Pazar, Eylül 05, 2021

Mevzudan Uzaklaşalım



Çok sevgili Blogger arkadaşım,

Evet, evet! Oradaki, şu an bu satırları okuyan arkadaşım :)

Bir akıl ver bana n'olur? Bırak işi gücü, gel oturalım şöyle. Diyelim ki bir şeye fena halde taktın kafayı, bir adım ileri gidemiyorsun. Her şeyi düşündün, çıkmaz sokağın sonundasın. Ne yaparsın?

"Duruma göre değişir" deme lütfen. Değişmez. Değişecek bir şey yok. Konu ne olursa olsun, sen takılmışsın ama yapacak da bi'şey yok işte. Ne yaparsın da mevzudan uzaklaşırsın? Kendini neyle meşgul edersin?

Konuyu enine boyuna düşünür, tüm eksileri ezberler, onlara yapışıp nefes almaya mı çalışırsın yoksa eksiyi artıyı bırakıp her şeyi gömebildiğin kadar derine gömüp hiç düşünmez misin? Eğer ikinci ise nasıl düşünemezsin? Ne yaparsın da kendini oyalarsın?

Hadi bir fikir ver bana lütfen canım Blogger arkadaşım :)

Şuraya da Eylül playlistimi bırakayım :)

Sevgili Momentos'un podcastlerinin linkine de bırakayım.

39 yorum:

  1. Kulaklıkları tak bir rota belirle şehirden uzak olsun, yürü bence.o playlist olmasın, slow yada hareketli ne olursa yabancı bir dil yada, enstrümantal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şarkı önerisi de alayım :)

      Sil
    2. https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DX4sWSpwq3LiO?si=emro2Q-qQhqq9jCRszFqnA&utm_source=copy-link&dl_branch=1 Spotify daki bu liste içini temizler, piyano seviyorsundur inşallah

      Sil
    3. Severim piyano, onu da deneyeyim :) Teşekkürler :)

      Sil
  2. 1-Duşa girmek
    2-temizlik yapmak
    3-emaillerin gelen kutusunu temizlemek
    4-fotoğraf albümlerine dalmak
    5-alışverişe çıkmak
    6-güzel düşler kurmak (yazarak)
    7-bir arkadaşla buluşup kahve içmek
    8-satranç oynamak (/başka bir strateji oyunu)
    9-resim boyamak (mandala)/doodle çizmek
    10-örgü örmek/tığ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper liste! Hemen başladım, çok teşekkürler :)

      Sil
  3. İkincisini yaparım hiç düşünmeden ama bu da yapı meselesi ve herkes yapamaz:) Kaldı ki siz pek yapabilir gibi değilsiniz, beni m bugüne kadar okuduğum yazılarınızdan... Ve muhtemelen de yapacak birşey kesinlikle bulacaksınız, mücadele edecek bir yapınız var gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o mücadele eden yapım!!! Olmaz olaydı da pusup otursaydım ya bir köşeye. Gerçekten yapı meselesi, can çıkıyor huy çıkmıyor!

      Sil
  4. elinden gelen her şeyi yapmışsan bunun uzun süreli bir takıntı olduğunu var sayıyorum güzel kedi :)

    o zaman öncelikle olsaydı neler olurdu ihtimallerini bir bir düşünmeni, buna dair bütün yaşanacakları hayal etmeni tavsiye ederim. olabilecek her şeyi düşündüğünde o takıntının ne tür bir değişiklik yaratacağını bilirsin ve takıntı zihninde gerçekliğe yaklaşır (bir şeyi istememiz ve olmaması durumunda onu gözümüzde iyice büyütür olduğundan daha büyük anlamlar yükleriz.)

    istediğinin gerçekleşmediği şu durumda da dünyanın sonunun gelmediğini, o yolun kapalı olmasının başka yolların açık olmadığı anlamına gelmeyeceğini düşünmen gerekir bence. farklı alternatifler ve bakış açıları bulabilirsin. belki biraz oto-telkin ya da meditasyon işini görebilir. kendine elinden gelen her şeyi yaptığın ama senin iraden dışında gerçekleşmeyen bir konu için ömür boyu eziyet edemezsin. akışına bırakman kendini, zihnini biraz dinlendirmen gerekir.

