Çarşamba, Kasım 24, 2021

Unutulmayanlar

Eminim herkesin unutamadığı öğretmenleri vardır. Kimisini iyiliğiyle, sevgisiyle, bilgisiyle hatırlarız; kimisini eksiğiyle, yanlışıyla, bıraktığı kalp kırıklığıyla. Ama iyi, ama kötü, mutlaka izi kalır hayatımızda öğretmenlerimizin.

İlkokul öğretmen(ler)imizi unutamayız çünkü ilktir onlar bizim için. Şanslı olanlarımızın sevgi dolu ikinci anne-babaları olmuşlardır. Şanssız olanlarımız için okulla ilgili ilk travmalarımızın kaynağı... 

Ben 3, hatta 4 farklı öğretmen ile tamamladım ilkokulu. İlk öğretmenimi hiç hatırlamıyorum maalesef ve çok üzgünüm bunun için. 2. öğretmenim, Osman öğretmene aşıktım diyebilirim :) Bir keresinde çok konuştum sanıp bana ceza vermişti ama o gün konuşan ben değildim. Küstüm öğretmenime sonra "Hadi affettim, cezanı kaldırdım" dediği halde barışmadım. O kadar dert edinmiş ki akşam evimize gelip gönlümü almıştı. Çok şakacı, çok güleryüzlü bir öğretmendi. Öyle uzun süre küs kalmam mümkün değildi zaten :)

Sonraki ilkokul öğretmenlerimin ikisi de ilkokuldan sonraki yıllarda da beni hep arayıp sordular. İlkokuldaki 3. öğretmenim ben lisedeyken okuluma beni ziyarete geldiğinde arkadaşlarımın yaşadığı şaşkınlığı görmeliydiniz. İlkokuldaki son öğretmenim de daha geçtiğimiz Pazar telefonla arayıp halimi hatırımı sordu. Tabi ki ben de onları arayıp soruyorum, öğretmenler günlerini kutluyorum her sene.

Ortaokul öğretmenlerimden birkaçı hatırımda kaldı maalesef. Bazıları iyi, bazıları nahoş hatıralar. Hayatımdaki ilk 3'ü fen bilgisi yazılısında almıştım. Öğretmenimizin "Eh, her şeyin bir ilki vardır. Demek ki daha çok çalışman lazım." deyişi gözümün önünde hâlâ. 

İngilizce öğretmenlerim açısından her daim şanslıydım. Daha ilk derste sevmiştim İngilizce'yi. Kuralları öğrendin mi gerisi çorap söküğü :) Dilin inceliklerini lisedeki öğretmenlerimden öğrendim tabi ki. İngilizce dışında hayata bakışımın değişmesini, ufkumun açılmasını da yine İngilizce öğretmenlerime borçluyum diyebilirim. Kitap okumayı sevdiğim için önce okuldaki sonra da evindeki kütüphanesini bana açan Ayşe Nur öğretmenimin kalbimdeki yeri bambaşkadır. Yine İngilizce öğretmenlerim olan Mustafa Yörük ve İlhami İnan ile de hâlâ görüşüyorum. Hatta az önce Mustafa Hocam'la yarım saat sohbet ettik telefonda. Birgün onlarla meslektaş olacağımı hiç düşünmezdim ama Hayat işte! 

Lisede İngilizce öğretmenlerim dışında aklımda en çok yer eden öğretmenlerim Türkçe öğretmenleri. 4 farklı Türkçe öğretmenimin hepsi ayrı şeyler katmıştır bana eminim ama aklımda en çok yazma aşkımı fark edip beni destekleyen, bizi şairlerle tanıştırıp şiir gecesi düzenlememiz için motive eden Hüsniye öğretmenim kalmış. 

Üniversite yıllarım hazırlık senesi hariç büyük hayal kırıklığı diyebilirim. Hazırlık senemizde dersimize giren İpek Hoca sayesinde birçok kitaba, filme, sanata, yogaya, uzaya... kısacası hayata bakışım değişti, kesinlikle geliştim. Hazırlık sınıfındaki hocalarımız dışında fakültede sadece Özden Hoca'yı tavrıyla, tarzıyla, bilgisiyle hatırlıyorum gerisi için bir şey demek gelmiyor içimden. 

Kendi öğretmenliğime gelirsek, ilk yıllarım gerçekten zordu ama bu yıl ayaklarım daha sağlam yere basıyor. Dersin her dakikasını planladığımda işlerin çok daha iyi olduğunu biliyorum. İşler planladığım gibi gitmediğinde isyan etmek yerine doğaçlama yapıp yeni duruma ayak uydurmak gerektiğini biliyorum. Ders bitince her şeyi sınıfta bırakıp çıkıyorum. Sıfırlanıp tekrar başlıyorum elimden geldikçe. 

