Pazar, Nisan 24, 2022

Bitmeyen Coşku

Bu yıl 23 Nisan coşkusunu iliklerimize kadar hissettik :) 

4 farklı etkinlik ile 2 gündür kutluyoruz 23 Nisan'ı. Kutlamalara Cuma günü okul için hazırladığım törenle başladık ve umduğumdan eğlenceli geçti :) Son dakika programa dahil olan ana sınıfı ve özel eğitim sınıfı öğrencilerimiz programı renklendirdi. 6. sınıf öğrencim Buğra bağlaması ile çok güzel iki türkü çaldı. En son okulca halka olup söylediğimiz şarkılar ve devamında oynadığımız Hemşin ve erik dalı ile bitirdik eğlenceyi :D





Okuldaki tören bitince Hopa Kültür Evi olarak meydanda düzenlediğimiz çocuk şenliğinin heyecanı başladı. Ben oyun masası standı açtım. Masa oyunları dışında çuval yarışı, halat çekme, sandalye kapmaca, kaşıkla yumurta taşıma gibi geleneksel çocuk oyunları da oynattık. Şenlikte çocuk korosu, yüz boyama standı ve takı stantları vardı. Çocukların atölyede deniz kabukları ve kurumuş ağaç parçaları ile yaptıkları takı, anahtarlık ve çanta süsleri satıldı. Toplanan para sokak hayvanlarına mama almak için kullanılacak. Sokak Hayvanları Dayanışma Derneği ile iletişime geçip kültür evinde çocuklarla buluşmalarına sağlayıp bağışları onlara teslim edeceğiz.









Tüm şenliği şurada yorgun ama mutlulukla duran 9 kadın ve  işe dönmesi gerektiği için fotoğrafta aramızda olamayan 3 kadın birlikte organize edip tamamen kendi imkanlarımızla gerçekleştirdik.

Cuma günü yorgunluktan bayılırken bitti. Bugün Arya'nın da görevli olduğu ilçe kutlaması vardı. Sabah heyecanla hazırlanıp festival alanına gittik. Arya arkadaşlarının yanına gitti, ben de kendi okulumun öğrencilerinin yanına. Gösteriler coşkulu ve çok güzeldi.






İlçe töreninden sonra arkadaşlarımızla Fındıklı'daki çocuk şenliğine gittik. Orda da mendil kapmaca, yakartop ve masa oyunları vardı. Arya ve Meloş doya doya oynadılar. Şenlik sonrası bi' yarım saatte de parkta takıldılar. Yorulup kurt gibi acıkmıştık ki Fındıklı'nın meşhur tostçusu Orme'nin fanı olduğumuz özel tostundan yiyip eve döndük. 





Eve girdiğimizde saat 6 civarıydı. 6,5 gibi uyuyakaldım sanırım ve 9 gibi Evrim aramasa sabaha kadar da uyuyabilirdim. Çok yorucu ama bir o kadar da keyifli bir 2 gündü :)



19 yorum:

  1. Şahane kutlamalar olmuş, bu sene bizim burada da parklara bile müzik yayını ve oyuncaklar getirdiler çocuklar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene her yerde coşkuyla kutlandı sanırım 2 yıldır evlerde okulumuzun etkisiyle :)

      Sil
  2. Tek kelimeyle bayıldım fotoğraflara, oradaki enerjiyi ekran başında hissettim 👏👏 bravo sizlere düzenlediğiniz etkinlik için. Haklı ve mutlu bir yorgunluk 👍 😍🙏

    YanıtlaSil
  3. oo sizinde harika geçmiş. bizim de köyde ve az öğrenci olmasına rağmen baya bir veli katılımıyla coşkulu bir şekilde geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir arkadaşım da köy okulundan videolar, fotolar attı. İnanılmaz coşkuluydu hem çocuklar hem veliler :) Hep böyle olsun 23 Nisanlarımız :)

      Sil
  4. Çok keyifliydi :) Umarım her sene daha da güzel olur 23 Nisanlarımız :)

    YanıtlaSil
  5. Çok sevindim Mrs. Kedi. Hep eskiyi över, önceden 23 Nisan Çocuk Bayramını çok daha güzel kutladığımızı düşünürdüm. Sizin gibi bilinçli öğretmen arkadaşlarınızla eski yıllardan çok daha güzel çocuklara gerçek bir bayram yaşatmışsınız. Bu ilerisi için çok umut verici:) Emekleriniz boşa gitmeyecek. Etkinliğe katılan bütün çocukların aklında güzel bir anı olarak kalacak yaptıklarınız. Hayatta en güzel şeylerden biri de bir çocuğun yüzünü güldürebilmek. Bunu başardığınız için sizi kutlarım.

    Yalnız 23 Nisan Hatırası yazılı panoda R harfi ters yazılmamış mı? Bizim zamanımızda hep doğrusu yazılırdı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mr. Kaplan :) Çocuklar eğlenip mutlu olunca biz de çok mutlu olduk :) Onlar büyüyüp bizim yerimize alacak, belki bu günleri hatırlayıp kendilerinden sonraki nesiller için daha güzel şeyler yapacaklar :) Eskiden çekilen fotoğraflarda bazı harfler ters düz olurmuş ya biz de Kültür Evi'nin panlartında ona ithafen "s"leri ters yazdık nostaljik olsun diye ama tam gözükmemiş :D Diğer fotodaki ise Fındıklı kent konseyinin afişi; onu nasıl düşündüler bilemiyorum :)

      Sil
  6. Sevgili Öğretmenim ne diyeyim bilemedim, şahanesiniz. Ülkeye dair umutlarımı hiç yitirmem zaten, pırıl pırılsınız, çok alkış hepinize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Buraneros :) Bu bayram benim de umudum tazelendi :) Umarım daha da güzel kutlamalar, şenlikler olur önümüzdeki yıllarda :)

      Sil
  7. Ne kadar güzel dolu dolu, eğlenceli kutlamalara ön ayak olmuş, planlamış ve katılmışsınız:) Tüm yorgunluklarımız böyle tatlı olsun. Son yıllarda hem pandemi, hemde başka etkenlerden dolayı sönük geçmeye başlayan kutlamaların (duyarlı öğretmen, insanlar sayesinde) yeniden canlandığını görmek çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Her sene sinir harbi yaşıyordum doğru düzgün kutlanmayan, bir şekilde geçiştirilen bayramlar yüzünden. Bu yıl bir köşede oturup sinir olmak yerine elimden geleni yaptığım için çok iyi hissediyorum kendimi :) Bundan sonra elimden geldikçe susup oturanlardan değil kalkıp harekete geçenlerden olacağım :)

      Sil
  8. Bayram gibi bayram olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde kaldığımız günlerin acısını çıkardık :D

      Sil
  9. yaşasın 23 nisaaan, çok neşeliymiş pekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun yine spam'a düşmüş rutin kontrol yaparken fark ettim. Çözemedim şu spam işini.

      Sil
  10. Ne güzel bir kutlama bitip başka bir kutlama başlamış. Bayramı doyasıya yaşamak bu olsa gerek. :)

    YanıtlaSil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...