Cumartesi, Eylül 11, 2021

İp atlamaya başlamak neden bu kadar zor?

Sanırım 1 yıldır bir ip atlama programına başlamaya çalışıyorum. Daha doğrusu niyetleniyorum ama bir türlü başlamıyorum. En son yaz bitsin, okul açılsın başlarım diyordum ama yine başlamadım.

İlk hedefim 30 günlük bir programdı ama fark ettim ki uzun vadeli plan gözümü korkutuyor ve hiç yapmıyorum. Bu yüzden 7 günlük programla başlayıp sonrasında duruma bir bakmak daha ulaşılabilir bir hedef olacak sanırım. 


İp atlama programı için farklı seçenekler mevcut nette. Tabi kendimize göre bir hedef de belirleyebiliriz. Benim aklımda 50 ile başlayıp her gün ikiye katlayarak gitmek var ama bakalım vücudum benle aynı fikirde mi :D Bugün başlayıp sonucu 1 hafta sonra yazmayı planlıyorum. 

Yapamayacağım büyük hedefler yerine hemen yapabileceğim küçük hedeflere odaklanmak bana iyi gelecek :) 





Update: Az önce 4x25 çift ayak (bacak mı demeli acaba?) ve 4x25 tek ayak olmak üzere 200'e vardım. Her 25'te 3-5 saniye durup tekrar başladım. Toplamda 5dk bile sürmedi. 1 gitti, kaldı 6 gün :D

14 yorum:

  1. İnstagram da Berrak diye bir kadın var bütün yaz ip atladı. O kadar özendim ki. Ben atlayamıyorum ama.Ancak koşu bandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagram bağımlısı haline geldiğim için 9nay önce uygulamayı kaldırdım telefonumdan ve hiç girmedim :) Ama bazı iyi yanlarını da özlemşyor değilim tabi. Spor için güzel fikirler, motive eden paylaşımlar ve sağlıklı tarifler epey işe yatıyordu. N'apalım sağlık olsun! Zaten ilk önce dış müdahaleye gerek kalmadan kendi kendimizi motive etmeyi öğrenmemiz gerek bir şekilde :)

      Koşu bandı demişsin, evde mi var yoksa spor salonuna mı gidiyorsun? Koşmayı çok seviyorum ben de :)

      Sil
    2. Eve almıştım yıllar önce. Nedense salonlarda iç içe yapılan spor bana cazip gelmiyor :)

      Sil
    3. Ben de salonda çok sıkılıyorum koşu bandında ama evde Netflix falan açıp ne güzel koşulur 🤩

      Sil
  2. Harikasın Kedi, atlayabiliyorken bol bol atla. Üstelik küçük hedefler seçmekle iyi etmişsin çünkü kasların alıştıkça zaten kendiliğinden yapmak isteyeceksin fazlasını. Çok severim ama ben artık atlayamıyorum kalp problemimden dolayı, yirmi yıldır falan 🤗. O yüzden yapabiliyorken keyfini çıkar dedim 🤗. Hayat ne tuhaf değil mi, basit bir şeyi bile ertelemeye gelmiyor. Çok çok öptüm 👏👏👏👏🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ertelememek lazım Sevgili Sevda :) Özellikle hemen yapabileceğimiz küçük şeyleri ertelemek çok gereksiz. Vakitlice yapalım ki aradan çıksın :D Bu konuda gelişmek ufak tefek şeyleri ertelemeden hemen yapmakla ilgili "2dk kuralı"nı esas almak lazım 😁 Şu yazı hepimize faydalı olabilir 🙂

      https://yazarkarga.com/2019/02/22/2-dakika-kurali/

      Sil
  3. Çocuk ve ergen iken ne kadar çok atlardım.Düz,çapraz vs. Ne varsa hepsinden :) Sonra bi bıraktık,bırakış o.Bazen piknik fasıllarında atlamaya çalışıyorum, kilo ile ilgili sorunum olmamasına rağmen tık nefes kalıyorum.Bu kadar zor olmamalıydı :(

    Hedefinizde başarılar dilerim.Küçük küçük adımlarla başlamak ve hedefleri sıralamak en makulu bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken ben de çok atlardım ip :) Büyüdükçe ne kadar eğlenceli şey varsa tek tek bırakıyoruz sanki. İp atlamak, top oynamak, hoplayıp zıplamak, resim yapmak, müziği son ses açıp arkadaşlarla kareografili dans etmek... Bunları bırakıp yerine bi' ton sıkıcı şey yapıyoruz. İlginciz di mi :)

      Küçğk hedefleri gerçekleştirmek kolay, motivasyon kaybı az :)

      Sil
    2. Kesinlikle öyleyiz. Ondan sonra içimizde ki çocuğu öldürmeyelim diye evrene mesajlar atıyoruz. Büyümek denilen şeyi ,o sancılı süreçlerimizde yanlış anladığımız için olsa gerek. Yoksa şapşahane işler yapıyorduk :)

      Sil
  4. Ne güzel bir fikir, hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedef küçük, süre kısa olunca gözüme çok kolay görünüyor :D Dün gece 5 dk.da bitiverdi, darısı bu geceye :D

      Sil
  5. İp atlamak çok zor, birkaç aydır fitness yapıyorum, let pull down denen alette 30 kilo çekiyorum bana mısın demiyorum, 30 kere ip atlıyorum kıçım başım ayrı oynuyor.bence en faydalı sosyal medya pinterest. Bağımlı olmadan ilgi alanına göre özellikle spor konusunda çok motive içerikler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aralıksız ip atlamak cidden zor. O yüzden her 25'te 3-5 sn nefeslendim. Bu gece hedefim 250 :)

      Sil
  6. Vay arkadaş! Harbiden ne zormuş ip atlamak.
    İki dakika öyle mi? Niyetine girdim, en azından her gün iki dakika ip atlayacağım:)

    YanıtlaSil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...