Perşembe, Aralık 30, 2021

Beni Bu Kızıl Gün Batımları Mahvetti*


Öyle güzel gün batımları görüyorum ki son 5 yıldır... Orhan Veli'nin şiiri geliyor her defasında aklıma ama ben biraz değiştiriyorum o şiiri karşı konulmaz bir arzuyla ve hiç haddim olmayarak. 

KIZIL GÜN BATIMLARI*

Beni bu kızıl gün batımları mahvetti, 

Böyle kızıl bi' gün batımında çıktım yoldan. 

Tütüne böyle kızıl bi' gün batımında alıştım. 

Kızıl bi' gün batımında aşık oldum. 

Evde yemek yapmayı

Kızıl gün batımlarını izlerken unuttum;

Şiir yazma hastalığım 

Böyle kızıl gün batımlarında nüksetti;

Beni bu kızıl gün batımları mahvetti. 


*Şiirin aslını aşağıda paylaşayım ve bu vesile ile sevgili Orhan Veli'yi yad etmiş olayım.


GÜZEL HAVALAR

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Böyle havada aşık oldum;

Eve ekmekle tuz götürmeyi

Böyle havalarda unuttum;

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalarda nüksetti;

Beni bu güzel havalar mahvetti.

Orhan Veli KANIK


...

Yarın yılın son günü! Hiçbir hazırlık yapmadım :) Ne pişirsem diye düşünmedim bile! İlla ki yeriz bir şeyler :D Bugünden bir kareyle bitireyim bu yazımı da :)


Öğretmen olmak
👩🏻‍🏫❤️🤗


11 yorum:

  1. Gün batımları ve gün doğumları harika oluyor gerçekten. Bu şiiri çok duymuştum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün doğumlarına çok ender şahit oluyorum ama gün batımlarını hiç kaçırmam, ne yaparsam yapayım bırakıp izliyorum :) Çok iyi geliyor insana :)

      Sil
  2. Müthiş renkler!.. Doğa kendi sanatını her gün sergiliyor hiç bıkmadan. İnsan yoldan da çıkar,çıktığı yola tekrar girer :))
    Orada otursaydım gözlerim pörtlemiş olurdu sabah (ki gün doğumu da çok özeldir benim için) ve akşam izlemekten :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda otursan oooo 😁 Ne gün batımları izleriz pörtleyen gözlerimizle 😊

      Sil
  3. bakalım neler dapcan pişircen bu akşaam :) iyi yıllaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak şarap yapcam :) Yemek hiç düşünmedim, pizza söyleme ihtimalim yüksek :D

      Sil
    2. pizza şarap, çok yaratıcı ha haaa :)

      Sil
  4. Beni de gün doğumları :)) Gün batımlarını sevmem fazla, ama doğumlarda çok az insan olur etrafta, doğanın sesi çığlık çığlığa, henüz renklerin "ne olduğu" belli değil, gizemcilik almış başını yürümüş.. Muhteşemdir o saatler. Bence. :) Bir de buradan mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gün doğumları için biraz tembelim galiba :D Gün batımları tam tembel işi :)) Bırakalım işi gücü, yayılalım sahile, batıralım güneşi denize, döndürelim keyifli bir günü yine keyifli bir geceye!

      Mutlu yıllar candan ötem <3

      Sil

Bahar Şenliği

Bu yıl 6.sını düzenlediğimiz bahar şenliğimizi dün gerçekleştirdik. Mini Mini Beşler :)  Şenlikte halat çekme, sandalye kapmaca ve çuval yar...