Cuma, Şubat 04, 2022

İçi de dışı kadar güzel!

Önceki yazımda Erzurum'daki tarihi yerlerden fotoğraflar paylaşmış ama içlerini gezemediğimizi yazmıştım. Bu sabah kahvaltımızı yapıp yola düştük.  İlk olarak Atatürk Evi'ne gittik.

Atatürk Evi'nden çıkıp ana cadde üzerinden düz devam edince Yakutiye Medresesi'ne vardık.

Medresedeki tüm oda kapıları yarı boyutunda yapılmış. Sebebi saygıdan eğilerek girmek ama bence bu şekilde zorlama olması olayım özüne ters. O saygıyı zorla göstertmek... İçinden gelen zaten odaya girerken kendi eğilirdi, ufacık kapı yüzünden mecburen değil. Neyse...

Yakutiye Medresesi'nden sonra Erzurum Kalesi'ne gittik. Kalenin içinden geçerek saat kulesine tırmandık. Kuleden Erzurum manzarası muhteşem!

Kaleden çıkınca hemen caddenin karşısına geçip Çifte Minareli Medrese'ye girdik.

Medresenin camından gözüme bir kümbet çarpınca sıradaki istikametimiz de belli oluverdi :)

Kümbetlere giderken Erzurum Müzesi yazan kocaman bir bina görmüştük ama müze binası yeniymiş ve henüz ziyarete açılmamış. Bunu duyduğumuz an Arya ile bir ağızdan "Olsun, seneye geldiğimizde gezeriz!" dedik ve birbirimize bakıp gülmeye başladık :)

Bu kadar çok dolaşınca doğal olarak karnımız acıktı; müzeye giderken gördüğümüz konakta yemek yemeye karar verdik. Arya mantı yedi, ben de lor dolması; ikisi de çok lezzetliydi :)

Karnımızı doyurduktan sonraki durağımız buz pateni pistiydi. Daha önce Erzurum'da yaşamış olan bizim okuldan öğretmen bir arkadaşım bahsetmiş, Arya'yı mutlaka götür, çok sever demişti. Tam da dediği gibi Arya bayıldı buz pistine. Hemen arkadaş edinip pistin buzunu attırdı :))

Listemizde buz pistine de tik atınca son hedefimiz olan Kongre Binası'na geçtik. Kongre binasının içinde resim sergisi vardı. Arya'yla hayran hayran gezdik :)

Kongre binasından çıktığımızda otobüsümüzün hareket saatine 1 saat 15 dk vardı. Markete gidip yolculuk için bir şeyler aldık. Sonra da Erzurum'la vedalaşmadan önce bir kez daha Cağ kebabı yemek için Koç Kebap'a gittik :D Bu kez üstüne kadayıf dolması da yiyerek ritüeli eksiksiz tamamladık :)))

3 gün 2 gecelik Erzurum gezimizin tek kötü yanı eve dönüş kısmı oldu. Bu kez kısa yoldan, Artvin üzerinden dönelim dedik ama otobüs o kadar korkunç ki anne - kız keşke yol yine 8,5 saat sürseydi de gelirken bindiğimiz rahat otobüsle dönüyor olsaydık diye düşünmeden edemedik. Bu son zorluk nazar boncuğu olur da evimize sağ salim varırız umarım :)

Güncelleme: Evdeyiz 🤗😊

1. güzelmiş gezi. erzurum deyince cağ kebabı ve dolma gibi bir tatlı var o geliyor aklıma :)

2. Buz pistine, kalenin tepesinden Erzurum manzarasına, yediğiniz yemeklere, resim sergisine B A Y I L D I M!!! :))) Sizi tebrik ediyor ve kucaklıyorum sevgiyle :) <3 bir sonraki gezinizi merakla bekleyeceğim :)

1. Çok teşekkürler Momentoscum 🥰 Ben de bu gezi, bir dizi anne-kız gezimizin ilkiydi gibi hissediyorum 🤩

3. aa bu yazına saat 16 da yorum yapmıştım ama gelmemiş demekkisi benim yorum, kar ve yemek güzel dicektimdi :)

1. Yok gelmedi önceki yorum ama genel bir sorun vardı galiba o arada hiçbir yorum gelmemiş.

4. Çok güzelsiniz siz, daha bol bol analı kızlı gezmeler diliyorum. :) Resmen canım çocuğumla seyahat çekti. :D

1. Çok teşekkürler :) Çocuk büyüdükçe kolaylaşıyor işler, siz de yaparsınız umarım en kısa zamanda :)

5. Gerçekten de hem gezdiğiniz, gördüğünüz ve yediklerinizle gezinin hakkını vermişsiniz. Yakutiye Medresesinin oda kapıları ilginçmiş, düşüncenize katılıyorum:) Güzel gamzeli Arya da bayılmıştır bu geziye. Neşeniz daim olsun:)

1. Hiç zorla saygı olur mu? Olmaz değil mi Mr.Kaplan? Arya bayıldı gezinin her anına, hevesle "İleride ben de kızımı getireceğim Erzurum'a" deyişini görmeliydiniz :D

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...