Perşembe, Mayıs 14, 2020

Merriam-Webster Kelime Meydan Okuması

Tante Rosa blogunda yeni bir meydan okuma paylaşmış. Deep cevaplamış bile :)

30 günlük bir meydan okumaymış ama bakalım tek seferde bitirebilecek miyim :D

Edit: Yaaaa :( Böyle düşününce gelmiyor ki insanın aklına! Halbuki ne kelimeler var aşık olduğum... Geceden beri düşünüyorum ama yok işte gelmiyor aklıma :(

1-Sizi mutlu eden bir kelime?

   "Aşk"

2-En iyi arkadaşınızı tanımlayan bir kelime?

   Sabırtaşı :)))))) İngilizcesi daha manidar patient: sabırlı / hasta :p

3-İlk denemede her zaman yanlış hecelediğiniz bir kelime?

Yanlış hecelemekten çok yazarken hep tereddütte kalıp kontrol etme ihtiyacı duyduğum kelimeler var maalesef :( Aklıma ilk gelenler: "necessary", "forty"...  Bir de teleffuzunu karıştırdıklarım var ki Deep'in da yazdığı "determine" kelimesi bunların başında geliyor. Nedense hep "ditörmayn" demek geliyor içimden ama doğru okunuşu "ditörmın".

4-Size aileyi hatırlatan bir kelime?

Çekirdek ("çekirdek aile" kavramı yüzünden :)

5-En sevdiğiniz renk için bir kelime?

2 olsun lütfen :D Vişne çürüğü (Rotten cherry) ve Karadut (Mulberry)

6-Bir şarkıdan öğrendiğiniz kelime?

 Ciao Bella: Hoşçakal / Elveda Güzelim

7-Sizi güldüren bir kelime?

Hımmm... Kelime değil ama Ege bölgesi şiveleri gülümsetir beni :)

- Hadi garin gı, kalk gidiveren gari!

İlla ki bir kelime yazmam gerekirse de Türkler'in Almanca'ya kazandırdığı(?!) "Was guckst du?" yani "Ne bakıyon?" sorusunu komik buluyorum :)))))

8-Sizin adınızla kafiyeli bir kelime?

Nuh'un Ankara :)))))
Eskiden bir makarna reklamı vardı. Arkadaşlarım akıllarınca benimle dalga geçerlerdi ama ben çok eğlenirdim :D Peynirli, mantarlı, salçalı, kıymalı Nur Rüya Kara (Nuh'un Ankara:)))))



9-Kullandığınızda sizi akıllı hissettiren bir kelime?

Bu soruyu okuyunca aklıma gelen tek şey "telekomünikasyon" oldu. Eşimin çocukken söylediği ilk kelimelerden biri "telekomünikasyon" imiş ve ailesi bunu anlatırken oğullarının ne kadar zeki olacağı o zamandan belliymiş de bu kelime de bunun en büyük kanıtıymış gibi anlatır hep :D

10-En sevdiğiniz spordan bir kelime?

Run: Koşmak / Kaçmak          "I wanna run till the end".
Bir cümle birden fazla anlam: "Sonuna dek koşmak istiyorum. / Sonuna dek kaçmak istiyorum."

11-Sizi rahatsız eden bir kelime?

Bazı küfürler (evet hepsi değil) ve "Tripofobi"

12-Doğum ayınızla ilişkilendirdiğiniz bir kelime?

Cırcır böceği :)))

13-Son zamanlarda öğrendiğiniz bir kelime?

Opacarophile: Günbatımlarını seven kimse.
Kelimeyi bugün öğrendim ama ben ezelden beri öyleyim :)

14- Hece dolu bir kelime?

Normalleştiremediklerimizden misiniz?

15-En sevdiğiniz kitapta bulduğunuz bir kelime?

En sevdiğim kitap deyince işler karışıyor. Yeni Cesur Dünya, 1984 ve Asimov'un Robot serisi en sevdiğim kitaplar. Ama en sevdiğim kitapta bulduğum bir kelimeye gelince ne desem bilemedim :(

16-Evcil hayvanınızı tanımlayan bir kelime?

Şu anda evcil hayvanımız yok ama yıllar önce bir köpeğim vardı. Ne zaman hatırlasam aklıma gelen iki kelime "karşılıksız ve sonsuz sevgi" oluyor.

17-Sözlükte sürekli aramak zorunda olduğunuz bir kelime?