    bunlarla süreci normalleştirebilir, takıntı yaptığın şeyi kabullenebilir, böylece onu hayatının merkezinden atabilirsin.

    belki işe yarar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsaydı neler olurdu ihtimallerini düşündüm. Olsaydı da olmazdı zaten :D Ama işte olay olması da değil. Olmadığı, olsa da bir boka yaramayacağı halde ve her şeyi açık açık gördüğüm halde inatçı keçi gibi aşamayacağım duvara toslamaya devam ediyor oluşum mesele :))))

      Akışa bırakmak işe yarayan tek şey. Yapabildiğim günler çok iyi gidiyor ama her gün o noktaya varamıyorum. O yüzden sürekli meşgul etmem lazım kendimi. Boş kalmak yaramıyor bana :D İyi ki okullar açılıyor yarın. Çalışmak oyalayacak beni bolca ve kendimi yeniden işe yarar hissedeceğim :)

      Sil
  5. Hala elimden geleni yapıp o şeye ulaşma ihtimalim varsa ne kadar denediğimi önemsemem ve denemeye devam ederim çünkü bunu bıraktığımda onca çabamı çöpe atmış olurum. Ama hiçbir şekilde devam etmenin o şeye ulaşmanın yolu yoksa yani epey düşünüp taşınıp hiçbir yolu kalmadığına ikna olmuşsam üzülüp durmak yerine bunu bırakır yeni bir şeye odaklanırım. Elde edemediğim için üzülüp durmak ve keşkeler ve ihtimaller arasında boğulmak yerine elimden geleni yaptığım için içim rahat şekilde yeni bir şeylerle meşgul olurum. Tabi dediğim gibi bütün yollar kapanmışsa. umarım her şey gönlünce olur yaa bazen kararsızlık en zor şey oluyor ama hayat çok tuhaf ve bazen çok istediğimiz ama bir türlü olmayan bir şey aslında dünyanın sonu değil hatta belki bazı durumlarda yeni bir şeye odaklanmak daha rahatlatıcı olabiliyor. Sadece karar verirken sakin kafayla karar vermek önemli hiçbir şeyden etkilenmeden iyi düşünüp karar verilmeli <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sessizgemi,

      Öncelikle profil fotoğrafın çooook güzel <3

      Gelelim konumuza, her şeyi yaptım mı? Hem evet hem hayır. Belki de yapılması gerekenden fazlasını yaptım bilemiyorum. Biliyorum saçma ama öyle :D

      Yapabileceğim başka bir şey var mı? Şu anda yapılacak tek şey ucunu bırakmak. İşte ip tam burada kopuyor. Salıyorum ucunu, ayağıma dolaşıyor, temcit pilavı gibi ısınıp ısınıp önüme geliyor mevzu. Takmayayım böyle gelmiş böyle gitsin diyorum, 3 gün işe yarıyor. 4. gün yine en başa dönüyor. İyi ki böyle herkesi etkileyen büyüüüüük bir sorun değil, sadece benim zihnimi meşgul ediyor. Bu haliyle mevzunun benden başkasına yararı da yok, zararı da :D

      Farklı şeylere odaklanacağım :)

      Sil
    2. Küçük prensin sonunda oturup ağladığım için bu fotoğraf bana umutlu geliyor belki tardis ile gelip ona yeni maceraların yolunu açmış olabilirler diye düşünüyorum beğenmene sevindiim <3
      Yeni şeylere odaklanmak ferahlatıcı bir şey <3

      Sil
  6. Sabah Momentos'un pazar müziği ile güne başladım. Eğer gerçekten bir çıkış yolu bulamadığım zaman olmayanı oldurmaya çalışıp enerji harcamıyorum. Müzik ruha iyi geliyor. Hangi müzik mi, roman havaları elbette, hayat o kadar dert etmeye değmez Mrs. Kedi, yeter ki sağlıklı olalım. https://music.youtube.com/watch?v=ayyASzAqzXI&list=RDAMVMnX4-RgIVDAQ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf playlist kopuyor Mr. Kaplan :D Bununla ne dert kalır ne tasa :D Çok yaşayın hem göbek, hem kahkaha atarım dinlerken :) Hatta yazarken başladım bile :)