Bugün, geçen yıl ve ondan önceki yıl mezun ettiğimiz öğrencilerim arayıp öğretmenler günümü kutladı. Hatta birisi benim yüzümden İngilizce öğretmeni olmaya karar verdiğini söyledi. Bir diğeri İngilizce sınavından 89 aldığını ve o an beni hatırlayıp içinden bana teşekkür ettiğini söyledi. Bunun verdiği mutluluğu burada kelimeler ile anlatamam. Ben de hayatımda iz bırakan tüm öğretmenlerimi hatırlayıp teşekkür ediyorum tüm emekleri için. Mutluyum öğretmen olduğum için :) 




Yazımı geçen yıl öğretmenler gününde yazdığım şu cümle ile bitirmek istiyorum:

"Yapı taşlarımı tek tek dizen, beni ilkokuldan üniversiteye, çocukluktan erişkinliğe, öğrencilikten öğretmenliğe taşıyan tüm öğretmenlerimin ve canla başla çalışan tüm meslektaşlarımın günü kutlu olsun!"


Sevgili Leylak Dalı' ve Recep Altun' un yazılarını da okumanızı tavsiye ederim :) Linklerini de bırakayım:

Leylak Dalı

Recep Altun

22 yorum:

  1. Diğer yazıları da okudum,ben de bir mektupla yazdım hatıralarımı, öğretmen olduğunuzu yeni ogrendim:) Öyle şanslı ve güzel insanlarsınız ki sizleri kıskanıyorum:) Ögretmenler gününüz kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sizin yazınızı da hemen okuyayım :) Ben yıllarca öğretmen olmayacağım diye ayak diredikten sonra öğretmen oldum. Başlarda gerçekten çok zordu ama şimdi gerçekten mutluyum öğretmen olduğum için :)

      Sil
  2. Öğretmenler gününüz çok kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Öğretmenler gününüz kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Sizin ve tüm öğretmenlerin, en çok da bir öğrencinin yüreğinde ve yaşamında iz edinenlerin ,öğretmenler günü kutlu olsun.Ne güzel ki hala iletişim içinde kaldıklarınız olmuş.Çok kıymetli bu, herkese nasip olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Keşke daha çok öğretmenime ulaşabilsem de bugün yüzlerini birazcık güldürerek emeklerinin boşa gitmediğini hissettirebilsem.

      Sil
  5. Merhabalar.
    24 Kasım Öğretmenler gününüz kutlu olsun. Sağlıkla ve huzurla daha nice Öğretmenler Günü'ne kavuşmanızı dilerim. Blog sayfanız nezdinde tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü kutlu olsun.
    Öğretmenler Günü münasebetiyle paylaştığım yazının okunmak üzere yaptığınız öneriye ayrıca teşekkür ederim.
    Benim mesleğim öğretmenlik değil ama, ben de sanki bir öğretmen gibi, okullarda ve Milli Eğitim camialarında görev yaptım sayılır.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. hayatımıza iyilikleriyle, bilgelikleriyle dokunmuş olan tüm öğretmenlerimize şükran duyuyorum. öğretmenler gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Tüm öğretmenlerimize selam olsun :)

      Sil
  7. Öğretmenlik gerçekten çok kutsal bir meslek. İyi ki güzel öğretmenler var. Gününüz kulu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Handan <3
      Öğrenmek, öğretmek ömür boyu, hep güzel öğretmenlere denk gelelim hayatta :)

      Sil
  8. Sizin ve diğer bütün öğretmenlerin günü kutlu olsun. Eğitimin öneminin kavranmasını ve öğretmenlerimizin hak ettikleri değeri en yakın zamanda görmelerini diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mr. Kaplan :) Ata'mızın dediği gibi:

      "Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder."

      Sil
  9. Sadece 1 gün değil ki, değil mi ki her gün okula öğrencilerine bir harf öğretmeye gidiyorsun, o zaman daim olmalı günün.. <3 Kutlu olsun günlerin, ayların yılların canım KuyruksuzKedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Momentoscum <3 Pandemide evde kalınca o kadar çok özledim ki her gün okula gelmeyi anlatamam. Okul açıldığı gün bayram sabahı heyecanla uyanan çocuklar gibi şendim :) Her zaman bu ruh halimi koruyamıyorum ama ne zaman düşsem evde kaldığım günleri hatırlatıyorum kendime. O zaman hemen silkelenip kendime geliyorum :D

      Sil
  10. Öğretmenler günü kutlu olsun. :) Bende sevdiğim bende yer edinen tüm öğretmenlerimle en azından sosyal medya bile olsa haberleşirim. Hayatımızda yerleri çok büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) İyisiyle kötüsüyle öğretmenlerimizin yeri apayrı gerçekten :)

      Sil
  11. Sen öğretmen miydin yaaa? Aaa benim kız kardeşim de sınıf öğretmeni. Emekli oldu iki yıl olacak. Geçmiş Öğretmenler Günün kutlu olsun canım. Ne kadar meşakkatli bir meslek olduğunu kardeşimden biliyorum. Benim de içimde kalan bir meslektir, çok isterdim öğretmen olmayı. Resim ya da İngilizce. Olmadı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, İngilizce öğretmeniyim :) Benim hiç hayallerimi süsleyen bir meslek değildi ama iyi ki olmuşum diyorum şimdilerde :)

      Sil

Son Günler

Salı günü yine Trabzon'daydık. HPV ve Smear sonuçlarım negatif yani temiz çıkmış. Bu güzel haber :) Ama - olmasa şaşarım - yaralar var...