlu senelere, dostlukla, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. Tebrik ediyorum her ikinizi de Mrs. Kedi, nice on senelere:)) Yazdıklarınızı dikkatle okudum ve size hak verdim. Evlilik hem güzel hem zor. Yürütmek gerçek bir sanat ve bazen sabır işi. Referans verdiğiniz yazı sizi ilk tanıdığım yazıydı ve görür görmez okumaktan vazgeçtim. Hâlâ kendime güvenemiyorum. Bu sizin dokunaklı yazmanızdan mı yoksa olayların beni derinden etkilemesinden mi bilmiyorum.

    Her şey iyi güzel de beni şok eden Evrim'in cevabı. "Yine dünyaya gelsem yine evlenirim ama seninle değil. Bu kez şansımı başkasıyla denerim" ya bu kavgada söylenmez. İçinden geçse de yüzüne karşı söylenmez. Evet sizin ilişkiniz gerçekten de orijinal:) Aynı soruyu kendime sorsam ne derdim acaba? Mükemmeli bulmak imkânsız. Benim her şeye rağmen bulabileceğim en iyilerinden biri eşim. Biliyorsunuz evlilik tamamen bir şans işi:)) Mutlu yıllar size Arya ile hep birlikte uzun sağlıklı günler dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mr.Kaplan, Evrim bana hiç yalan söylemez ki onunla ilgili en çok sevdiğim şeylerden biri de bu :) Üstelik adam haklı şansını başkasıyla deneme konusunda :D Yani kızmayacağımı biliyor :D Biz böyle konularda çok rahat konuşuyoruz birbirimizle :) Evlilik zor iş gerçekten ama hayatta mükemmel diye bir şey olduğuna inanmıyorum ben zaten :) Size ve eşinize de birlikte sağlıklı nice seneler dilerim :)

      Sil
  10. Kutlu olsunnnn:)))
    Can't Take My Eyes of You çok sevdiğim bir şarkıdır. Güzel bestedir. Gençler bilmez sanırdım mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
  11. Kocamla kavga ettiğim şu günde bu yazı bana ay evet ben bu hislerin hepsini biliyorum dedirtti.
    Sizi canı gönülden kutlarım, nice güzel yıllarınız olsun inşallah.
    Ben bi daha dünyaya gelirsem erkek olmak istiyorum, evlilik gibi düşüncem de yok yani yalan söylemek istemem. :D
    Can't Take My Eyes Of You bana rahmetli Heatht Ledger'in oynadığı eski gençlik filmi 10 Things I Hate About You (sanırım adı buydu) filmini anımsattı.
    Gidip o sahneyi bulayım en iyisi. :D

    YanıtlaSil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...