      Sil
  7. Çıkmaz sokağın keyfini çıkarırım. Sırtımı çıkmaz duvara yaslar, kulaklığımı takar, Apocalyptica'nın Plays Metalicca by four Cellos albümünü dayanabileceğim ve dünyadan koparacak son sese kadar açarım. Bak bakalım düşünecek bir şey kalıyor mu, gayret etsen bile bulamazsın:))

    YanıtlaSil
  8. Yalnız kulaklığın ikisini de takmayı ihmal etmemeli:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Playlist ok, yürüyüş de kaçınılmaz. Galiba önce çıkmaz sokağın sonundan iyice sıkılıp dağlara vuracağım kendimi yine :)

      Sil
    2. Bu konu bir şey hatırlattı ve yarın 16:55'de bir link bırakacağım bloguma, onu okumadan vurma kendini dağlara:)

      Sil
    3. Tamam, alarm kurdum 16.55'e :)

      Sil
  9. Çok benzer bir soru sorduğumda bana şunu demiştin, sana geri paslıyorum:
    https://youtu.be/k_iv0iZfdd4
    Tabii ki “yeni bir aşk” ile demek istediği aşk değil, yeni bir heyecan; bir hobi, sanat, spor, yeni bir uğraş yani daha önce denemediğin. Kalbini çarptıracak, aşk gibi nefesini kesecek ama aşk dışı bir aktivite. Ben seni mesela dağcılığa çok yakın görüyorum.. Meditasyon ve düşünme rahatlama değil direkt cardio ve aksiyon olmalı bence.
    Ben kafayı yürümekle bozdum şahane geliyor ama itiraf edeyim yürüyüşün ilk yarım saati hep bu çözülemeyen konumu düşünüyorum doluya koyuyorum olmuyor boşa koyuyorum olmuyor kafam önümde ayaklarıma baka baka yürüyorum ama 30.dk’da bir şey oluyor, birden kafamı kaldırıp sağa sola doğaya odaklanmaya tanrım hayat ne güzel falan demeye başlıyorum tam o noktada hah diyorum işte burdan devam et…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "...doluya koyuyorum olmuyor, boşa koyuyorum (d)olmuyor..."

      Ben de çok seviyorum şu sözü canım Ceren <3 Şarkıyı da çok seviyorum ama en çok seni seviyorum <3

      Dağcılık demişsin o zaman hemen sevdiğim bir şarkıyı daha ekleyelim şuracığa:
      "Benim meskenim Dağlardır, Dağlar!"

      Yürümeye başladım zaten yine. Geçen gece çıkmıştım, bu gece de çıkayım. Bakalım ben kaçıncı dakikada kaldıracağım kafamı ayaklarımdan yıldızlı gökyüzüne :)

      Sil
  10. bitkin düşünceye dek yürümek veya çok uzun uyku :)

    YanıtlaSil
  11. KuyruksuzKedim,
    Binlerce düşüncenin kuyruklarının birbirine değmeden volta attığı ve beynimin yandığı zamanlar çok oldu. Herkesin önerdiği gibi yürüyüş birebir, bu kesin.

    Bir de ben bu derdin (her ne ise) sonsuz olmayacağını düşünüyorum artık. Bir sınva zamanı bu benim için, bunu ne şekilde atlatacağımı ben seçeceğim. Seçimim beni yormamamsına niyet ederim. Ardından da şunu dolu dolu söylerim kendime.
    HER ŞEYİN ÇARESİ VAR, BİR TEK ÖLÜMÜN YOK!
    İnan bu beni acaip rahatlatır.

    Bir de gittiğim kişisel gelişimlerden birinde bir şey öğrenmiştim. Bir konu (ya da saplantı) hakkında bir sarmala girdiysem çıkmak ve kendime anı hatırlatmak (ya da durumumu) için şu paket lastikleri var ya, işte onlardan bir tanesini bileğine takıyorsun (ama çok sıkı olup da bileğini acıtmasın hafif gevşek olanları var) ve işte tam o anda farkına vardıysan girdiğin sarmalın bileğindeki lastiği TAK diye çekip bırakıyorsun. Ve kendine gelmen garanti.
    :) Seni seviyorum...
    Poadcast tanıtımı için de kalp <3 kalp <3 kalp <3 kalp :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lastik işini mantıken tuttum ama lastiği tutup bırakabileceğimden hayli şüpheliyim Momentoscum :)))) Benim beynim köz kıvamına gelemedi hâlâ yana yana :))) Hayır gelse durur di mi? Durmuyor! Ama dediğin gibi ucunde ölüm yok ya bulunur bir çare elbet :)

