Perşembe, Şubat 03, 2022

Bundan da geri kalmadık

Anne - kız Erzurum'dayız!

8 saat süren bir otobüs yolculuğu sonunda dün geldik. Biletleri internetten almıştım ve internette yolculuk süresi 3 saat olarak gösterilmişti. Artvin üzerinden gelinirse tüneller sayesinde yol gerçekten 3 saat sürüyor ancak bizim bindiğimiz otobüs Trabzon üzerinden geldi. İlk başta yaşadığımız şok ve hayalkırıklığını atlatınca yolculuk eğlenceli bile geçti diyebilirim. Arya ile koltuk arkalarındaki ekrandan okey oynadık bol bol. Etrafa bakındık, uyuduk uyandık, tıkındık :))

Erzurum'a varınca ilk iş dönüş biletlerimizi değiştirmek oldu. Artvin üzerinden 3 saatlik yolculuğu garantileyince şehir merkezine gitmek için halk otobüsü beklemeye başladık. Polis evinden yer ayırmıştım ve şansımıza terminalden geçen tek otobüs polis evine çok yakın bir duraktan geçiyormuş. Polis evi de çarşının ortasında :) Odaya çıkıp eşyalarımızı bırakır bırakmaz yemek için dışarı çıktık ve tabi ki Cağ Kebabı yedik. Daha önceden buraya gelen arkadaşlarımız Koç Cağ Kebap'a gitmemizi önermişlerdi. Google Haritaları kullanarak 20dk.da ulaştık. Yerler fazlasıyla buzlu olduğu için biraz zorluydu ama sonuca değdi :)

Dönüş yolunda Rüstem Paşa Bedesteni'ne rastlayınca girip gezindik.

Yolumuza çıkan ışıklandırılmış kabartmalara kayıtsız kalamadık :)

Bu fotoğrafı çeker çekmez şarjım bir anda bitti ve telefon kapandı. Neyse ki yolu az çok bulmuştuk. Tatlı alıp odamıza geri döndük. Biraz amiral battı ve mayın tarlası oynayıp uyuduk.

Sabah erken kalkıp hızlı bir kahvaltıdan sonra taksiyle Palandöken kayak merkezine çıktık. Anne - kız o kadar acemiyiz ki gözüne far tutulmuş tavşan gibi bakındık bir süre :))) Sonra kayak takımı kiralayıp Arya için özel ders ayarladım. Arya'yla kayak hocası çalışırken, hoca benim de acemi olduğumu anlayıp bana da gösterdi birkaç püf noktası. Onlar pistin tepesine çıkıp çıkıp kayarken ben aşağıda tek başıma çalıştım biraz. Arya'nın kayışını izlerken gözümden gururla karışık mutluluk göz yaşları döküldü bir anda. Annelik çok acayip bir şey :))) Arya'nın 50 dk.lık dersi bitince bu kez yukarı beraber çıktık. Ben de 3-5 kez düşe kalka çözdüm mevzuyu :)) Artık acemi pisti anne-kız bizden sorulur diyebiliriz :P

Arya yorulunca gidip kapalı alana oturdu ben 3-4 tur daha kaydım ve inanılmaz keyif aldım. Ama eğlenceli olduğu kadar yorucu da kaymak. Saat 3 olduğunda pilimiz bitmişti. Yine arkadaşlarımın önerdiği Kapsül Cafe'ye gidip bir şeyler yedik ve dinlendik.

Arkadaşlarım bir de yukarıda Küre isimli bir cafe olduğunu söylemiş, ona da teleferikle çıkın demişlerdi. Teleferik için bilet almaya gittiğimizde pistlerin kapanacağını ve cafe için süremizin yetmeyeceğini söylediler. Zaten hava da aşırı soğumıştu ve rüzgara karşı açık teleferiğe binmek Arya'ya çok cazip gelmiyordu. Taksiye atlayıp sıcacık odamıza döndük :)

Odada biraz dinlenip enerji topladıktan sonra yine düştük yola. İlk olarak yakınlardaki tarihi yerlere gidelim dedik. Atatürk Evi ile başladık ama maalesef kapanmış, yarın sabah tekrar gideceğiz.

Atatürk Evi'den sonra adım adım yolumuzun üzerindeki tarihi yerlere gittik.

Yakutiye Medresesi

Lala Paşa Camii

Tarihi Erzurum Evleri

Erzurum Kalesi

Çifte Minareli Medrese

İçlerini gezemedik, yarın aynı sıradan tekrar deneyeceğiz şansımızı. Dolu dolu geçirdiğimiz bir günün ardından yorgun argın ama  çok mutlu döndüm odamıza :) Ben bu satırları yazarken Arya ödev yapıyor. Az sonra beraber çizgi film izleyip uyuyacağız.

Yarınki maceralarımızı da anlatırım yine :) Bir "Olacak O Kadar" klasiği ile bitiresim geldi:

1. Ay ne tatlı gezmişiniz anne-kız, sefanız olsun, içinize sinsin. Kardeşimle gittiğimiz geziler geldi aklıma, şu pandemiyi yollasak da yine gezsek gönül rahatlığıyla...

1. İyi ki gelmişiz sevgili Leyla Dalı. Anne - kız çok eğleniyoruz. Birlikte stresten uzak sadece eğlenip gülerek vakit geçirmek çok güzel :)

2. ya ne kadar güzel yapmışsınız. şahane bir gezi olmuş. bu arada pek severim cağ kebabını. bir daha yerseniz benim için de yiyin :)

1. Yarın gitmeden bir tur daha yemek istiyorum fırsat olursa, yiyebilirsem söz bir şişi sizin için olsun :)

3. Anne-kız keyfiniz daim olsun, iyi tatiller:)

4. Sizi temin ederim ki bu kez yazının tamamını okudum görseller harika keyifli bir gezi olmuş Ne mutlu size, Mutluluğunuz daim olsun.

1. Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Keyifli bir gezi oluyor gerçekten.

5. İşte kız annesi olmanın en güzel yanı , onunla yapılan her şey mükemmel olsa gerek :) en güzel gezi arkadaşı ;)

1. Her şey mükemmel desem yalan olur :D Kan, ter, gözyaşı içeren günlerimiz de var maalesef :))) Ama gittikçe güzelleşiyor birlikte bir şeyler yapmak :) Ergenliğe kadar böyle tatlı tatlı devam ederiz diye umuyorum. Sonrasında yine boy veririm ergenlik denizinden :)))

2. o zaten anneliğin olmazsa olmazı,kanter gözyaşı. Şu sizdeki kıvama bizim de gelebilmemiz için epey zaman var. Benimki 4 yaşında. Bazen diyorum hadi gel şöyle senle anne kız maltepe sahile inelim, içimiz açılsın. Ihıh diyo , baba da gelsin:d sgsghdhd tokat gibi. Ne zaman avm’de başbaşa kalsak sanırım ben oyuncak dükkanlarında en sevdigi oluyorum:d
      umarım bu durumu zamanla atlatabiliriz,bana hep böyle olacakmış gibi geliyor:)

6. görülmesi gereken yerler kesinlikle, olacak o kadarı da özlemişiim biraz bölümlerini izleyeyim :)

1. Erzurum çok güzel bir şehirmiş. Kocaman caddeleri, tarihi mekanları, kayak merkezi... Her yer yürüme mesafesinde ya da taksiyle 5-10 dk mesafede ki bu da gezip görmeyi çok kolaylaştırıyor. Fırsat bulunca gelinmesi gereken bir yer. Ya da isteyerek fırsat yaratıp gelinmeli :)

7. Off o kadar canım çekti ki ama İstanbul'dan çok uzun sürer otobüs, uçak biletleri malum. :D Gerçi benim oğlum minnak daha ya büyüyünce bizde böyle gezer miyiz? Ay resmen özendim.
    Hele o tarihi yerleri o kadar merak ediyorum ki.

1. Oğlan büyüsün mutlaka gezin :) Bugün tüm o yerlerin içinş de geziyoruz, gün sonunda fotoğraflarla anlatacağım :)

8. Bayıldım, bravo size!! Otobüs ilk etapta can sıkmış ama neyse olayın yönünü çevirmekte maharetlisiniz ikiniz <3 :))

1. Momentoscum yürüyerek gezilebilecek en kolay şehir Erzurum olabilir sanırım. Her yer yürüme mesafesinde ve birbirine çok yakın. Birinden çıkınca gidilecek diğer bir mekan görüş mesafesinde! Arya ile keyiften dört köşeyiz, tüm tarihi yapıları gezdik :) Yemek molası verdik, sıradaki hedefimiz buz pateni pisti :D Ondan sonra da fırsatımız olursa ve kapanmadan yetişebilirsek Kongre Binası ile gezimizi bitireceğiz :)

9. İşte bu. Hayata hem ders hem de hakkını vermek buna derim ben. Şahanesiniz. Helâl olsun anne-kız size:)

Elbette babaya da:)

10. ne güzeeel her şey, kebap ve palandöken en sevdim, tarih taş filan sevmem :) palandökende otelin vardı galiba kayak şeyi, merkezi bilemedim :) bu arada, dün kış olimpiyatları başladı :)

1. Tarih taş falan seviyorum ben :) Büyüleniyorum hatta :) Eskiden soluksuz izlerdik anneannemle kış olimpiyatlarını
      Hâlâ televizyonda veriyorlar mı? Hangi kanal? TRT 2 mi 3 mü veriyor?

2. dün trt 3 teydi, bir de trt spor var, eurosport da da var :)

3. Tamam izleyelim, teşekkürler :)

11. Birkaç ay önce bende oradaydım ve dayanılmaz bir soğuk vardı:) Şu an ki halini tahmin dahi edemiyorum:) Fotoğraflarda harika, iyi eğlenceler:)

1. Erzurum yazınızı okumuş hatta sömestrde biz de anne-kız gitmeyi planlıyoruz yazmıştım :) Hava çok soğuktu ama o kadar güzel vakit geçirdik ki bir noktadan sonra soğuğa pek aldırmadık :)

12. O bölgeleri çok iyi biliyorum ama sizin kadar gezmedim yine de. Hakkını vermişsiniz. Dönüş yolunda bizim yaptığımız barajın yanından geçmiş olabilirsiniz. Ayvalı Barajı, Oltu Çayı üzerinde, Yusufeli'ne yaklaşık 30 km mesafede. Erzurum'un Cağ Kebabı meşhur da, yıllar önce Oltu'nun salaş bir restoranında yediğimiz dönerin tadını unutamam. Kaç porsiyon yedik hatırlayamıyorum, yedikçe insanın yiyesi geliyordu. Ana-kız size keyifli gezmeler:)

1. Evet Yusufeli civarında bir barajın yanından geçtik muhtemelen de sizin bahsettiğiniz baraj Mr. Kaplan :) İnsan tesadüfen bulduğu bazı tatları hiç unutamıyor :) Keşke fırsat olsa tekrar tadabilsek aklımızda yer eden o tatları.

İkigai

İkigai, şu anda okuduğum kitabın adı. Kitabın alt başlığı "her güne mana ve neşe katmak".  Kısaca açıklamak için  Wikipedia 'y...