Pazar, Nisan 17, 2022

Aşk

Ama bildiğiniz "Aşk" değil. Benimki güllaç aşkı :)))) İngilizce'de "Sweet tooth" diye bir tamlama var, tatlıya düşkünlük anlamına geliyor. Ben de sütlü tatlılara çok düşkünüm. Benim için sütlü bir tatlının her lokması mutluluk kaynağı, Aşk gibi :) Bitene dek büyük keyif, bittikten sonra ızdırap olabilir :))) 

Çocukluğumdan beri güllaçı çok severim. Yalnız içinde mümkünse fabrikasyon, yapay kokulu gül suyu olmasın ya da varsa da en doğalından eser miktarda olsun. Her yıl ramazan ayını hevesle bekliyorum güllaç yemek için : D Bu sene beklerken soğuk baklava ile avuttum kendimi. O da müthiş bir tatlı 🤩 

Soğuk baklava yerken aklıma ilk gelen şey ne kadar da güllaça benzediği olmuştu, sanki güllaçın üstü kakaolu olanını yer gibiydim. Bu fikirden yola çıkarak kakaolu/çikolatalı güllaç yapmaya karar verdim. Temel güllaç tarifine bakarken Refika'nın hâlihazırda çikolatalı güllaç yapmış olduğunu görünce oranları üçte bire düşürerek orta boy borcamda hazırladım hemen. Yalnız evde olmadığı için hindistan cevizi ve kiraz koyamadım. Antep fıstığı yerine de evde var olan fındıkla idare ettim 😁

Şu an dolapta dinleniyor. Akşama yemeğe davetliyiz, elimiz boş gitmek olmazdı 😊

Refika'nın tarifini de şuraya bırakayım😉 




21 yorum:

  1. İlginç bir tesadüf oldu, ben de dün yaptım. Bayılırım güllaca. Ayva tatlısı, aşure, güllaç; tatlı deyince ilk aklıma gelen. Oğlum da çok seviyor, o antep fıstıklısına bayılır. Yanımda yok ama onun aşkına fıstıklı yaptım ben de :) Bir servete maloldu ama sonuç da süper oldu :)))) Bu arada bir tüyo, tam orta kata bir küçük paket süt kreması yayarsan lezzet uçuyor. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf süt kreması ile muhteşem olur gerçekten 🤩🤤 Ellerinize sağlık 😊 Ben de Antep fıstıklısını daha çok seviyorum ama öyle yapmak cidden servete malolabilir artık 😢

      Sil
  2. Aşk başlığını görünce, yeniden başa mı dönüyoruz dedim:)) Neyse ki konu aşktan daha tatlıymış:) Yıllar önce kızım istedi diye hayatımda ilk kez ona güllaç yapmıştım. O kadar beğendi ki anlatamam. Yeri geldiğinde her zaman bahseder ve beni mutlu eder. Son günlerde yine konusu geçti. Refika'nın bu tarifi benim de hoşuma gitti. Sadece kirazı yakıştıramadım ama zaten zamanı da değil. Belki çilek olabilir. Güllaç tatlısına kakao, çikolata ve Hindistan cevizi eklenmesi müthiş bir fikir. Sanırım bu yıl bunu ben de bu tarifi deneyeceğim. Eşim mutfağı sever ama bu tür basit işler pek ilgi alanına girmiyor sanırım. Şimdi yine mutfakta böreğin arkasından meşhur kahke kurabiyesi hazırlıyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlık fena :))) Kızınız için güllaç yapmanız o kadar güzel ki Mr. Kaplan... Bir çocuğunu babası, baba gibi sever ve gereken ilgiyi gösterirse hayatı bambaşka olabilir. "Doğru erkek nasıl olur"u her hareketiyle örnek olarak göstermeli bence babalar çocuklarına :)

      Bu tarifi deneyin bence de mutlaka :) O kadar çabucak yapılıyor ki :) Eşinizin ellerine sağlık, ben beceremiyorum kurabiye yapmayı pek ama Youtube sağolsun bir tane favori kurabiyemiz var orda. Arya ile onu yapıyoruz her defasında :D

      Şimdiden afiyet olsun size ve eşinize :)

      Sil
  3. Fenasın. Kaç günlerdir, gittiğim pastanedeki soğuk baklavalara bakıyor ama triliçe ya da browni'de karar kılıyordum. Bugün su böreği çay üstüne çok gelir şimdi diye vazgeçmiş, akşam turumda götürürüm demiştim. Yazın tam anlamıyla gaz oldu, bir esnaf sevinecekse sebebi sensin, rabbimiz not defterine yazaçaktır eminim:)

    Bir de not: Aylardır sırtımda bir ağırlık var. Blog listende dipten bir türlü kurtulamıyorum:) com'dan sonrasına şunu eklersen üzerimden bir yük kalkacak ve biraz nefes alacağım sanırım:)

    /feeds/posts/default

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros, Ha-ri-ka-sın!!! O blog listesinin en altında kalman beni de sinir ediyordu, biliyor musun? Dediğini hemen yaptım ve sırtımdan büyük bir yük kalktı :) En kısa zamanda soğuk baklavalı bir yazı bekliyorum senden :D

      Sil
  4. Sütlü tatlıları ben de severim. Herkes baklavaya bayılır ama benim aklıma bile gelmez. Güllaç, tramisu, kazandibi, profiterol hepsini çok severim. Tarif kolaysa ben de bir deneyim, teşekkürler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz kolay! Hatta yazayım kısaca :)
      1lt süt, 1 bardak şeker, 1,5 çorba kaşığı kakao ve 1 kare paket çikolatayı tencereye atıp karıştırarak ısıtıyoruz. Kaynamadan altını kapatıyoruz. Güllaç yaprağını tepsiye koyup sütlü karışımla ıslatıyoruz. 5-6 kat aynen devam edip ortaya ara kata file badem, kırık fındık ya da fıstık artık evde ne varsa serpip aynı işleme devam ediyoruz. Toplam da 10-12 kat yapmış oluyoruz. Dolapta 2 saat bekletip üstüne yine fındık, fıstık ile süsleyip afiyetle yiyoruz :)

      Sil
    2. Teşekkürler denemeliyim. :))

      Sil
  5. Güllaça bende bayılırım. Hemde çok hafif. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sütlü tatlılar şerbetlilere göre daha hafif oluyor :)

      Sil
  6. Ben de aynı senin gibi gülsuyu olmadan seviyorum. Bir de son senelerde fındığı içine koymuyorum yerken üzerine bolca ekliyorum kıtır kıtır kavrulmuş havası bozulmuyor . Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Üstüne koymak daha mantıklıymış şimdi düşününce :) Bi dahakine içini es geçip direk üstüne boca edeyim ben de :D

      Sil
  7. refikanın güllaçla lazanya tarifi de vardır. ben pek severim. aklında olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Soğuk baklavaya bayılıyorum ama güllaç hiç sevmiyorum. Gül suyundan mı kaynaklı acaba ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gül suyu yüzündendir. Gül suyu olmadan dene bence :)

      Sil
  9. Biliyor musun kocaman güllaç paketi yerine tek ya da iki kişilik ölçüde olanlar yapılmış.. o zaman ben de denerim laktozsuz sütle :)) Afiyet olsun canım.. (soğuk baklavaya bayılıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet geçen sene almıştım o küçük paketlerden 🤩 Denemelisin ben ce de :) Şimdiden afiyet olsun Momentoscum :)

      Sil
  10. Peki benim tatlıcıya soğuk baklavayı tarif ederken, tiramisulu olan diye anlatmam :)

    YanıtlaSil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...