      Sil
    2. İşin özü orda işte KuyruksuzKedim :) "Ey beynim, sen durdurak bilmede, aman vermeden bu konu üstüne mi düşünüyor ve bana bir rahat vermiyorsun? Al o zaman sana" deyip lastiği çekip bırakıcan ve farkına varıcaksın gülerek "ya ben napıyorum" deyip (her iki anlamda bu soru)
      Bu arada Üç Yıl Dağı isimli poadcasti dinlemeni tavsiye ederim. Farklı bir yaklaşım da ordan. :))

      Sil
  12. Ne yaparsan yap, neyle oyalanırsan oyalan o şey gene kafanın içinde patlamaya devam edecek. Bende öyle oluyor. Eskiden çok fazla canımı yakardı bu durum şimdilerde şöyle bir çözüm buldum. Kafama taktığım şeyi düşünmemeye çalışmak beni daha çok üzüyor, yoruyor ya da kızdırıyor. Bu yüzden kendime o şeyi düşünmek için izin veriyorum ancak canımı sıkmasına izin vermiyorum. Ben elimden geleni yaptım ama olay bu şekilde gelişecekmiş, buna müdahale etme şansım yoktu, belki de bu şekilde olması daha iyi bir şeye yol açacak, bekleyip görmeliyim vs şeklinde hafiften Polyanna kokan düşüncelerle kendimi teselli ediyorum. Biraz daha işe yarıyor gibi 🤗 😍🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşününce ne kadar haklı olduğunuzu fark etmemek mümkün değil :( Madem üzmeye devam ediyor o zaman bir de düşünmemek için ekstra kasmanın ne manası var değil mi? İlla ki bir yerde sıkılıp "eh yeter bitti" diyecek zihin herhalde :) çok çok sevgiler ❤️

      Sil
  13. Çok sevdiğim bir arkadaşımla uzun uzun bu konu hakkında konuşurum. içim biraz boşalır rahatlarım. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bunu yapamasam nefes dahi alamam zaten. İyi ki candan ötem Ceren'im var da uzuuuun uzun konuşuyoruz :) Çok teşekkürler :)

      Sil
  14. Şahsen mevzudan uzaklaşmak veya konu her ne ise onu görmezden gelmek yani halının altına gizleyenlerden değilim.Ben çözümlemek isterim,bir şekilde çözmeliyim veya bir alternarif yol/çare bulmalıyım ki tekrar karşıma çıkmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şekilde çözemiyorum :)))) 3 farklı çözüm buluyorum ama üçü de olmuyor. Tam Ceren'in dediği gibi: boşa koysam dolmuyor, doluya koysam almıyor. En iyisi görmezden gelmek için oyalanmak, görmezden gelemediğim noktada ise hiç kasmadan Sevgili Sevda ve Buraneros'un önerdiği gibi çıkmaz sokağın duvarına yaslanıp son ses müzikle yorgunluktan düşene dek düşünüp sonra tekrar yola çıkacağım sanırım :)

      Sil
  15. Merhabalar.
    Ben hemen seyahata çıkarım. Seyahatte geçen süre, takıldığın mevzudan uzaklaşmanı ve unutmanı sağlıyor. Benim reçetem bu, bana iyi geliyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yol, yolculuk, ortam değişikliği ve bedeni farklı koşullara adapte olmaya zorlamak çok iyi geliyor bana da :)
      Selamlar, saygılar..

      Sil
  16. çok genel bir ifade olduğundan bir şey anlamadım desem, ya da kelin ilacı olsa da diyeblirim :D

    YanıtlaSil

Pazar Mesaisi ve Kendine Ait Bir Oda

Öğretmen olmak bazen eve sınav kağıtları ile gelmek, bazen gönüllü etüt yapmak, bazen gönüllü gözetmen olmak, bazen hem ana-baba olmak manas...