Cumartesi, Mart 26, 2022

Muhteşem Bir Dans

Ben ıspanak, sen pırasa 
Pek sık gelmeyiz bir araya
Ama olur ya mutfak meraklıları hani
Ne bulsa yakıştırır birbirine 
Hah işte denk gelirsek öylesine 
Doyum olmaz aşkımızın lezzetine


Başlıktan sonra yukarıdaki satırlarla karşılaşınca umarım gülümsemişsinizdir ufaktan :) Ben çocukluktan beri çok severim ıspanağı ama ayıklayıp temizlemesi çok zor olduğu için çok sık almıyorum. Çok canım isterse de temizlenip dondurulmuş ıspanak alıyorum. Pırasa ise olgunluk aşkım :D Çocukken pek de bayılmazdım ama artık onu da çok seviyorum.

Geçen hafta Migros'tan bir paket pırasa almıştım, portakallı zeytinyağlı pırasa yapmak için ama fırsat olmadı. Buzlukta da epeydir bekleyen bir paket ıspanak vardı. Pirinçli yemeğini yapayım diyordum ama o hâlini Evrim yemiyor. Sonra aklıma ikimizin de çok sevdiği şu pazılı kişi ıspanaklı yapmak geldi ama onu yapmaya da biraz üşendim. Kolaya kaçayım yalancı kiş yapayım dedim ve pırasayla ıspanağı buluşturup muhteşem dansları için heyecanla işe koyuldum. Sonuç cidden mükemmel 😍

Tarifini şuraya bırakayım :)

Malzemeler:

  • Yarım kg kadar pırasa (1 kilonun yeşil kısımlarını ayırıp pırasa tavası yaptım :) 
  • 1 pkt dondurulmuş ıspanak (siz isterseniz tazesini kullanabilirsiniz tabi ki :) 
  • 2 yumurta
  • 1 pkt krema
  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 1 pkt. kabartma tozu
  • 1 tatlı kşğ. tuz
  • 1 çay kşğ. karabiber 
  • 1 çay kşğ. kırmızı pul biber
  • 2-3 tutam susam
Hazırlık:

Pırasaları boylamasına ikiye keserek ince ince doğrayın. Tavada kavurun, üstüne ıspanağı ekleyip buzu çözülene dek kavurun. Soğuması için geniş bir tabağa alıp açık camın önüne bırakın. 2 bardak yulaf ezmesinin 1 bardağını blenderdan çekip un haline getirin. Çukur bir kapta yumurtaları çırpın, kremayı ekleyip tekrar çırpın. Un haline getirdiğiniz yulafları, kabartma tozunu ve baharatları ekleyip çırpın. Ayırdığımız 1 bardak çekilmemiş bütün yulaf ezmesini ekleyip kaşıkla karıştırın. Soğumaya bıraktığınız pırasa-ıspanak karışımını yumurtalı karışıma ekleyip iyice karıştırın. Büyükçe bir borcamın içine yağlı kağıt serip harcı içine dökün. İyice düzelttikten sonra üstüne susam serpip önceden ısıtılmış 185 derece fırına atın. İçi pişip üstü kızarana dek yaklaşık 15-20 dk pişirin. 




Çayla ya da benim tercihim olan ayranla servis edin :) 

Afiyet olsun :) 



12 yorum:

  1. oo saol ilginçmiş, sevceğim bişi, ben de lahana ve pırasayı minik minik doğrayıp, un süt yağ ile karıştırıp tavada pişiriyom, börek gibi oluyol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta ya da un yok mu içinde? Nasıl bütünleşiyor? Güzel börek içi olur bu malzemelerden.

      Sil
    2. un süt yağ var hee yumurta da olur tabll :)

      Sil
    3. Un yazmışsın zaten ilk yorumda ama ben görmemişim :)

      Sil
    4. Güzel bir karışımdır, bilirim ve hep yaparım. Ayrıca içine sadece yumurta+peynir veya chia (jelleştirilmiş olarak) peynir katarak tepside ya da tavada yapabilirsin. Mükemmel oluyor. Eline sağlık :)))

      Sil
    5. Momentoscum içinde, ıspanak, peynir ve yumurta olan bir şey asla kötü olamaz bence zaten :)

      Sil
  2. Çok güzel elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Gece gece karnım acıktı yaa. Ben de son zamanlarda pırasalı havuçlu böreğe sardım.-) Off ya:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf çok severim pırasalı havuçlu börek :) Annem (eşimin annesi) çok güzel yapar o böreği, yapsa da yesek keşke :D

      Sil
    2. Ellerinize sağlık. Anneme söylicem bana da yapsın. :)

      Sil
    3. Sen de yapabilirsin ama tabi anne eli değince başka güzel olur :)

      Sil

NeverEnding...

Sonu gelmez sorumluluklar... Okulların kapanmasına son 1,5 ay!  Sınavlar kapıda; tüm gün sınav hazırladım. Her sınıf için reading&writin...