Cumartesi, Eylül 02, 2023

Eylül Meydan Okuması #2

Yüreğimin İklimi, Eylül için çok güzel sorular hazırlamış. 2. günden devam ediyoruz :) 


2- Doğa mı ? Şehir mi? Neden? 

Kesinlikle doğa! Nedenler saymakla bitmez. Doğa sakinlik, huzur, mutluluk demek benim için. 

Büyürken hayalim hep "büyük şehir"e gitmek, böylece evdeki sorunlardan kaçıp kurtulmaktı. Çok sonraları anladım ki nereye gidersen git kendini de götürdüğün için kaçamıyorsun. Çözüm kendimizi ve yaşadıklarımızı kabullenmekten geçiyor. Kendimizi kabullenmek için sakinleşmek; durmayı, dinlemeyi öğrenmek gerekiyor. Bunu yapmak için doğadan daha güzel bir yer yok.

En mutlu olduğum zamanları alt alta yazayım:

- Deniz kenarında kitabımı okuyup kahveli süt - evet sütlü kahve değil, kahveli süt - içtiğim zamanlar,


- Mayıs'tan Kasım'a kendimi denizin kollarına atıp yüzdüğüm, yorulunca sırt üstü yatıp masmavi göğü, yemyeşil dağları izlediğim zamanlar, 

- Dağ tepe gezdiğim, keçi gibi tırmandığım sonra da derelere dalıp kendimi suyun akışına bıraktığım muhteşem zamanlar, 


- Bisiklete bindiğim; rüzgarı yüzümde, saçlarımda, ruhumda hissettiğim anlar,

- Balkonumuzdan günbatımını izlediğim zamanlar, 



Saymakla bitmeyen bu zamanların ortak noktasını keşfetmek için alim olmaya gerek yok :D

Doğa beni mutlu ediyor!

Sizi ne mutlu ediyor? 

16 yorum:

  1. İkisi bir arada da olabiliyor ama, misal bu şanslılardan birisin farkındaysan; yaşadığın yer itibariyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros, yaşadığımız yer asla bir şehir sayılamaz :)) Olsa olsa bir şehrin sanayi bölgesi olabilir :) En son Leylak Dalım geldi gördü. O da anlatabilir :) Gecekondu bölgesinden hallice bir şehircilik anlayışı var :p Okullar, bankalar ve resmi daireler gibi bazı şehirsel avantajları var ama asla şehir gibi değil. Doğaya çok yakınız ama tabi ormanın içinde falan da yaşamıyoruz. Keşke yaşasak :)

      Sil
  2. Bende bunları seviyorum ama benim doğada yaşama anlayışıma göre bunlar yaşamak değil 😃
    Ondan sebep doğayı seçmedim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soru "Doğa mı? Şehir mi?" olunca ben kendimi nerede iyi hissettiğime odaklandım. O yüzden doğa diye cevap verdim. Yani şehirde yaşamak ya da tamamen doğada yaşamak olarak almadım soruyu :) Gerçi yaylada ya da ormanda yaşayamam mevcut koşullarda çünkü okuyan bir kızım var :) Olmasa kesin doğanın kalbinde yaşayabilmeyi seçerdim :)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Doğa mı, şehir mi? Seçeneği karşısındaki düşüncenize aynen katılıyor ve ben de kesinlikle doğa diyorum.
    Kaleminize ve emeğinize sağlıklar diliyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Çok teşekkürler. Doğa iyi geliyor hepimize sanırım.
      Selamlar, sevgiler.

      Sil
  4. İkisini de deneyimledim sayılır Mrs. Kedi. Devamlı doğada olmak da, şehirde yaşamak da sıkıcı. Şehirde yaşayıp arada doğaya kaçıp nefes almak en iyisi benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her istenildiğinde doğaya kaçabilecek kadar yakın bir yerde yaşamak çok cazip bence de Mr. Kaplan :)

      Sil
  5. Peki balkonun manzarasına hayran kalmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek manzara var Hopa'da zaten :) Çarşı yok, pazar yok, avm yok. Hatta Leylakdalım ve kardeşi geldiğinde farkına vardığım üzere bir tane magnet vs. hediyelik eşya dükkanı bile yok. Manzara var, deniz var, yeşil var. Bize yetiyor :)

      Sil
    2. Bizim ülkede zaten estetik olarak güzel bir şehir kasaba köy zor bulunuyor, çoğu yer bir karışıklık ve zevksizlik ürünü. İyi ki denizler ormanlar var da güzelleştiriyor biraz.İlkokul 1. sınıfı Artvin'de okudum çok güzel bir şehir olarak hatırlıyorum, resimlerde var. Şimdiki hali ile kıyaslanmaz. Bu arada bende şehirciyim konfor açısından:)

      Sil
  6. Şehirde yaşayıp bunları yapabilmek harika bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehir değil de şehirimsi diyebiliriz belki Hopa için :D

      Sil
  7. deniz kenarı orman olsun en güzeli :)

    YanıtlaSil
  8. Efenim beni de şehir çok mutlu ediyor. Konunun tam ters kısmında kaldım. :D

    YanıtlaSil

İyileştiren Sevgi

" Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım " demiş Edip Cansever. İnsan kendini sevilmeye layık görmeyince gerçekten sevildi...