Aslında var böyle kelimeler her sene unutuyorum ve derste sözlüğe bakmak zorunda kalıyorum neydi bu acaba diye ama şu anda aklıma gelmiyor maalesef :(

18-Söylemeyi sevdiğiniz bir kelime?

Dokuz. Neden bilmiyorum ama seviyorum "dokuz" demeyi. Hatta bazen durduk yere 1'den 10!a kadar saymak geliyor içimden :D

19- İçinde dört sesli harf olan bir kelime?

Televizyon. Eşimden yardım aldım, sonradan aklıma "bilgisayar" kelimesi geldi :)

20-Daha fazla insanın kullanmasını istediğiniz bir kelime?

"Özür dilerim" ve "Haklısın" :))))

21-Az önce uydurduğunuz bir kelime?

Az önce değil ama en son uydurduğum kelime, sözlüğe eklenen "Covidiot" kelimesini duyunca paranoiac kelimesinden yola çıkarak, Corona tedbirlerini ve komplo teorilerini abartanlara yönelik bulduğum "Coronoiac" kelimesiydi.

22-Oksimoron* olan bir kelime?

Tatlı acı - Bittersweet

Even in the word, "impossible", there is a "possible".
(Namümkün kelimesinin içinde bile "mümkün" vardır.)

Even in the word, "impossibility", there is a "possibility".
("Olasılıksız" kelimesinin içinde bile bir "olasılık" var.)

*Oksimoron: zıt anlamlı iki kelimenin/kavramın bir arada kullanılması.



23-Komik bir köpek ismi olacak kelime?

Pıtırcık :p

24- Film alıntısından bir kelime?

"Ignorance"
("Ignorance is bliss." Matrix)

25-Sizi tanımlayan bir kelime?

Kabus / Kuyruksuz kedi

26- Biyografinize isim vereceğiniz bir kelime?

Kuyruksuz Kedi

27- Inside joke*'dan bir kelime?

Kendi adım: "Nur Rüya". Annem hamileyken rüyasında bir kızı olacağını gördüğü için "nurlu rüya" manasında koymuşlar. Ama benim lakabım "kabus" :))))) Eşimin adını da yine kendi aramızda espri konusu yaparız hep :"Evrim". Evrim süreci hâlâ devam ediyor :))))) Bir de "Kocalar/eşler ne için var?" cümlesini espri olarak çok kullanırız kendi aramızda :)
*Inside joke: 3. kişilere bir şey ifade etmeyen 2 kişi arasındaki espri

28- Palindrom olan bir kelime?

Yay - Kabak - Küçük - Kayak - Yatak* - Efe - Ece - Mum - Madam - Ütü - Neden

Edit: Mr. Kaplan yazınca fark ettim, yanlış olmuş: "yatak" değil "yatay" olacak tabi ki :)))))


29-Birkaç anlamı olan bir kelime?

Yüz :) Bir de "fall"

30-Her zaman sevdiğiniz bir kelime?

"Lâl", "meftun", "namümkün" ve "efsun" kelimelerini seviyorum.

...

Offffff! Neden hem bu kadar zevkli hem de bu kadar zor bu meydan okuma ya :(
Şaka bir yana çok severek cevapladım soruları ama bazılarının cevapları aklıma gelmediği için içime tam sinmeyen sorular var. Şu linkte kelimeler ile ilgili yazdığım diğer yazılarım var. Benim gibi kelime severler için güzel kelimelerden bahsedilen ekstra bir link daha bırakayım :)

19 yorum:

  1. Bu tam benlik! Hatta haberim olunca yapmaya basladim ama sonunu getiremedim, umarim tum sorulara cevap verebilir ve yakinda ben de yazabilirim :) adinin anlamini dogru tahmin etmisim hic anlatmamistin ama ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaz n'olur! Bazıları çok zorladı cidden ama çok keyifli :D Adımın hikayesi komik di mi :))) Bir de ak sakallı bir dede anneme "Kızın olacak, adını "Harika" ya da "Rüya" koy, çok şanslı olacak" demiş kucağına beni verirken rüyasında. Her hatırladığımda gülüyorum :D

      Sil
  2. Ya cidden çok zor ben bir çok soruya ne cevap vericeğimi bilemiyorum. Bencede insanlar özür dilerim ve haklısın kelimelerini daha sık kullanmaya ihtiyaçları var

    YanıtlaSil
  3. ayy çok keyifliydi okuması bileee devamını bekliyoruumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok keyif aldım yazarken. Yazdıkça yazdım, zor durdurdum kendimi :D

      Sil
  4. Okuması keyifli ama yazması zor sanırım. Ben de niyetlendim bir an ama yok, kazık sorular var:) Buradan takılayım biraz, iznin olursa:)
    1. Yes, "aşk" ama platonik olanı daha güzel:)
    2. Patient: İlginçtir, iki anlamını bildiğim halde ikisini aynı anda düşünmemiştim:) sabırlı/hasta
    5. Mavi belki de "blues" la bir ilgisi varm'ola ki:)
    6. Hasta Siempre: Sonsuza Dek
    7. Egenin kızına "gı" denir:)
    8. Nuh'un Ankara iyiymiş:)
    12. Yağmur (Nisan)
    18. Pasta, Mamma Mia.
    19. Dandanakan
    22. Fr: Douce Souffrance
    En: Sweet Suffering
    Tr: Tatlı Acı mı desem Tatlı Keder mi, olmuyor bir türlü:)
    25. Kabus olur mu hiç, haksızlık etmeyin kendinize.
    Burada kendim için sabır taşı diyeyim:)
    26. Mr. Kaplan:)
    27. No Comment!
    28. Uykunuz gelmiş, belli. "Yatak" nasıl Palindrom oluyormuş?:))
    30. "Schedule"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Zaten aşkın "aşk" olarak kalması için ya pltonik ya da imkansız olması lazım bence :D
      5. Mavi ve blues sevmenize hiç şaşırmadım :) Mavi rengin hüzünle ve bluesla ilgisi çok ilginç gerçekten.

      19. Dandanakan nerden geldi aklınıza? Çok iyiymiş :D

      22. Douce Souffrance gibi çevirisi tam olarak aynı hissi vermeyen ifadeleri birine anlatmakta çok zorlanıyorum. Bendeki çağrışımını ne desem Türkçe'ye aktarmadığım kelimelerim var benim de :)

      26.ya ayrıca bayıldım :D
      27.yi merak ettim ama zaten adı üstünde 2 kişiye özel inside joke :)
      28. Yatak değil, "yatay" yazacaktım :)))))
      30. Aklıma Almanca'daki "schule" (okul) kelimesi geldi :)

      Sil
    2. 27. "Kabus" lakabını size yakıştıramıyorum, nothing else:)

      Sil
    3. 27ye sizin cevabınızı merak ettim, yani sizin evde yapılan bir inside joke nasıl acaba diye :D sizse bizim şakaya no comment demişsiniz :D kabus yanımı görmeden inanması zor ama bazen fenayım cidden :p

      Sil
    4. Yok sanırım, aklıma öyle bir şey gelmedi. Benim için zor sorulardan biri:)

      Sil
  5. Hepsini aynı anda cevaplamak zaman almıştır... Tebrik ediyorum ♥
    Ben de bir niyetlendim yapayım diye sonradan uçtu gitti aklımdan, üşendim sanırım biraz da :))
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet epeyce zaman alıyor. Teşekkürler 🥰 ❤️ Belki de gün gün yapmak daha iyi olabilir :)

      Sil
  6. kabus ve sabır taşı ha haaaa :) bir kabusa ancak sabır taşı olunur tabii hihihi :) nuhun ankara ve cırcır kikiki :) ignorance bliss çok seviyon sen bunuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağustos değince direk cırcır böcüğü geliyor aklıma :))) ben de bazen tam bir cırcır böcüğüyüm :p evet seviyorum "Ignorance is bliss." alıntısını ve "ignore" kelimesini :)

      Sil
  7. düşününce farklı farklı kelimeler geliyor aklıma. aklıma gelenlerden seçemiyorum ya da hiç gelmiyor kelimeler benim de aklıma. ortası yok. nuh'un Ankara güzel bir uyum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiç gelmiyor ya da seçemiyorum ben de aynı durum :D hâlâ söyleyip gğlerim Nuh'un Ankara diye :)))

      Sil
  8. Sabırlının hasta ile eş sesli olduğunu yeni fark ettim.evet sabır bazen hastalık gibi geliyor bana;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aşırı sabırsız biri olduğum için sabırlı insanlara hayret ediyorum. Ya onlarda var bir sorun ya da bende :p Şaka bir yana çok isterdim sabırlı biri olmayı :)

      Sil

Hayat'ın yeni çelmeleri...

Dün sabah okulda rahatsızlandım, 2 kez kustum ve midem delinircesine ağrımaya başladı. Evrim beni okuldan alıp acile götürdü. Bağırsak filmi...